Αξιότιμη κα Υπουργέ ,
Είμαι Πατέρας 2 παιδιών που φοιτούν στο Βαρβάκειο , στις πρώτες τάξεις του Γυμανσίου και του Λυκείου αντιστοίχως. Στο διάστημα των 4 χρόνων που πέρασαν από την μέρα της εξέτασης και της εισαγωγής του μεγαλύτερου παιδιού μου , είχα όλο τον χρόνο για να διαπιστώσω:
- την ένταση των σπουδών του Βαρβακείου
- του υψηλού επιπέδου κατάρτισης
-του ενδιαφέροντος και του υψηλότατου ηθικού των Καθηγητών
-του σεβασμού που η συντριπτική πλειοψηφία των γονιών των παιδιών που φοιτούν στο σχολείο, τρέφει στο εκπαιδευτικό προσωπικό και στο παραγόμενο Έργο του.
-αλλά και του επιπέδου των Μαθητών , οι οποίοι αν μη τι άλλο το κέρδισαν (και το διατηρούν) με τον χρόνο και τον κόπο που σε σχέση με τα περισσότερα παιδιά της ηλικίας τους είχαν αποφασίσει να καταβάλουν (συχνά με τους γονείς τους)
Είχα όμως την δυνατότητα να διαπιστώσω και την ασύμμετρη ένταση της εκπαιδευτικής διαδικασίας , σε σχέση με αυτήν που γνωρίζω & μαθαίνω από τους Γονείς των παλιών συμμαθητών των Παιδιών μου , δηλαδή των συμμαθητών που συνέχισαν στην δίχως διαδικασία επιλογής και εξέτασης, Δημόσια Εκπαίδευση.
Διαπίστωσα λοιπόν με έκπληξη και λύπη πολλές φορές , την Κόρη μου που παρακολουθεί φέτος την Α Γυμνασίου , και τις δύο προηγούμενες χρονιές ήταν επιτυχούσα στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθηματικών "Ευκλείδης", να πρέπει να ολοκληρώσει σε ένα απόγευμα 56!!! θέματα/ασκήσεις Μαθηματικών (10 ασκήσεις με 5 υποερωτήματα και μία άσκηση με 6!!!!) με κάποια εξ'αυτών μάλιστα να εμπίπτουν στην ύλη της Β' Γυμνασίου !!!!
Διαπίστωσα επίσης έναν απίστευτο ανταγωνισμό -μία κανονική κούρσα επιτυχίας- μεταξύ παιδιών που δεν μοιράζονται το ένα με το άλλο στοιχειώδεις πληροφορίες , όπως κάποιο πρόσθετο στοιχείο ή ύλη που μπορεί διαδικτυακά να έχει στείλει ένα Καθηγητής τους , προκειμένου να έχουν πλεονέκτημα / καλύτερο βαθμό την επόμενη ημέρα και τέλος στο 3μηνο.
Διαπίστωσα τέλος την αυστηρότητα -σε βαθμό υπερβολής θα έλεγα- των Καθηγητών, που η συνήθης απάντηση μου σε -ενίοτε-ερωτήματα μου προς αυτούς για την βαθμολογία των γραπτών των Παιδιών μου, ήταν ότι θα μπορούσε κάλλιστα η βαθμολογία αυτή να είναι πάντα 2 ή 3 μονάδες μεγαλύτερη από αυτήν που τους είχαν βάλει !!! , όμως θεωρήσαν ότι αυτό δεν θα τα βοηθούσε καθώς δεν θα τους τόνιζε -στον βαθμό (?) που οι Καθηγητές τους επιθυμούσαν- την προσοχή στα λάθη τους !!!! (σ.σ. ο Γιός μου κ. Υπουργέ τελείωσε την Γ. Γυμνασίου με 18,5 και η κόρη μου φέτος έλεγχο τριμήνου σχεδόν 19 !!!).
