Αξιολόγηση...οκ
Από ποιον;
Μπορεί να αξιολογεί το έργο και τις ικανότητες κάποιου, άτομο διαφορετικής ειδικότητας; Μπορεί να γίνει η αξιολόγηση με αντικειμενικότητα; Χωρίς να παίζουν ρόλο οι γνωριμίες και οι προσωπικές συμπάθειες και αντιπάθειες;
Με τι κριτήρια;
Ακαδημαικά κριτήρια;Η γνώμη των γονιών και των μαθητών; Οι βαθμοί των μαθητών; Οι γνώσεις των μαθητών και η πρόοδός τους σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα; Ή σε πολλαπλά επίπεδα; Πώς μπορεί να γίνει αυτό;
Με τι σκοπό;
Την τιμωρία των εκπαιδευτικών; Την αύξηση του άγχους τους; Την εστίαση σε μονόπλευρη στείρα μάθηση ή στη μάθηση με συγκεκριμένες μεθόδους, αυτές που προτιμώνται/θα αξιολογηθούν θετικά από τους 'αξιολογητές' περιορίζοντας το εύρος των δυνατοτήτων και τη δημιουργικότητα;
Ή μήπως με σκοπό την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, την επίλυση προβλημάτων στο σύστημα, τη βελτίωση της παρεχόμενης "παιδείας";
Όλα αυτά δεν είναι σαφή στο νομοσχέδιο και θα πρέπει να διευκρινιστούν. Γιατί η απάντηση σε καθένα από τα παραπάνω, καθώς και σε άλλα ζητήματα μπορεί να επιφέρει περισσότερα προβλήματα παρά βελτιώσεις στον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Αξιολόγηση...οκ Από ποιον; Μπορεί να αξιολογεί το έργο και τις ικανότητες κάποιου, άτομο διαφορετικής ειδικότητας; Μπορεί να γίνει η αξιολόγηση με αντικειμενικότητα; Χωρίς να παίζουν ρόλο οι γνωριμίες και οι προσωπικές συμπάθειες και αντιπάθειες; Με τι κριτήρια; Ακαδημαικά κριτήρια;Η γνώμη των γονιών και των μαθητών; Οι βαθμοί των μαθητών; Οι γνώσεις των μαθητών και η πρόοδός τους σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα; Ή σε πολλαπλά επίπεδα; Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Με τι σκοπό; Την τιμωρία των εκπαιδευτικών; Την αύξηση του άγχους τους; Την εστίαση σε μονόπλευρη στείρα μάθηση ή στη μάθηση με συγκεκριμένες μεθόδους, αυτές που προτιμώνται/θα αξιολογηθούν θετικά από τους 'αξιολογητές' περιορίζοντας το εύρος των δυνατοτήτων και τη δημιουργικότητα; Ή μήπως με σκοπό την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, την επίλυση προβλημάτων στο σύστημα, τη βελτίωση της παρεχόμενης "παιδείας"; Όλα αυτά δεν είναι σαφή στο νομοσχέδιο και θα πρέπει να διευκρινιστούν. Γιατί η απάντηση σε καθένα από τα παραπάνω, καθώς και σε άλλα ζητήματα μπορεί να επιφέρει περισσότερα προβλήματα παρά βελτιώσεις στον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.