ΔΙΑΤΑΞΗ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ, ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ, ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ, ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΚΑΛΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗΣ.
Κα Υπουργέ,
Μία απλή ανάγνωση της συγκεκριμένης διάταξης και της αιτιολογικής έκθεσης, καθιστά πρόδηλο τον κατά τα ανωτέρω αντισυνταγματικό, αντιπαιδαγωγικό και άδικο χαρακτήρα αυτής. Ειδικότερα:
ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ καθώς 1) ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ανατρέπει το νομοθετικό καθεστώς που ίσχυε όταν έλαβαν μέρος στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα Πρότυπα Γυμνάσια οι μαθητές που ήδη φοιτούν σε αυτά, καταλύοντας κάθε έννοια ασφάλειας δικαίου και εμπιστοσύνης του πολίτη προς το κράτος. Γιατί αυτή η αδικαιολόγητη αναδρομική ανατροπή των ήδη κεκτημένων, βάσει της σχετικής νομοθεσίας, δικαιωμάτων των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων, που εισήχθησαν με σκληρές και αδιάβλητες εξετάσεις προκειμένου να φοιτήσουν επί έξι έτη στο Πρότυπο Γυμνάσιο και το συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο της επιλογής τους, ανατρέποντας κάθε οικογενειακό προγραμματισμό και έχοντας υποχρεώσει τους μαθητές να απορρίψουν έτερες εναλλακτικές που είχαν κατά τον κρίσιμο χρόνο εισαγωγής τους (π.χ. υποτροφίες σε άλλα σχολεία κλπ); 2) ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και ΜΟΝΟ για τα Πρότυπα Γυμνάσια διαχωρίζεται η βαθμίδα εκπαίδευσης και προβλέπονται νέες ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ για εισαγωγή στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο! Γιατί όχι και στα άλλα Γυμνάσια; Γιατί όχι και στα Πειραματικά, στα οποία οι μαθητές εισέρχονται κατόπιν της τυχαίας και άνευ κόπου διαδικασίας της κλήρωσης;;; Γιατί καταλύεται με προκλητικό τρόπο η συνταγματική αρχή της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης των πολιτών και δη των άριστων μαθητών και μάλιστα σε βάρος τους;
ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ, καθώς πέραν των προεκτεθέντων, φαίνεται να “τιμωρούνται” οι μαθητές που υπεβλήθησαν ήδη στην τρυφερή ηλικία των 11-12 ετών στη διαδικασία των αδιάβλητων κεντροποιημένων εξετάσεων και τώρα ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΑΙ οι ίδιοι οι μαθητές!!! Βελτιώστε τη δημόσια παιδεία, δώστε στα σχολεία και δη στα Πρότυπα έμψυχο και τεχνολογικό υλικό κατάλληλο για να αξιοποιήσουν οι μαθητές τις δυνατότητές τους, εξαντλείστε την διάθεσή σας για "αλλαγή" στην αξιολόγηση και την επικαλούμενη από πλευράς σας “ανανέωση” των διδασκόντων και ΜΗΝ ΤΙΜΩΡΕΙΤΕ για άλλη μία φορά τους ανήλικους αποδεδειγμένα άριστους μαθητές!
ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ, καθώς υποβάλλετε εκ νέου και κατ΄ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ τους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων σε μια διαρκή αγωνία και διαδικασία επαναπόδειξης της προσωπικής τους αξίας, λες και το πρόβλημα της δημόσιας παιδείας είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων! Πώς να διαχειριστούν οι νεαροί έφηβοι μία ενδεχόμενη αποτυχία οφειλόμενη σε μία στιγμιαία ατυχία; Πώς να αποδεχθούν και να διαχειριστούν ότι η ανταμοιβή τους για την τριετή προσπάθειά τους στα άκρως απαιτητικά Πρότυπα Γυμνάσια είναι η πιθανή απομάκρυνσή τους από το σχολικό τους περιβάλλον και τους φίλους τους και μάλιστα με τη “στάμπα” του “αποτυχημένου”; Φαίνεται σαν να επιδιώκετε πραγματικά να αποθαρρύνετε οποιονδήποτε καλό μαθητή από την επιλογή να φοιτήσει σε Πρότυπο Γυμνάσιο…..
ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΚΑΛΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗΣ: Οι ανήλικοι μαθητές που επιλέγουν την επίπονη διαδικασία των εξετάσεων για την εισαγωγή τους στα Πρότυπα Γυμνάσια (με ποσοστά επιτυχίας 1/10) αποδεικνύουν την αξία τους, επενδύοντας στην νομοθετικώς κατοχυρωμένη 6ετή φοίτησή τους, με ασφάλεια και ηρεμία. Πώς το ανατρέπετε αυτό εν μία νυκτί και μάλιστα εν μέσω πανδημίας; Πώς ανατρέπετε αναδρομικά τη δέσμευση του Κράτους έναντι των ήδη φοιτούντων στα Πρότυπα Γυμνάσια μαθητών να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο; Πώς τους αναγκάζετε να εγκαταλείψουν κάθε άλλη δραστηριότητα, σχολική και εξωσχολική, για να αφοσιωθούν κατά τη διάρκεια της Γ’ Γυμνασίου στην προετοιμασία για τις νέες “απροειδοποίητες” εισαγωγικές εξετάσεις για να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο οικείο σχολικό τους περιβάλλον;
ΜΟΝΟΙ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ από τη συγκεκριμένη διάταξη, μπορεί να είναι τα φροντιστήρια και τα ιδιωτικά σχολεία, στα οποία θα αναγκαστούν να καταφύγουν αντίστοιχα μαθητές και γονείς αφενός μεν για να επιδιώξουν την εισαγωγή τους στα Πρότυπα Λύκεια, αφετέρου δε για να “απομειώσουν” το ηθικό και ψυχολογικό πρόβλημα που θα επιφέρει μία ενδεχόμενη αποτυχία. Δεν είναι δε καθόλου προφανές ότι στους σύγχρονους καιρούς οι γονείς αυτών των αποδεδειγμένα άριστων μαθητών είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν στα αυξημένα έξοδα των ιδιωτικών σχολείων ή της παραπαιδείας...
Ειλικρινά αδυνατώ να αντιληφθώ πώς αυτή η διάταξη προάγει την “αριστεία”, που δήλωσε ότι πρεσβεύει η παρούσα Κυβέρνηση για να κερδίσει την εμπιστοσύνη μας! Το πρόβλημα της δημόσιας παιδείας δεν είναι οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων, τους οποίους φαίνεται ότι επιδιώκετε να “τιμωρήσετε” και μάλιστα ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ και ΚΑΤ΄ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ!
Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλώ να αποσύρετε τη συγκεκριμένη διάταξη, να ασχοληθείτε με τα υπαρκτά προβλήματα στα δημόσια σχολεία, συμπεριλαμβανομένων των Προτύπων, ακούγοντας τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους Συλλόγους Γονέων αυτών και, αν μη τί άλλο, η σχετική διάταξη να μην αφορά τους ήδη φοιτούντες στα Πρότυπα Γυμνάσια μαθητές, με σχετική πρόβλεψη σε μεταβατική διάταξη, όπως κάθε πολίτης αναμένει ότι θα συμβεί σε ένα ευνομούμενο κράτος….
Αλεξάνδρα Παπαδημητρίου
Τηλ. 6944182610
ΔΙΑΤΑΞΗ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ, ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ, ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ, ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΚΑΛΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗΣ. Κα Υπουργέ, Μία απλή ανάγνωση της συγκεκριμένης διάταξης και της αιτιολογικής έκθεσης, καθιστά πρόδηλο τον κατά τα ανωτέρω αντισυνταγματικό, αντιπαιδαγωγικό και άδικο χαρακτήρα αυτής. Ειδικότερα: ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ καθώς 1) ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ανατρέπει το νομοθετικό καθεστώς που ίσχυε όταν έλαβαν μέρος στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα Πρότυπα Γυμνάσια οι μαθητές που ήδη φοιτούν σε αυτά, καταλύοντας κάθε έννοια ασφάλειας δικαίου και εμπιστοσύνης του πολίτη προς το κράτος. Γιατί αυτή η αδικαιολόγητη αναδρομική ανατροπή των ήδη κεκτημένων, βάσει της σχετικής νομοθεσίας, δικαιωμάτων των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων, που εισήχθησαν με σκληρές και αδιάβλητες εξετάσεις προκειμένου να φοιτήσουν επί έξι έτη στο Πρότυπο Γυμνάσιο και το συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο της επιλογής τους, ανατρέποντας κάθε οικογενειακό προγραμματισμό και έχοντας υποχρεώσει τους μαθητές να απορρίψουν έτερες εναλλακτικές που είχαν κατά τον κρίσιμο χρόνο εισαγωγής τους (π.