• Σχόλιο του χρήστη 'Αναστασία' | 3 Μαΐου 2020, 22:57

    Τα Λατινικά και η Κοινωνιολογία είναι δύο μαθήματα που πρέπει να διδάσκονται στο σχολείο. Ωστόσο, η αντικατάσταση των Λατινικών από την Κοινωνιολογία στην τρίτη λυκείου ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα είναι λανθασμένη. Οι λόγοι είναι οι εξής: Α) τα Λατινικά είναι μια γλώσσα, που παρόλο που δεν είναι ενεργή σήμερα με άμεσο τρόπο, είναι με έμμεσο, καθώς πολλές γλώσσες που χρησιμοποιούνται τώρα από φυσικούς ομιλητές είναι λατινογενείς. Έπειτα, κάθε γλώσσα είναι ένας τρόπος σκέψης, τροφή του πνεύματος και προάγει την κριτική αντίληψη και βούληση. Είναι σημαντικό λοιπόν οι μαθητές να διδάσκονται τα Λατινικά, καθώς μέσα από αυτά διδάσκονται και τη ρωμαϊκή σκέψη, ιστορία και πολιτισμό (ένα κομμάτι που έπαιξε μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση του κόσμου όπως τον γνωρίζουμε σήμερα) Β) επίσης τα Λατινικά είναι μάθημα απαραίτητο για τους μαθητές που πρόκειται να εισαχθούν σε σχολή με φιλολογικά μαθήματα, καθώς τα Πανεπιστήμια θεωρούν ήδη δεδομένες κάποιες γνώσεις επάνω στη λατινική φιλολογία, ενώ τα Λατινικά χρησιμοποιούνται και σε άλλες σχολές ανθρωπιστικής κατεύθυνσης (π.χ. νομική) Γ) επιπρόσθετα ενώ η Κοινωνιολογία είναι ένα μάθημα που προσφέρει πολύτιμες γνώσεις στους μαθητές, συγκεκριμένα η ύλη της Κοινωνιολογίας κατεύθυνσης της τρίτης λυκείου είναι ύλη που επικαλύπτεται από τα μαθήματα γενικής και ανθρωπιστής κατεύθυνσης του ίδιου τύπου (π.χ. Πολιτική Παιδεία, Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών, Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών κ.α.) Συνεπώς, ενώ και τα δύο μαθήματα είναι σημαντικά, η αντικατάσταση των Λατινικών από την Κοινωνιολογία στην τρίτη λυκείου ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα είναι λανθασμένη, για αυτό και η απόφαση της υπουργού κυρίας Κεραμέως να την αλλάξει και να επαναφέρει το παλαιό σύστημα είναι σωστή.