Θεωρώντας τη διαδικασία της διαβούλευσης του νομοσχεδίου άκρως σημαντική και
χρήσιμη, σας θέτουμε υπόψιν τα ακόλουθα:
Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα εκ των
παλαιοτέρων Πειραματικών Σχολείων, με σκοπό την εφαρμογή νέων εκπαιδευτικών
μεθόδων και διαδικασιών με τη χρήση νέων εργαλείων σε πειραματική ακόμη μορφή,
τα αποτελέσματα των οποίων μελετώνται και αξιολογούνται από το Πανεπιστήμιο
και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας αποφασίζεται η εφαρμογή τους ή μη
στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
Έχει εξαιρετική σημασία η διατήρηση του χαρακτήρα του σχολείου ως Πειραματικού
κι όχι ως Προτύπου διατηρώντας τις ίδιες λειτουργικές αρχές καθώς και τη σύνδεση
των τριών (3) βαθμίδων εκπαίδευσης μεταξύ τους, η οποία αποτελεί απαραίτητη
προϋπόθεση τόσο για την ορθή λειτουργία των ενιαίων Πειραματικών Σχολείων
προκειμένου να ολοκληρώσουν το πρωτοποριακό πειραματικό εκπαιδευτικό τους
έργο, όσο και δίκαιη για τους μαθητές αυτών, οι οποίοι όπως κι όλοι οι υπόλοιποι
μαθητές τόσο των δημοσίων σχολείων της χώρας όσο και των περισσοτέρων
ιδιωτικών σχολείων δικαιούνται να εξακολουθούν να φοιτούν στο ίδιο σχολείο
εφόσον το ίδιο αυτό σχολείο παρέχει κι ανώτερη βαθμίδα εκπαίδευσης, όπως το
σχολείο μας: δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο.
Οι μαθητές του Πειραματικού Σχολείου εισάγονται με κλήρωση στο νηπιαγωγείο και προέρχονται από διαφορετικές περιοχές με αποτέλεσμα να αποκόπτονται σε
μεγάλο βαθμό από τα παιδιά της γειτονιάς. Μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και
λυκείου συστεγάζονται , συναυλίζονται και συμμετέχουν όλοι μαζί σε εκδηλώσεις.
Θεωρούν δεδομένο ότι θα συνεχίσουν απρόσκοπτα τη φοίτησή τους στο σχολείο τους
με τους συμμαθητές τους. Και αυτό όχι αβάσιμα. Η ισχύουσα από την εισαγωγή τους
στο σχολείο και μέχρι σήμερα νομοθεσία διασφάλιζε την απρόσκοπτη φοίτησή τους
στο σχολείο τους και για τις 3 βαθμίδες εκπαίδευσης (δημοτικό, γυμνάσιο και
λύκειο).
Με τα νέα δεδομένα, οι μαθητές, που, ήδη φοιτούν στο σχολείο , είτε φοιτούν στο
Δημοτικό είτε στο Γυμνάσιο, πρέπει να δοκιμαστούν σε εξετάσεις, προκειμένου να
παραμείνουν στο σχολείο τους για να φοιτήσουν στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα
στο ίδιο σχολείο, στον ίδιο προαύλιο χώρο, με τους ίδιους συμμαθητές και με τους
ίδιους καθηγητές!!!
Δηλαδή, γονείς που επέλεξαν τα παιδιά τους να φοιτήσουν σε διασυνδεδεμένα
σχολεία, θεωρώντας, ότι σε αυτά θα ολοκληρώσουν και τη δευτεροβάθμια
εκπαίδευση και έχουν βασίσει σε αυτό όλο τους τον οικογενειακό προγραμματισμό,
βλέπουν τον σχεδιασμό τους να ανατρέπεται, την καθημερινή τους ζωή να
ανατρέπεται πλήρως και τα δικαιώματα των παιδιών τους για σταθερό και ομαλό
διδακτικό βίο να ακυρώνονται.
Παρακαλούμε, ως Υπουργός Παιδείας, λαμβάνοντας υπόψη την δεδομένη έντονη
αγωνία και αγανάκτηση των μαθητών του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου
Θεσσαλονίκης και των οικογενειών τους να μην λάβετε μία τέτοια σημαντική,
ιστορική απόφαση και να μετατρέψετε σε Πρότυπο ένα ιστορικό Ενιαίο
Πειραματικό Σχολείο της χώρας.
