Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΑ Α. | 3 Μαΐου 2020, 20:31
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κα. Υπουργέ, Προτείνω την παραμονή της Κοινωνιολογίας ως εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλαδικές εξετάσεις και παράλληλα τη διατήρηση και ενίσχυση των μαθημάτων που σχετίζονται με τις κοινωνικές επιστήμες τόσο στο γυμνάσιο όσο και στο λύκειο. Οι κοινωνικές επιστήμες φέρνουν το μαθητή αντιμέτωπο με ζήτήματα που άπτονται της καθημερινότητας του και τον προκαλούν να σκεφτεί, να διαμορφώσει άποψη και τελικά να συνδέσει όλα όσα διδάσκεται στο σχολείο με τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα. Βασικός στόχος του σχολείου είναι να εφοδιάσει τους μαθητές με τα εργαλεία κατανόησης του κόσμου, αδιαμφισβήτητη εργαλειοθήκη γεμάτη με έννοιες προς επίτευξη αυτού του στόχου είναι το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Ενδεικτικά αναφέρω αντικείμενα–εργαλεία που διδάσκονται–κατακτούν οι μαθητές: μορφές κοινωνικής οργάνωσης, στόχοι κοινωνικοποίησης–σημασία κοινωνικού περιβάλλοντος– φορείς κοινωνικοποίησης, ο ρόλος της εκπαίδευσης, σχέση γνώσης και πληροφορίας, ο ρόλος της εργασίας–οργάνωση της παραγωγής – νέες μορφές εργασίας, κοινωνική διαστρωμάτωση–κοινωνικές ανισότητες, μορφές εξουσίας, αποκλίνουσα συμπεριφορά, προκαταλήψεις–στερεότυπα, ρατσισμός, κ.τ.λ. Η Κοινωνιολογία συμβάλλει στη διαμόρφωση κοινωνικής συνείδησης των μαθητών , καλλιεργεί δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας και κριτικής σκέψης. Η Κοινωνιολογία είναι μια κοινωνική επιστήμη που δεν δέχεται τίποτα ως αυτονόητο και δεδομένο αντιθέτως μελετά, αναδεικνύει και ερμηνεύει όλα τα κοινωνικά φαινόμενα. Απαραίτητο όμως είναι να δούμε το ζήτημα και πρακτικά. Πιο συγκεκριμένα, από τα 315 Πανεπιστημιακά Τμήματα στο επιστημονικό πεδίο των Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών τα λατινικά διδάσκονται στα 132. Η κοινωνιολογία διδάσκεται στα υπόλοιπα 183 – δηλαδή στα περισσότερα του εν λόγω πεδίου – και μάλιστα στα 73 ως υποχρεωτικό μάθημα. Προφανώς, στην προτεινόμενη ρύθμιση μπορεί, ίσως, να ευνοούνται οι μαθητές που θα σπουδάσουν σε τμήματα κλασσικών σπουδών, αλλά θα υπάρξουν δυσμενείς επιπτώσεις για του μαθητές που θα εισάγονται στα υπόλοιπα τμήματα. Για όλα τα παραπάνω προτείνω την ενίσχυση των κοινωνικών επιστημών στο σχολείο και την παραμονή της Κοινωνιολογίας στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Dum spiro spero σε μια δίκαιη λύση για όλους. Με εκτίμηση Α. Ιωάννα