Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Ελένη Ντάνου | 3 Μαΐου 2020, 20:39
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η επαναφορά του μαθήματος των Λατινικών στα υποχρεωτικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών είναι μια αλλαγή προς τη σωστή κατεύθυνση και μια κίνηση που συμβάλλει συνολικά στην προάσπιση των ανθρωπιστικών επιστημών. Χωρίς τα Λατινικά, τον συμπληρωματικό πυλώνα των Αρχαίων Ελληνικών, χάνουμε τον συνδετικό κρίκο για την εξέλιξη και τη διαμόρφωση του συνόλου του Δυτικού πολιτισμού. Οι σύγχρονες αξίες με έμφαση στον άνθρωπο, την αξία και την αξιοπρέπειά του, δύσκολα θα έπαιρναν τη μορφή που έχουν σήμερα χωρίς τη συμβολή της Ρωμαϊκού πολιτισμού. Η σπουδαιότητα των Λατινικών στις λατινογενείς γλώσσες, στην παγκόσμια επιστημονική γλώσσα και εν γένει στην κουλτούρα και την τέχνη είναι αδιαμφισβήτητα τεκμήρια της σημασίας της διδασκαλίας του συγκεκριμένου μαθήματος. Τα κείμενα του Κικέρωνα, του Βιργιλίου και του Οβιδίου, κείμενα-σταθμοί για τον παγκόσμιο πολιτισμό, θα είναι απολύτως ξένα και απρόσιτα ακόμα και για ανθρώπους, οι οποίοι επιλέγουν να ασχοληθούν με τις ανθρωπιστικές σπουδές. Αλλαγές φυσικά και είναι απαραίτητο να γίνουν προκειμένου το μάθημα των Λατινικών να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών του σύγχρονου ελληνικού σχολείου. Αυτές οι αλλαγές, ωστόσο, σχετίζονται με τα διδακτικά εγχειρίδια και τις μεθόδους διδασκαλίας, παρά με το ίδιο το αντικείμενο.