• Σχόλιο του χρήστη 'Έλενα Κολιού' | 3 Μαΐου 2020, 20:04

    Είναι μια δυσάρεστη πραγματικότητα η παθογένεια που συνδέεται με την λειτουργία των ΕΠΑΛ. Και είναι προσδοκία όλων όσων εργάζονται στην ΕΕΚ να βελτιωθεί το γόητρο και το κύρος τους. Για τον λόγο αυτό είναι αίτημα πολλών η επιμόρφωση, η βελτίωση των διαθέσιμων εργαλείων και μέσων διδασκαλίας στα εργαστήρια και τις τάξεις, η καλύτερη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και με την διοίκηση, η επικαιροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων και των μαθησιακών στόχων. Όμως, μέτρα, όπως ο περιορισμός του ηλικιακού ορίου, για τον οποίο δεν έχει γνωστοποιηθεί ή δεν είναι γνωστό σε εμένα το που εδράζεται, θα στερήσει την ευκαιρία πολλών να φοιτήσουν σε πρωινό ωράριο, τόσο ατόμων που είχαν εγκαταλείψει το σχολείο και επανήλθαν σε προσπάθεια βελτίωσης της ζωής τους, όσο και ατόμων που επιθυμούν να παρακολουθήσουν σε οικείο εκπαιδευτικό ίδρυμα, στον τόπο τους, πρώτη ή δεύτερη εξειδίκευση της επιλογής τους. Τέλος, αν το επιχείρημα είναι η αύξηση της σχολικής βίας (υπάρχουν τεκμήρια ότι στα ΕΠΑΛ είναι πιο μεγάλο το ποσοστό;), η ώθηση να φοιτήσουν σε άλλες σχολικές δομές, σε εσπερινά, σε ΙΕΚ, σε σχολεία δεύτερης ευκαιρίας κοκ, δεν θα μεταθέσει το πρόβλημα κάπου αλλού; Μήπως θα έπρεπε να εξετασθούν άλλες επιστημολογικες προσεγγίσεις στην αντιμετώπιση του προβλήματος, ώστε να μην θίγει επιπλέον η ήδη παθούσα κατάσταση στα ΕΠΑΛ με ότι επιφέρει σε μαθητές, σε εκπαιδευτικούς κ.α. Ή αν ποσοτικά μειωθεί η φοίτηση στα ΕΠΑΛ, έχει ληφθεί κάποια μέριμνα ώστε να αντισταθμιστεί αυτή η απώλεια με σκοπό την ενίσχυση και περαιτέρω την ανάπτυξη της ΕΕΚ; Ευχαριστώ