Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Ως γονέας μαθητή της Α' Λυκείου του Προτύπου Λυκείου και μαθήτριας της Α΄ Γυμνασίου του Προτύπου Γυμνασίου Αναβρύτων, επιτρέψτε μου να εκφράσω τις αντιρρήσεις μου σχετικά με την καθιέρωση εισαγωγικών εξετάσεων για το Λύκειο.
- Με τη νέα αυτή διαδικασία αυτόματα υποβαθμίζεται η αξία του Γυμνασίου. Κανένας σώφρων γονέας δεν πρόκειται να επιτρέψει στο παιδί του να υποβληθεί δύο φορές σε αυτές τις τόσο εξαντλητικές δοκιμασίες εισαγωγής αφού σαφώς θα προτιμήσει τις εξετάσεις του Λυκείου. Η προσοχή των μαθητών θα εστιαστεί κυρίως στα μαθήματα που σχετίζονται με τις εξετάσεις και δεν θα υπάρχει το ίδιο ενδιαφέρον με τα υπόλοιπα μαθήματα.
- Η αποτυχία κάποιου μαθητή στις εξετάσεις του Λυκείου θα τον αναγκάσει να αλλάξει σχολικό περιβάλλον, άρα ανάγκη δημιουργίας νέων φίλων και σχέσεων. Επειδή και τα δύο μου παιδιά, κατά την εισαγωγή τους στο Γυμνάσιο, έζησαν την κοινωνική απομόνωση από πολλούς συμμαθητές τους ακριβώς επειδή πέτυχαν και πήγαν στο Πρότυπο, έχετε συνειδητοποιήσει τι ψυχολογικό πρόβλημα και ποια αντιμετώπιση θα έχει κάποιος μαθητής που θα αναγκαστεί να επιστρέψει στο προηγούμενο σχολείο του, ως αποτυχημένος πλέον;
- Στα υπόλοιπα ειδικά σχολεία (μουσικό, καλλιτεχνικό, πειραματικό) δεν προβλέπεται αντίστοιχη διαδικασία, ώστε να μπορείτε να θεωρηθείτε αντικειμενική.
- Πολλοί γονείς, όπως κι εγώ, δεν δεχθήκαμε για τα παιδιά μας υποτροφίες ιδιωτικών σχολείων ακριβώς γιατί προβλεπόταν η απρόσκοπτη συνέχιση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Με ποιο δικαίωμα ισχύει νέος κανονισμός και μάλιστα με αναδρομική ισχύ;
- Το άρθρο αυτό φαίνεται ότι μάλλον τιμωρεί τους μαθητές που επεδίωξαν κάποιο καλύτερο επίπεδο μάθησης και το πέτυχαν μέσω των ομολογουμένως αντικειμενικών εξετάσεων.
- Δεν βλέπω όμως να τιμωρείται το Κράτος για το γεγονός ότι:
-- υπάρχουν ελλείψεις καθηγητών, κάποιοι από τους οποίους αναγκάζονται να κάνουν μαθήματα τα οποία δεν αποτελούν γνωστικό τους αντικείμενο ή έχουν πάρα πολλά χρόνια να διδάξουν
-- οι σχολικές εγκαταστάσεις δεν βρίσκονται σε καλή κατάσταση (αρκεί να επισκεφθεί κάποιος τις τουαλέτες για να αντιληφθεί τι συμβαίνει)
-- υπάρχει τεράστιο θέμα ασφάλειας στο σχολείο Αναβρύτων αφού δεν υπάρχει κανένας έλεγχος ή φύλαξη (το σχολείο δεν διαθέτει περίφραξη) και τα παιδιά είναι εκτεθειμένα σε οποιονδήποτε εξωσχολικό παράγοντα (ο γιος μου έπεσε θύμα ληστείας στο χώρο του προαυλίου από χρήστες ενδοφλέβιων ουσιών)
- Τέλος, δεν φαίνεται να τιμωρούνται τα συγκεκριμένα φροντιστήρια μέσω των οποίων επιτυγχάνει η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών κατά τις εισαγωγικές εξετάσεις.
Με εκτίμηση,
Χ. Λ.
