Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Δανάη | 3 Μαΐου 2020, 22:08
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θεωρώ και τα δύο αξιόλογα μαθήματα, αλλά αν έπρεπε να διαλέξω ανάμεσά τους -και μόνο τότε- θα διάλεγα τα Λατινικά, προτείνοντας να ανανεωθεί η ύλη, όπως και το βιβλίο. Σε όσους προβάλλουν την άποψη ότι η Κοινωνιολογία οξύνει την κριτική σκέψη, θα τους πρότεινα να συζητήσουν με τους μαθητές οι οποίοι πρόκειται να εξεταστούν σε αυτό το μάθημα και διαμαρτύρονται ότι προστέθηκε άλλο ένα μάθημα που ακολουθεί τη λογική της αποστήθισης. Ακόμα και η Ιστορία επιβάλλεται στις εξετάσεις να αποδοθεί από τους μαθητές κατά το δυνατόν με ακρίβεια σε σχέση με το βιβλίο. Ωστόσο περιλαμβάνει πηγές και ερωτήματα που μπορούν να εξασκήσουν και να αναδείξουν το κριτήριο του μαθητή, κάτι που δε συμβαίνει με την Κοινωνιολογία, τουλάχιστον έτσι όπως εξετάζεται. Στα Λατινικά το μόνο που καλούνταν να μάθουν οι μαθητές "απ' έξω" ήταν οι μεταφράσεις, όλα τα υπόλοιπα, όπως γραμματική και συντακτικό, και να ήθελε κανείς δεν θα μπορούσε να τα μάθει "απ' έξω". Η εφαρμογή κανόνων γραμματικής και συντακτικού αποτελεί πολύτιμη νοητική εξάσκηση, σε αντίθεση με την αποστήθιση που απαιτεί η Κοινωνιολογία. Γιατί να θεωρείται τελείως άχρηστη και παρωχημένη η εξάσκηση στην εφαρμογή κανόνων, αφού στα Μαθηματικά και τη Φυσική οι μαθητές εξασκούν το νοητικό τους δυναμικό εφαρμόζοντας κανόνες και τύπους; Όσο για το επιχείρημα ότι είναι μία νεκρή γλώσσα, και τα Αρχαία Ελληνικά είναι μία νεκρή γλώσσα, μήπως να τα καταργούσαμε και αυτά; Επίσης, Λατινικά και Αρχαία Ελληνικά περιλαμβάνονται στα σχολικά αντικείμενα, διδάσκονται και εξετάζονται με ισάξια βαρύτητα στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, γιατί να αποτελέσει η χώρα μας εξαίρεση, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι η λατινική λογοτεχνία έκανε το ξεκίνημά της με πρότυπο την αντίστοιχη ελληνική και η διείσδυση ελληνικών λέξεων στη Λατινική γλώσσα είναι έντονη. Με την ίδια λογική και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, των οποίων οι γλώσσες είναι ως επί το πλείστον λατινογενείς, θα μπορούσαν να καταργήσουν τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών, καθώς αποτελεί μία νεκρή γλώσσα. Ωστόσο αυτό, αν γινόταν, δε θα μας τιμούσε. Δε θα μας τιμούσε ούτε αν το έθεταν απλώς σε διαβούλευση, όπως γίνεται τώρα μ' εμάς. Τέλος, μόλις πέρυσι προτάθηκε στον υπουργό Παιδείας της Γαλλίας η εγγραφή των αρχαίων γλωσσών, των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών, στον κατάλογο της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco, γιατί θεωρήθηκε απαραίτητο να διαφυλαχθεί η διδασκαλία τους, καθώς είναι οι βάσεις της ευρωπαϊκής ιστορίας και των ευρωπαϊκών γλωσσών. Είναι βαθιά προσβλητικό να αποκλείσουμε τα Λατινικά έναν χρόνο αργότερα.