Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Μ. | 3 Μαΐου 2020, 20:03
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Διαμαρτυρία του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Το Τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου παρακολουθεί με ιδιαίτερη ανησυχία τις ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας, σχετικά με τα εξεταζόμενα μαθήματα στις εισαγωγικές εξετάσεις. Θεωρεί εσφαλμένη την αφαίρεση της Κοινωνιολογίας από τις εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επισημαίνει, επί του ζητήματος τα ακόλουθα: 1) Η Κοινωνιολογία είναι επιστήμη της νεωτερικότητας. Δημιουργείται παράλληλα με τη διαμόρφωση των θεσμών, οι οποίοι προέκυψαν τόσο από τις αστικές επαναστάσεις όσο και τη βιομηχανική επανάσταση. Είναι εφαρμοσμένη επιστήμη σε όλες τις εκδοχές της και διαθέτει τεράστιο γνωστικό-θεωρητικό βάθος. Καθώς δημιουργείται σε ένα περιβάλλον πρωτοφανούς, για την ιστορία της ανθρωπότητας, πλουραλισμού, ενσωματώνει στη θεώρησή της τις διαφορές μεταξύ των κοινωνικών υποκειμένων, τους προβληματισμούς και τις εναλλακτικές κοινωνικές στρατηγικές τους. Διαθέτει, λοιπόν, την ίδια δυναμική των εντάσεων και των αντιπαραθέσεων για την οποία είναι περίφημη η δημοκρατία. Όμως, με δύο αντιλήψεις δεν συμβιβάζεται η Κοινωνιολογία: του φασισμού και του ρατσισμού (οποιασδήποτε μορφής και έκφρασης). Γι’ αυτόν τον λόγο καταργήθηκε από τα φασιστικά καθεστώτα και τις δικτατορίες, ενώ ταυτόχρονα διώχθηκαν οι λειτουργοί της. 2) Η διδασκαλία της είναι χρήσιμη για κάθε άνθρωπο προκειμένου να καταλάβει τον κόσμο του, να αποδεσμευτεί από φανατισμούς, αλλά και από τη δεσποτεία εμμονών που βασίζονται σε ακαθόριστες πίστεις. Επιπρόσθετα, η χρησιμότητά της στις εξετάσεις αναδεικνύεται, από το γεγονός πως χιλιάδες φοιτητές εισάγονται, κάθε χρόνο, σε σχολές και τμήματα Κοινωνικών Επιστημών. Τα ακαδημαϊκά τμήματα, στα οποία διδάσκεται η Κοινωνιολογία, είναι περί τα 180. 3) Η Κοινωνιολογία στη σύγχρονη εποχή κάνει πολύ αισθητή τη συνεισφορά της στην οργάνωση της εργασίας και τη συγκροτημένη αντίληψη των κοινωνικών υποθέσεων. Η συμβολή της αναγνωρίζεται παγκοίνως, το γνωστικό γόητρο των λειτουργών της είναι υψηλό, με αποτέλεσμα να αμείβονται οι κοινωνιολόγοι, σε ορισμένες χώρες τουλάχιστον, με υψηλές αποδοχές Διαπιστώνουμε ότι η αφαίρεση της Κοινωνιολογίας από τα εξεταζόμενα μαθήματα συνιστά υποβάθμιση της επιστήμης και των λειτουργών της στην Ελλάδα, αντίθετα από τις διεθνείς τάσεις. Δεν αντιλαμβανόμαστε τους λόγους για τους οποίους δεν αξιοποιείται η Κοινωνιολογία και λαμβάνονται αποφάσεις, οι οποίες παρεκκλίνουν από τα πρότυπα της διαχείρισης ανάλογων θεμάτων στις σύγχρονες και δημοκρατικές πολιτείες. 4) Δεν υπάρχει οποιοδήποτε θέμα αντιπαράθεσης μεταξύ Λατινικών και Κοινωνιολογίας. Η τροφοδότηση της αντιδικίας μεταξύ των λειτουργών αμφότερων των αντικειμένων είναι προβληματική και αδικαιολόγητη. 5) Οι τοποθετήσεις εναντίον της διδασκαλίας της Κοινωνιολογίας, αλλά και περί της μη συμπερίληψής της στις εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, βασίζονται σε ασθενή ή αβάσιμα επιχειρήματα. Καλούμε το υπουργείο Παιδείας να αναπροσδιορίσει τη στάση του. Αξιώνουμε, να ανακαλέσει την απόφασή του και να παραμείνει η Κοινωνιολογία στα εξεταζόμενα μαθήματα κατά τις εισαγωγικές εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτή η αξίωση εκφράζει τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα και την αναπότρεπτη αναγκαιότητα για τη συστηματική μελέτη της. Η άρνησή της ή η παράκαμψή της θα είναι έωλη. Τμήμα Κοινωνιολογίας Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Αθήναhttps://sociology.panteion.gr/