Σε συνέχεια όλων των παραπάνω, που νομίζω ότι παρουσιάζουν γλαφυρά:
-την Ποιότητα αλλά και την αυστηρότητα των Εκπαιδευτικών ενός Πρότυπου Σχολείου
-την ένταση των σπουδών
-το υψηλό επίπεδο και την φιλοτιμία Μαθητών
-τον (παράλογο κατ' εμέ) Ανταγωνισμό Παιδιών που κόπιασαν απίστευτα για την -ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟΤΑΤΗ- εισαγωγή τους στα Πρότυπα Σχολεία , θέλω να φτάσω στο προκείμενο και να σας ρωτήσω :
1.Σε τι αποσκοπεί ακριβώς το άρθρο 18? Ποια είναι η ουσιώδης αδυναμία και ατέλεια της υπάρχουσας κατάστασης, που επιθυμείτε να διορθώσετε με αυτό το άρθρο? (γιατί αυτός θα είναι προφανώς ο λόγος …θα πρέπει να υπάρχει μία ουσιώδης ατέλεια , μία δυσρυθμία , ένα λάθος τέλος πάντων που το άρθρο 18 έρχεται για να διορθώσει. Σωστά?)
2.Ποιά είναι η βελτίωση που θεωρείτε ότι θα επιτύχετε στην λειτουργία των Πρότυπων Σχολείων ? Θα τους ανεβάσετε το ούτως ή άλλως υψηλό επίπεδο σπουδών ? (γιατί δεν βλέπετε αλήθεια τα ποσοστά επιτυχίας των πρότυπων στην Ανώτατη Εκπαίδευση ? Τα στοιχεία τα έχετε ασφαλώς ..)
3.Ποιό είναι το νέο μήνυμα που θέλετε να δώσετε στα παιδιά του Γυμνασίου? Ότι πέρα από εντατικοποιημένοι Μαθητές , τώρα θα γίνετε και άλογα κούρσας ?
4.Ποιό είναι το μήνυμα που δίνετε στις Οικογένειες των παιδιών αυτών? Ότι δεν υφίσταται η αρχή της εμπιστοσύνης μεταξύ Πολίτη και Πολιτείας ? Γιατί βάση αυτής της αρχής όλοι εμείς οι Γονείς των παιδιών του Γυμνασίου , αποφασίσαμε μαζί με τα παιδιά μας, να μπούνε στην δοκιμασία της ΜΙΑΣ ΦΟΡΑΣ και μόνον εισαγωγικής εξέτασης σε ένα τρομερά ανταγωνιστικό και απαιτητικό περιβάλλον
5.Γιατί επιτέλους δεν αναβαθμίζετε τα υπόλοιπα Δημόσια Σχολεία, αλλά αντί αυτού διαμορφώνετε τα Υφιστάμενα Πρότυποα Γυμνάσια σε μόνιμα εξεταστικά κέντρα ?
Ειλικρινά περιμένω τόσο εγώ , όσο και όλα τα Παιδιά που φοιτούν στα πρότυπα μαζί με τους Γονείς τους , όχι μόνο μία απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα , αλλά και την ακύρωση της ΚΑΤΑΦΩΡΑ ΑΔΙΚΗΣ Πρόβλεψης για την εκ νέου συμμετοχή των Μαθητών των Πρότυπων Γυμνασίων , σε «ανοικτές» Εισαγωγικές Εξετάσεις/Διαγωνισμούς , για την Εισαγωγή τους στα Πρότυπα Λύκεια .
Κυρία Υπουργέ , μεταξύ της θέσης του:
- «η Αριστεία είναι Ρετσινιά»
&
- της μετατροπής των Πρότυπων Σχολείων σε συνεχή Εξεταστικά Κέντρα και των Μαθητών των Πρότυπων Γυμνασίων, σε 3 ετούς διάρκειας Άλογα Κούρσας..…
υπάρχει τεράστια απόσταση…Το αποτέλεσμα όμως είναι το ίδιο:
-Η διατήρηση της χαμηλής ποιότητας εκπαίδευσης στο Γενικό Δημόσιο Σχολείο (Γυμνάσιο & Λύκειο)
-και η διαιώνιση της αποστροφής για το Εκπαιδευτικό μας Σύστημα , ακόμα και αυτών των -βασικά- Φιλότιμων και Επίμονων (και όχι κατ’ανάγκη των «εξυπνότερων»..) Μαθητών, που από επιλογή τους και από αγάπη των ίδιων και των Οικογενειών τους για την Μάθηση και την Πρόοδο , θυσιάζουν την ευχαρίστηση και την ανεμελιά τους για ένα καλύτερο Μέλλον.
