Θέσπιση γενικών αρχών;
Εάν θα ζητούσα να μπει κάτι σε αυτό το μελλοντικό εκπαιδευτικό νόμο θα ήταν το πρώτο άρθρο να επιγράφεται «Γενικές αρχές». Χρειάζεται ένα πρώτο εισαγωγικό άρθρο, και σε κάθε περίπτωση κάποιο άρθρο στην αρχή, το οποίο θα καταγράφει (τις) αρχές λειτουργίας του ελληνικού πανεπιστημίου, ως εξής:
«Η λειτουργία των ελληνικών πανεπιστημίων και τεχνολογικών ιδρυμάτων διέπεται από τις αρχές της διαφάνειας, της λογοδοσίας, της ποιότητας, της αποτελεσματικότητας, της ισότητας, της αξιοκρατίας, του σεβασμού της διαφορετικότητας, και της προσωπικής ανεξαρτησίας ατομικά κάθε διδάσκοντα, ερευνητή και διδασκόμενου».
Κάποιες από αυτές τις αρχές υπάρχουν ήδη στο κείμενο διαβούλευσης. Πρέπει όμως να ομαδοποιηθούν και μαζί με τις πρόσθετες που σημειώνω να μπουν στο πρώτο άρθρο του νέου νόμου ώστε να συμπυκνώνουν τι θέλουμε από το νέο πανεπιστήμιο και να κατευθύνουν τον καθηγητή, τον ερευνητή, τον φοιτητή, τη διοίκηση και το δικαστή, στην εφαρμογή όλων των άλλων διατάξεων του νόμου και της εκπαιδευτικής πολιτικής στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ και της χώρας.
Θέσπιση γενικών αρχών; Εάν θα ζητούσα να μπει κάτι σε αυτό το μελλοντικό εκπαιδευτικό νόμο θα ήταν το πρώτο άρθρο να επιγράφεται «Γενικές αρχές». Χρειάζεται ένα πρώτο εισαγωγικό άρθρο, και σε κάθε περίπτωση κάποιο άρθρο στην αρχή, το οποίο θα καταγράφει (τις) αρχές λειτουργίας του ελληνικού πανεπιστημίου, ως εξής: «Η λειτουργία των ελληνικών πανεπιστημίων και τεχνολογικών ιδρυμάτων διέπεται από τις αρχές της διαφάνειας, της λογοδοσίας, της ποιότητας, της αποτελεσματικότητας, της ισότητας, της αξιοκρατίας, του σεβασμού της διαφορετικότητας, και της προσωπικής ανεξαρτησίας ατομικά κάθε διδάσκοντα, ερευνητή και διδασκόμενου». Κάποιες από αυτές τις αρχές υπάρχουν ήδη στο κείμενο διαβούλευσης. Πρέπει όμως να ομαδοποιηθούν και μαζί με τις πρόσθετες που σημειώνω να μπουν στο πρώτο άρθρο του νέου νόμου ώστε να συμπυκνώνουν τι θέλουμε από το νέο πανεπιστήμιο και να κατευθύνουν τον καθηγητή, τον ερευνητή, τον φοιτητή, τη διοίκηση και το δικαστή, στην εφαρμογή όλων των άλλων διατάξεων του νόμου και της εκπαιδευτικής πολιτικής στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ και της χώρας.