Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Χριστίνα Μ. | 3 Μαΐου 2020, 19:39
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
H γνώση της Λατινικής γλώσσας είναι ένα από τα στοιχεία που μας συνδέουν με την δυτική Ευρώπη. Ο Βιργίλιος, ο Οβίδιος, ο Σενέκας, είναι κολώνες του ευρωπαϊκού πολιτισμού που δεν μπορούμε να αγνοούμε. Η καλή κατανόηση αυτών και άλλων θεμελιωδών κειμένων ― στα μέσα του 17ου αιώνα ο Σπινόζα στα λατινικά έγραφε― προϋποθέτει τη γνώση της γλώσσας. Δάσκαλοι που θα διδάξουν την ευρωπαϊκή ιστορία και τον ευρωπαϊκό πολιτισμό, ερευνητές που θα βαθύνουν τη γνώση του, θα λείψουν αν καταργηθεί η διδασκαλία της Λατινικής γλώσσας. Μετά από μερικά χρόνια, οι συνέπειες θα είναι ολέθριες και φυσικά δεν θα υπάρχουν άνθρωποι να διδάξουν με επάρκεια την ευρωπαϊκή ιστορία κι οι επόμενες γενιές θα αγνοούν όχι μόνο τον Βιργίλιο και τον Οβίδιο, αλλά και τον Δάντη και τον Σαίξπηρ. Επίσης, πώς είναι δυνατόν να περνά στη Φιλοσοφική Σχολή κάποιος, δίχως να έχει δώσει στις Πανελλήνιες εξετάσεις το μάθημα των Λατινικών. Συνεπώς, η διδασκαλία της Λατινικής γλώσσας θα πρέπει να παραμείνει ως εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλήνιες εξετάσεις.