Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΜΤ | 26 Νοεμβρίου 2009, 13:14
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κα. Υπουργέ, Θα επιθυμούσα και εγώ να καταθέσω τις απόψεις μου για το θέμα των προσλήψεων των εκπαιδευτικών. Αρχικά, πιστεύω ότι η ιδέα να αποτελεί προϋπόθεση διορισμού η επιτυχία στο διαγωνισμό ΑΣΕΠ είναι απολύτως θετική. Επιπρόσθετα, από συζητήσεις μου (δια ζώσης και ηλεκτρονικά) με άλλους εκπαιδευτικούς αντιλαμβάνομαι ότι η πλειοψηφία των συναδέλφων επιθυμεί μια τέτοια προϋπόθεση, καθώς 'κλείνει τις πόρτες' σε διορισμό μέσω της απόκτησης προϋπηρεσίας με διάφορους μη-διαφανείς τρόπους. Ένα θέμα που έχει θορυβήσει την εκπαιδευτική κοινότητα είναι οι πιθανές αλλαγές που θα υπάρξουν σε ότι αφορά την ήδη αποκτηθείσα προϋπηρεσία τους, αν και πως θα προσμετράται στο διαγωνισμό ΑΣΕΠ, ποια θα είναι η διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, ποιούς θα αφορά, κλπ. Ο φόβος των συναδέλφων ότι θα ανατραπεί ο προγραμματισμός ετών είναι ρεαλιστικός και κατανοητός. Νομίζω ότι ένας απλός τρόπος να επιτευχθεί ο βασικός στόχος του ΥΠΕΠΘ (διορισμοί μόνο όσων έχουν επιτύχει στον ΑΣΕΠ) καθώς και να διατηρηθεί μια συνέχεια με το υπάρχον σύστημα είναι να μπει 'ρήτρα ΑΣΕΠ' στον Ενιαίο Πίνακα Διορισμών και στους Πίνακες Αναπληρωτών και Ωρομισθίων . Με άλλα λόγια, οι διορισμοί του 40% και οι προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων να γίνονται μονάχα εφόσον υπάρχει επιτυχία σε τουλάχιστο έναν διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Με τον τρόπο αυτό: 1) Επιτυχνάνεται η αξιοκρατία, αφού ουδείς θα παίρνει θέση στη Δημόσια Εκπαίδευση χωρίς να έχει επιτύχει σε τουλάχιστο έναν διαγωνισμό ΑΣΕΠ. 2) Αξιοποιείται η επιτυχία σε προηγούμενους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί έχουν μοχθήσει. 3) Η επιτυχία στον ΑΣΕΠ συνεχίζει να δίδει μόρια για να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να διεκδικήσει θέση αναπληρωτή ή ωρομίσθιου. 4) Η αποκτηθείσα προϋπηρεσία συνεχίζει να αποτελεί το βασικό κίνητρο του εκπαιδευτικού για να γίνει αναπληρωτής ή ωρομίσθιους, αφού με τα μόρια που θα αποκτά θα ανεβαίνει στους πίνακες και, σε συνδυασμό με την επιτυχία στο διαγωνισμό, γνωρίζει ότι κάποια στιγμή θα διοριστεί. 5) Δεν ανατρέπεται ο προγραμματισμός χιλιάδων συναδέλφων που χρόνια παλεύουν ως ωρομίσθιοι και αναπληρωτές, συχνά σε δύσκολες και αντίξοες συνθήκες. Εν κατακλείδι, πιστεύω ότι ένα τέτοιο σύστημα, όπου στους υπάρχοντες πίνακες θα μπει 'ρήτρα ΑΣΕΠ', είναι κοντά και στις επιδιώξεις του ΥΠΕΠΘ, αλλά και κοντά στο βασικό αίτημα της μεγάλης μερίδας των εκπαιδευτικών, να μην υπάρξει δηλαδή ολική ανατροπή των σχεδίων τους και απαξίωση των πεπραγμένων τους. Με εκτίμηση, ΜΤ