Θεωρώντας τη διαδικασία της διαβούλευσης του νομοσχεδίου άκρως σημαντική και χρήσιμη, σας θέτουμε υπόψιν τα ακόλουθα: Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα εκ των παλαιοτέρων Πειραματικών Σχολείων, με σκοπό την εφαρμογή νέων εκπαιδευτικών μεθόδων και διαδικασιών με τη χρήση νέων εργαλείων σε πειραματική ακόμη μορφή, τα αποτελέσματα των οποίων μελετώνται και αξιολογούνται από το Πανεπιστήμιο και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας αποφασίζεται η εφαρμογή τους ή μη στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Έχει εξαιρετική σημασία η διατήρηση του χαρακτήρα του σχολείου ως Πειραματικού κι όχι ως Προτύπου διατηρώντας τις ίδιες λειτουργικές αρχές καθώς και τη σύνδεση των τριών (3) βαθμίδων εκπαίδευσης μεταξύ τους, η οποία αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση τόσο για την ορθή λειτουργία των ενιαίων Πειραματικών Σχολείων προκειμένου να ολοκληρώσουν το πρωτοποριακό πειραματικό εκπαιδευτικό τους έργο, όσο και δίκαιη για τους μαθητές αυτών, οι οποίοι όπως κι όλοι οι υπόλοιποι μαθητές τόσο των δημοσίων σχολείων της χώρας όσο και των περισσοτέρων ιδιωτικών σχολείων δικαιούνται να εξακολουθούν να φοιτούν στο ίδιο σχολείο εφόσον το ίδιο αυτό σχολείο παρέχει κι ανώτερη βαθμίδα εκπαίδευσης, όπως το σχολείο μας: δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο. Οι μαθητές του Πειραματικού Σχολείου εισάγονται με κλήρωση στο νηπιαγωγείο και προέρχονται από διαφορετικές περιοχές με αποτέλεσμα να αποκόπτονται σε μεγάλο βαθμό από τα παιδιά της γειτονιάς. Μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου συστεγάζονται , συναυλίζονται και συμμετέχουν όλοι μαζί σε εκδηλώσεις. Θεωρούν δεδομένο ότι θα συνεχίσουν απρόσκοπτα τη φοίτησή τους στο σχολείο τους με τους συμμαθητές τους. Και αυτό όχι αβάσιμα. Η ισχύουσα από την εισαγωγή τους στο σχολείο και μέχρι σήμερα νομοθεσία διασφάλιζε την απρόσκοπτη φοίτησή τους στο σχολείο τους και για τις 3 βαθμίδες εκπαίδευσης (δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο). Με τα νέα δεδομένα, οι μαθητές, που, ήδη φοιτούν στο σχολείο , είτε φοιτούν στο Δημοτικό είτε στο Γυμνάσιο, πρέπει να δοκιμαστούν σε εξετάσεις, προκειμένου να παραμείνουν στο σχολείο τους για να φοιτήσουν στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα στο ίδιο σχολείο, στον ίδιο προαύλιο χώρο, με τους ίδιους συμμαθητές και με τους ίδιους καθηγητές!!! Δηλαδή, γονείς που επέλεξαν τα παιδιά τους να φοιτήσουν σε διασυνδεδεμένα σχολεία, θεωρώντας, ότι σε αυτά θα ολοκληρώσουν και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έχουν βασίσει σε αυτό όλο τους τον οικογενειακό προγραμματισμό, βλέπουν τον σχεδιασμό τους να ανατρέπεται, την καθημερινή τους ζωή να ανατρέπεται πλήρως και τα δικαιώματα των παιδιών τους για σταθερό και ομαλό διδακτικό βίο να ακυρώνονται. Παρακαλούμε, ως Υπουργός Παιδείας, λαμβάνοντας υπόψη την δεδομένη έντονη αγωνία και αγανάκτηση των μαθητών του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και των οικογενειών τους να μην λάβετε μία τέτοια σημαντική, ιστορική απόφαση και να μετατρέψετε σε Πρότυπο ένα ιστορικό Ενιαίο Πειραματικό Σχολείο της χώρας.