Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Κων/νος Δάλκος | 3 Μαΐου 2020, 22:09
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πολὺ φοβοῦμαι πὼς εἶναι Ἡλίου φαεινότερον ὅτι αὐτὴ ἡ διχοστασία μεταξὺ Κοινωνιολογίας καὶ Λατινικῶν δὲν ἀφορᾷ τὴν οὐσία τῆς Ἐκπαιδεύσεως, ἀλλ’ ἐπιδιώξεις «ἔξω τοῦ πράγματος». Νομίζω λοιπὸν ὅτι ὀρθῶς ἔκρινε τὸ Ὑπουργεῖο. Διότι, ὅπως βλέπω, τὸ βασικὸ ἐπιχείρημα ὅσων ὑποστηρίζουν τὴν ἐξέταση τῆς Κοινωνιολογίας στὶς Πανελλήνιες Ἐξετάσεις εἶναι ἡ χρησιμότητα τοῦ Μαθήματος, γιὰ τὴν ὁποίαν δὲν ἀμφιβάλλω. Ὁ σκοπὸς ὅμως αὐτὸς ἔχει ἤδη ἐπιτευχθῆ, ἀφοῦ τὸ Μάθημα διδάσκεται καὶ ἐξετάζεται ἐντὸς τοῦ Σχολείου, ἐνῶ οἱ μελλοντικοὶ σπουδαστὲς τῶν Κοινωνικῶν ἐπιστημῶν θὰ διδαχθοῦν λεπτομερῶς τὸ ἀντικείμενο αὐτὸ καθ’ ὅλην τὴν διάρκεια τῶν σπουδῶν τους. Τὸ τελευταῖο αὐτὸ δὲν ἰσχύει γιὰ τὰ Λατινικά, τὰ ὁποῖα, ὡς γλωσσικὸ μάθημα, μὲ κάθε τρόπο πρέπει νὰ ἐνισχυθοῦν, ἀφοῦ οὔτε π.χ. στὴν Νομική, οὔτε στὴν Φιλοσοφικὴ δὲν πρόκειται νὰ διδαχθῇ τὸ regina rosas amat. Ὅσο γιὰ τὸ ἐπιχείρημα περὶ «νεκρῆς γλώσσας» ποὺ συνεχῶς παπαγαλίζουν κάποιοι ὄχι μόνον γιὰ τὰ Λατινικά, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὰ Ἀρχαῖα Ἑλληνικά, ἀρκεῖ νομίζω νὰ λεχθῇ ὅτι δὲν εἶναι νεκρὲς γλῶσσες αὐτὲς ποὺ ὄχι μόνον ζοῦν, ἀλλὰ καὶ γεννοῦν συνεχῶς ἐντὸς τῶν ἄλλων νέες λέξεις καὶ ὅρους ἐπιστημονικούς. Εἶναι λοιπὸν προνόμιο τῶν ἑλλήνων μέσῳ τῶν δύο αὐτῶν γλωσσῶν νὰ κατακτήσουν, πλὴν τῶν ἄλλων, καὶ μιὰ βαθύτερη, ὄχι τουριστική, γλωσσομάθεια. Ὅσο γιὰ τὸ ζήτημα τῆς παπαγαλίας, ποὺ βέβαια, mutatis mutandis, ἀφορᾷ ὄλα τὰ μαθήματα, εὐκολώτερα ἐπιλύεται, προκειμένου περὶ τῶν Λατινικῶν, μὲ μιὰ διασκευὴ τοῦ κειμένου στὶς Ἐξετάσεις. Κων. Ἰω. Δάλκος, Δ/ντὴς Λυκείου ἐπὶ τιμῇ