Με Σεβασμό στην θέση σας και στο Πρόσωπο σας , αλλά με ιδιαίτερη περίσκεψη για τις θέσεις που προτείνετε
Μιχάλης Μπάρτζης-Πολιτικός Μηχανικός
Ισμήνης 8 Χαλάνδρι
Αξιότιμη κα Υπουργέ , Είμαι Πατέρας 2 παιδιών που φοιτούν στο Βαρβάκειο , στις πρώτες τάξεις του Γυμανσίου και του Λυκείου αντιστοίχως. Στο διάστημα των 4 χρόνων που πέρασαν από την μέρα της εξέτασης και της εισαγωγής του μεγαλύτερου παιδιού μου , είχα όλο τον χρόνο για να διαπιστώσω: - την ένταση των σπουδών του Βαρβακείου - του υψηλού επιπέδου κατάρτισης -του ενδιαφέροντος και του υψηλότατου ηθικού των Καθηγητών -του σεβασμού που η συντριπτική πλειοψηφία των γονιών των παιδιών που φοιτούν στο σχολείο, τρέφει στο εκπαιδευτικό προσωπικό και στο παραγόμενο Έργο του. -αλλά και του επιπέδου των Μαθητών , οι οποίοι αν μη τι άλλο το κέρδισαν (και το διατηρούν) με τον χρόνο και τον κόπο που σε σχέση με τα περισσότερα παιδιά της ηλικίας τους είχαν αποφασίσει να καταβάλουν (συχνά με τους γονείς τους) Είχα όμως την δυνατότητα να διαπιστώσω και την ασύμμετρη ένταση της εκπαιδευτικής διαδικασίας , σε σχέση με αυτήν που γνωρίζω & μαθαίνω από τους Γονείς των παλιών συμμαθητών των Παιδιών μου , δηλαδή των συμμαθητών που συνέχισαν στην δίχως διαδικασία επιλογής και εξέτασης, Δημόσια Εκπαίδευση. Διαπίστωσα λοιπόν με έκπληξη και λύπη πολλές φορές , την Κόρη μου που παρακολουθεί φέτος την Α Γυμνασίου , και τις δύο προηγούμενες χρονιές ήταν επιτυχούσα στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθηματικών "Ευκλείδης", να πρέπει να ολοκληρώσει σε ένα απόγευμα 56!!! θέματα/ασκήσεις Μαθηματικών (10 ασκήσεις με 5 υποερωτήματα και μία άσκηση με 6!!!!) με κάποια εξ'αυτών μάλιστα να εμπίπτουν στην ύλη της Β' Γυμνασίου !!!! Διαπίστωσα επίσης έναν απίστευτο ανταγωνισμό -μία κανονική κούρσα επιτυχίας- μεταξύ παιδιών που δεν μοιράζονται το ένα με το άλλο στοιχειώδεις πληροφορίες , όπως κάποιο πρόσθετο στοιχείο ή ύλη που μπορεί διαδικτυακά να έχει στείλει ένα Καθηγητής τους , προκειμένου να έχουν πλεονέκτημα / καλύτερο βαθμό την επόμενη ημέρα και τέλος στο 3μηνο. Διαπίστωσα τέλος την αυστηρότητα -σε βαθμό υπερβολής θα έλεγα- των Καθηγητών, που η συνήθης απάντηση μου σε -ενίοτε-ερωτήματα μου προς αυτούς για την βαθμολογία των γραπτών των Παιδιών μου, ήταν ότι θα μπορούσε κάλλιστα η βαθμολογία αυτή να είναι πάντα 2 ή 3 μονάδες μεγαλύτερη από αυτήν που τους είχαν βάλει !!! , όμως θεωρήσαν ότι αυτό δεν θα τα βοηθούσε καθώς δεν θα τους τόνιζε -στον βαθμό (?) που οι Καθηγητές τους επιθυμούσαν- την προσοχή στα λάθη τους !!!! (σ.σ. ο Γιός μου κ. Υπουργέ τελείωσε την Γ. Γυμνασίου με 18,5 και η κόρη μου φέτος έλεγχο τριμήνου σχεδόν 19 !!!). Σε συνέχεια όλων των παραπάνω, που νομίζω ότι παρουσιάζουν γλαφυρά: -την Ποιότητα αλλά και την αυστηρότητα των Εκπαιδευτικών ενός Πρότυπου Σχολείου -την ένταση των σπουδών -το υψηλό επίπεδο και την φιλοτιμία Μαθητών -τον (παράλογο κατ' εμέ) Ανταγωνισμό Παιδιών που κόπιασαν απίστευτα για την -ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟΤΑΤΗ- εισαγωγή τους στα Πρότυπα Σχολεία , θέλω να φτάσω στο προκείμενο και να σας ρωτήσω : 1.