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Ως γονέας μαθητή της Α' Λυκείου του Προτύπου Λυκείου και μαθήτριας της Α΄ Γυμνασίου του Προτύπου Γυμνασίου Αναβρύτων, επιτρέψτε μου να εκφράσω τις αντιρρήσεις μου σχετικά με την καθιέρωση εισαγωγικών εξετάσεων για το Λύκειο. - Με τη νέα αυτή διαδικασία αυτόματα υποβαθμίζεται η αξία του Γυμνασίου. Κανένας σώφρων γονέας δεν πρόκειται να επιτρέψει στο παιδί του να υποβληθεί δύο φορές σε αυτές τις τόσο εξαντλητικές δοκιμασίες εισαγωγής αφού σαφώς θα προτιμήσει τις εξετάσεις του Λυκείου. Η προσοχή των μαθητών θα εστιαστεί κυρίως στα μαθήματα που σχετίζονται με τις εξετάσεις και δεν θα υπάρχει το ίδιο ενδιαφέρον με τα υπόλοιπα μαθήματα. - Η αποτυχία κάποιου μαθητή στις εξετάσεις του Λυκείου θα τον αναγκάσει να αλλάξει σχολικό περιβάλλον, άρα ανάγκη δημιουργίας νέων φίλων και σχέσεων. Επειδή και τα δύο μου παιδιά, κατά την εισαγωγή τους στο Γυμνάσιο, έζησαν την κοινωνική απομόνωση από πολλούς συμμαθητές τους ακριβώς επειδή πέτυχαν και πήγαν στο Πρότυπο, έχετε συνειδητοποιήσει τι ψυχολογικό πρόβλημα και ποια αντιμετώπιση θα έχει κάποιος μαθητής που θα αναγκαστεί να επιστρέψει στο προηγούμενο σχολείο του, ως αποτυχημένος πλέον; - Στα υπόλοιπα ειδικά σχολεία (μουσικό, καλλιτεχνικό, πειραματικό) δεν προβλέπεται αντίστοιχη διαδικασία, ώστε να μπορείτε να θεωρηθείτε αντικειμενική. - Πολλοί γονείς, όπως κι εγώ, δεν δεχθήκαμε για τα παιδιά μας υποτροφίες ιδιωτικών σχολείων ακριβώς γιατί προβλεπόταν η απρόσκοπτη συνέχιση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Με ποιο δικαίωμα ισχύει νέος κανονισμός και μάλιστα με αναδρομική ισχύ; - Το άρθρο αυτό φαίνεται ότι μάλλον τιμωρεί τους μαθητές που επεδίωξαν κάποιο καλύτερο επίπεδο μάθησης και το πέτυχαν μέσω των ομολογουμένως αντικειμενικών εξετάσεων. - Δεν βλέπω όμως να τιμωρείται το Κράτος για το γεγονός ότι: -- υπάρχουν ελλείψεις καθηγητών, κάποιοι από τους οποίους αναγκάζονται να κάνουν μαθήματα τα οποία δεν αποτελούν γνωστικό τους αντικείμενο ή έχουν πάρα πολλά χρόνια να διδάξουν -- οι σχολικές εγκαταστάσεις δεν βρίσκονται σε καλή κατάσταση (αρκεί να επισκεφθεί κάποιος τις τουαλέτες για να αντιληφθεί τι συμβαίνει) -- υπάρχει τεράστιο θέμα ασφάλειας στο σχολείο Αναβρύτων αφού δεν υπάρχει κανένας έλεγχος ή φύλαξη (το σχολείο δεν διαθέτει περίφραξη) και τα παιδιά είναι εκτεθειμένα σε οποιονδήποτε εξωσχολικό παράγοντα (ο γιος μου έπεσε θύμα ληστείας στο χώρο του προαυλίου από χρήστες ενδοφλέβιων ουσιών) - Τέλος, δεν φαίνεται να τιμωρούνται τα συγκεκριμένα φροντιστήρια μέσω των οποίων επιτυγχάνει η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών κατά τις εισαγωγικές εξετάσεις. Με εκτίμηση, Χ. Λ.