Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Ελπίδα Σπυράτου | 3 Μαΐου 2020, 21:18
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Κοινωνιολογία είναι αναπόσπαστο τμήμα του εκπαιδευτικού συστήματος. Δεν μπορεί να αντικατασταθεί από μάθημα πανελλαδικών εξετάσεων. Εκτός από την σημασία του μαθήματος στην εκπαίδευση, είναι ανεπίτρεπτο μαθητές του Λυκείου να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε ένα πολύ μεγάλο αριθμό πανεπιστημιακών τμημάτων Κοινωνικών, Πολιτικών, Νομικών και Παιδαγωγικών Επιστημών χωρίς σχετικό επιστημονικό υπόβαθρο από το Λύκειο. Και μάλιστα χωρίς καμία επιστημονική αιτιολόγηση εκ μέρους του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις για να αποφευχθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα. Στην Θεωρητική Κατεύθυνση υπάρχουν σχολές ανθρωπιστικών σπουδών που οι υποψήφιοι μπορούν να εξετασθούν στα Λατινικά. Ενώ υπάρχει και ένα πλήθος σχολών Κοινωνικών Επιστημών που επιβάλλεται να εξετασθούν στην Κοινωνιολογία. Μπορεί να ακολουθηθεί το πρότυπο που ήδη προτείνεται στη θετική κατεύθυνση όπου η επιλογή είτε των Μαθηματικών είτε της Βιολογίας μπορεί να οδηγήσει τους υποψήφιους στην επιλογή συγκεκριμένων τμημάτων όπου τα εξεταζόμενα μαθήματα εναρμονίζονται με τις πανεπιστημιακές σπουδές. Ο εξοστρακισμός του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων δεν είναι η λύση αλλά η δημιουργία πολλών εκπαιδευτικών προβλημάτων. Χρειάζεται να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα για την ορθολογική οργάνωση και την επιστημονική ευθυγράμμιση των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων με τα επιστημονικά αντικείμενα των πανεπιστημιακών τμημάτων. Ελπίδα Σπυράτου