Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως γονέας διαβάζοντας τα σχόλια στη διαβούλευση φτάνω στα παρακάτω συμπεράσματα: 1. Δεν υπάρχει σύγκριση μεταξύ Κοινωνιολογίας και Λατινικών, ως διαφορετικά γνωστικά πεδία καλύπτουν διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών για την εισαγωγή των μαθητών της Γ’ Λυκείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 2. Η πλευρά των φιλολόγων προσπαθεί να διατηρήσει μια σύγκρουση με την κοινωνιολογία, χωρίς να υπάρχουν σοβαρά επιχειρήματα ως προς το τι εξυπηρετεί το μάθημα των λατινικών στους μαθητές που θέλουν να σπουδάσουν κοινωνικές και πολιτικές επιστήμες. 3. Η μερίδα του λέοντος στο πρώτο επιστημονικό πεδίο είναι υπέρ της κοινωνιολογίας, από τα 315 Πανεπιστημιακά Τμήματα στο επιστημονικό πεδίο των Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών τα λατινικά διδάσκονται στα 132. Η κοινωνιολογία διδάσκεται στα υπόλοιπα 183 – δηλαδή στα περισσότερα του εν λόγω πεδίου – και μάλιστα στα 73 ως υποχρεωτικό μάθημα. https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/320403_epistoli-epistimonon-stin-ypoyrgo-paideias-gia-tin-koinoniologia 4. Υπάρχει κάποια στρέβλωση στο νομοσχέδιο αντί τα επιστημονικά πεδία να έχουν ως πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα εκείνα (κοινωνιολογία) που καλύπτουν το μεγαλύτερο φάσμα του επιστημονικού πεδίου, προσπαθεί να μας πείσει για το αντίθετο, ότι χρειάζεται να εξετάζονται οι μαθητές σε μαθήματα (λατινικά) που καλύπτουν το μικρότερο φάσμα στο επιστημονικό πεδίο. 5. Δεν μπορώ να δεχτώ ότι τα παιδιά μου θα σπουδάσουν ψυχολογία και πολιτικές επιστήμες και το δημόσιο σχολείο θα τους παρέχει εκπαίδευση άσχετη με τις κοινωνικές επιστήμες. Το μάθημα τον λατινικών θα πρέπει να είναι υποχρεωτικό μόνο για τις κλασσικές σπουδές ως μάθημα επιλογής, όπως συμβαίνει και με τις ξενόγλωσσες φιλολογίες (π.χ. Αγγλικά για την αγγλική φιλολογία). Τα πράγματα θα πρέπει να τα δούμε αντικειμενικά και όχι πως θα καλύψουν οι φιλόλογοι τις ώρες τους στο δημόσιο σχολείο. Ναι στη διατήρηση της κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.