Σε τι αποσκοπεί ακριβώς το άρθρο 18? Ποια είναι η ουσιώδης αδυναμία και ατέλεια της υπάρχουσας κατάστασης, που επιθυμείτε να διορθώσετε με αυτό το άρθρο? (γιατί αυτός θα είναι προφανώς ο λόγος …θα πρέπει να υπάρχει μία ουσιώδης ατέλεια , μία δυσρυθμία , ένα λάθος τέλος πάντων που το άρθρο 18 έρχεται για να διορθώσει. Σωστά?) 2.Ποιά είναι η βελτίωση που θεωρείτε ότι θα επιτύχετε στην λειτουργία των Πρότυπων Σχολείων ? Θα τους ανεβάσετε το ούτως ή άλλως υψηλό επίπεδο σπουδών ? (γιατί δεν βλέπετε αλήθεια τα ποσοστά επιτυχίας των πρότυπων στην Ανώτατη Εκπαίδευση ? Τα στοιχεία τα έχετε ασφαλώς ..) 3.Ποιό είναι το νέο μήνυμα που θέλετε να δώσετε στα παιδιά του Γυμνασίου? Ότι πέρα από εντατικοποιημένοι Μαθητές , τώρα θα γίνετε και άλογα κούρσας ? 4.Ποιό είναι το μήνυμα που δίνετε στις Οικογένειες των παιδιών αυτών? Ότι δεν υφίσταται η αρχή της εμπιστοσύνης μεταξύ Πολίτη και Πολιτείας ? Γιατί βάση αυτής της αρχής όλοι εμείς οι Γονείς των παιδιών του Γυμνασίου , αποφασίσαμε μαζί με τα παιδιά μας, να μπούνε στην δοκιμασία της ΜΙΑΣ ΦΟΡΑΣ και μόνον εισαγωγικής εξέτασης σε ένα τρομερά ανταγωνιστικό και απαιτητικό περιβάλλον 5.Γιατί επιτέλους δεν αναβαθμίζετε τα υπόλοιπα Δημόσια Σχολεία, αλλά αντί αυτού διαμορφώνετε τα Υφιστάμενα Πρότυποα Γυμνάσια σε μόνιμα εξεταστικά κέντρα ? Ειλικρινά περιμένω τόσο εγώ , όσο και όλα τα Παιδιά που φοιτούν στα πρότυπα μαζί με τους Γονείς τους , όχι μόνο μία απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα , αλλά και την ακύρωση της ΚΑΤΑΦΩΡΑ ΑΔΙΚΗΣ Πρόβλεψης για την εκ νέου συμμετοχή των Μαθητών των Πρότυπων Γυμνασίων , σε «ανοικτές» Εισαγωγικές Εξετάσεις/Διαγωνισμούς , για την Εισαγωγή τους στα Πρότυπα Λύκεια . Κυρία Υπουργέ , μεταξύ της θέσης του: - «η Αριστεία είναι Ρετσινιά» & - της μετατροπής των Πρότυπων Σχολείων σε συνεχή Εξεταστικά Κέντρα και των Μαθητών των Πρότυπων Γυμνασίων, σε 3 ετούς διάρκειας Άλογα Κούρσας..… υπάρχει τεράστια απόσταση…Το αποτέλεσμα όμως είναι το ίδιο: -Η διατήρηση της χαμηλής ποιότητας εκπαίδευσης στο Γενικό Δημόσιο Σχολείο (Γυμνάσιο & Λύκειο) -και η διαιώνιση της αποστροφής για το Εκπαιδευτικό μας Σύστημα , ακόμα και αυτών των -βασικά- Φιλότιμων και Επίμονων (και όχι κατ’ανάγκη των «εξυπνότερων»..) Μαθητών, που από επιλογή τους και από αγάπη των ίδιων και των Οικογενειών τους για την Μάθηση και την Πρόοδο , θυσιάζουν την ευχαρίστηση και την ανεμελιά τους για ένα καλύτερο Μέλλον. Με Σεβασμό στην θέση σας και στο Πρόσωπο σας , αλλά με ιδιαίτερη περίσκεψη για τις θέσεις που προτείνετε Μιχάλης Μπάρτζης-Πολιτικός Μηχανικός Ισμήνης 8 Χαλάνδρι