χ. υποτροφίες σε άλλα σχολεία κλπ); 2) ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και ΜΟΝΟ για τα Πρότυπα Γυμνάσια διαχωρίζεται η βαθμίδα εκπαίδευσης και προβλέπονται νέες ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ για εισαγωγή στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο! Γιατί όχι και στα άλλα Γυμνάσια; Γιατί όχι και στα Πειραματικά, στα οποία οι μαθητές εισέρχονται κατόπιν της τυχαίας και άνευ κόπου διαδικασίας της κλήρωσης;;; Γιατί καταλύεται με προκλητικό τρόπο η συνταγματική αρχή της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης των πολιτών και δη των άριστων μαθητών και μάλιστα σε βάρος τους; ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ, καθώς πέραν των προεκτεθέντων, φαίνεται να “τιμωρούνται” οι μαθητές που υπεβλήθησαν ήδη στην τρυφερή ηλικία των 11-12 ετών στη διαδικασία των αδιάβλητων κεντροποιημένων εξετάσεων και τώρα ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΑΙ οι ίδιοι οι μαθητές!!! Βελτιώστε τη δημόσια παιδεία, δώστε στα σχολεία και δη στα Πρότυπα έμψυχο και τεχνολογικό υλικό κατάλληλο για να αξιοποιήσουν οι μαθητές τις δυνατότητές τους, εξαντλείστε την διάθεσή σας για "αλλαγή" στην αξιολόγηση και την επικαλούμενη από πλευράς σας “ανανέωση” των διδασκόντων και ΜΗΝ ΤΙΜΩΡΕΙΤΕ για άλλη μία φορά τους ανήλικους αποδεδειγμένα άριστους μαθητές! ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ, καθώς υποβάλλετε εκ νέου και κατ΄ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ τους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων σε μια διαρκή αγωνία και διαδικασία επαναπόδειξης της προσωπικής τους αξίας, λες και το πρόβλημα της δημόσιας παιδείας είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων! Πώς να διαχειριστούν οι νεαροί έφηβοι μία ενδεχόμενη αποτυχία οφειλόμενη σε μία στιγμιαία ατυχία; Πώς να αποδεχθούν και να διαχειριστούν ότι η ανταμοιβή τους για την τριετή προσπάθειά τους στα άκρως απαιτητικά Πρότυπα Γυμνάσια είναι η πιθανή απομάκρυνσή τους από το σχολικό τους περιβάλλον και τους φίλους τους και μάλιστα με τη “στάμπα” του “αποτυχημένου”; Φαίνεται σαν να επιδιώκετε πραγματικά να αποθαρρύνετε οποιονδήποτε καλό μαθητή από την επιλογή να φοιτήσει σε Πρότυπο Γυμνάσιο….. ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΚΑΛΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗΣ: Οι ανήλικοι μαθητές που επιλέγουν την επίπονη διαδικασία των εξετάσεων για την εισαγωγή τους στα Πρότυπα Γυμνάσια (με ποσοστά επιτυχίας 1/10) αποδεικνύουν την αξία τους, επενδύοντας στην νομοθετικώς κατοχυρωμένη 6ετή φοίτησή τους, με ασφάλεια και ηρεμία. Πώς το ανατρέπετε αυτό εν μία νυκτί και μάλιστα εν μέσω πανδημίας; Πώς ανατρέπετε αναδρομικά τη δέσμευση του Κράτους έναντι των ήδη φοιτούντων στα Πρότυπα Γυμνάσια μαθητών να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο; Πώς τους αναγκάζετε να εγκαταλείψουν κάθε άλλη δραστηριότητα, σχολική και εξωσχολική, για να αφοσιωθούν κατά τη διάρκεια της Γ’ Γυμνασίου στην προετοιμασία για τις νέες “απροειδοποίητες” εισαγωγικές εξετάσεις για να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο οικείο σχολικό τους περιβάλλον; ΜΟΝΟΙ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ από τη συγκεκριμένη διάταξη, μπορεί να είναι τα φροντιστήρια και τα ιδιωτικά σχολεία, στα οποία θα αναγκαστούν να καταφύγουν αντίστοιχα μαθητές και γονείς αφενός μεν για να επιδιώξουν την εισαγωγή τους στα Πρότυπα Λύκεια, αφετέρου δε για να “απομειώσουν” το ηθικό και ψυχολογικό πρόβλημα που θα επιφέρει μία ενδεχόμενη αποτυχία. Δεν είναι δε καθόλου προφανές ότι στους σύγχρονους καιρούς οι γονείς αυτών των αποδεδειγμένα άριστων μαθητών είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν στα αυξημένα έξοδα των ιδιωτικών σχολείων ή της παραπαιδείας... Ειλικρινά αδυνατώ να αντιληφθώ πώς αυτή η διάταξη προάγει την “αριστεία”, που δήλωσε ότι πρεσβεύει η παρούσα Κυβέρνηση για να κερδίσει την εμπιστοσύνη μας! Το πρόβλημα της δημόσιας παιδείας δεν είναι οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων, τους οποίους φαίνεται ότι επιδιώκετε να “τιμωρήσετε” και μάλιστα ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ και ΚΑΤ΄ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ! Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλώ να αποσύρετε τη συγκεκριμένη διάταξη, να ασχοληθείτε με τα υπαρκτά προβλήματα στα δημόσια σχολεία, συμπεριλαμβανομένων των Προτύπων, ακούγοντας τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους Συλλόγους Γονέων αυτών και, αν μη τί άλλο, η σχετική διάταξη να μην αφορά τους ήδη φοιτούντες στα Πρότυπα Γυμνάσια μαθητές, με σχετική πρόβλεψη σε μεταβατική διάταξη, όπως κάθε πολίτης αναμένει ότι θα συμβεί σε ένα ευνομούμενο κράτος…. Αλεξάνδρα Παπαδημητρίου Τηλ. 6944182610