΄Έχοντας διανύσει πάνω από τον μισό χρόνο της φοίτησης στο Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Νέας Σμύρνης, μπορούμε να εκφράσουμε με μεγάλη βεβαιότητα την άποψη πως η αριστεία αποτελεί πάντα για εμάς τους μαθητές του σχολείου αυτού την βασική επιδίωξή μας, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ούτε κατ’ ελάχιστο πνεύμα στείρου ανταγωνισμού μεταξύ μας.
Αδιάψευστο μάρτυρας για τα παραπάνω αποτελούν οι πολύ υψηλές επιδόσεις μας (παρά την αυστηρότητα με οποία βαθμολογούν οι καθηγητές μας ο μέσος όρος α’ τριμήνου στο τμήμα μου για το έτος 2019-2020 ήταν 18 4/14, ανάλογη και η επίδοση των υπολοίπων τμημάτων), οι πολλαπλές διακρίσεις μας σε πανελλήνιους μαθητικούς διαγωνισμούς (Μαθηματικών, Πληροφορικής, Ρητορικής, Φυσικής, κλπ.), η καθολική συμμετοχή των συμμαθητών μας στους επιστημονικούς ομίλους του γυμνασίου αλλά παράλληλα το ιδιαίτερα θερμό κλίμα που έχει αναπτυχθεί σχεδόν από την πρώτη στιγμή μεταξύ μας, μέσα στο οποίο δρούμε ως σύνολο με πνεύμα συνεργασίας, αλληλοβοήθειας και αλληλοσεβασμού, χωρίς να περιθωριοποιούμε ποτέ κανέναν και για κανένα λόγο.
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω θεωρούμε πως η αιφνίδια θέσπιση εξετάσεων για την εισαγωγή μας στο Λύκειο του σχολείου μας όχι μόνο δεν εξυπηρετεί κανένα απολύτως σκοπό, αφού με τις επιδόσεις μας η αριστεία δεν κινδυνεύει, αλλά αντίθετα αποπροσανατολίζει τους μαθητές και τους εκτρέπει από την διαρκή αναζήτηση υψηλού επιπέδου γνώσης, την ευρυμάθεια, την καινοτομία, και την κριτική σκέψη που πρέπει να καλλιεργεί ένα πρότυπο σχολείο στην βιομηχανοποίηση της μάθησης, την αναζήτηση συνταγών επιτυχίας στις επερχόμενες εξετάσεις από τους πάσης φύσεως φροντιστές, στην σταδιακή έλλειψη ενδιαφέροντος για τους ομίλους, την έρευνα, τους διαγωνισμούς και ό,τι διαφοροποιεί το σχολείο μας από όλα τα άλλα σχολεία και, το χειρότερο, στην αντιμετώπιση των συμμαθητών μας σαν ανταγωνιστές στην κούρσα για μια θέση στο Λύκειο, αντί σαν συναγωνιστές, συνοδοιπόρους και πάνω απ’ όλα φίλους.
Στα παραπάνω φυσικά να προσθέσουμε το φοβερό άγχος που θα μας συνοδεύει καθ’ όλη την διάρκεια της γ’ γυμνασίου λόγω του ενδεχόμενου μιας αποτυχίας με ό,τι αυτή συνεπάγεται (στιγματισμός, βίαιη αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, αίσθημα αδικίας και αμφισβήτησης των θεσμών και του κράτους δικαίου) αλλά και την οικονομική επιβάρυνση των γονιών μας οι οποίοι καλούνται για δεύτερη φορά να επωμισθούν το κόστος της προετοιμασίας μας στα φροντιστήρια μόνο και μόνο για να συνεχίσουμε να φοιτούμε στο σχολείο στο οποίο εισήλθαμε με μεγάλο κόπο και θυσίες μετά από ιδιαίτερα απαιτητικές εξετάσεις.
Για όλους τους παραπάνω λόγους λοιπόν, εκφράζοντας την άποψη όλων των συμμαθητών μας, θεωρούμε α) ότι δεν είναι σκόπιμο να υποβάλλονται οι μαθητές που ήδη φοιτούν σε πρότυπο γυμνάσιο σε εξετάσεις εισαγωγής στο συνδεδεμένο λύκειο και β) ότι, εν πάση περιπτώσει, οι μαθητές της α’ και β’ γυμνασίου που ήδη φοιτούν σε πρότυπο γυμνάσιο, θα πρέπει να εξαιρεθούν από μία τέτοια (νέα) δοκιμασία και να διατηρήσουν τη θέση τους στο συνδεμένο λύκειο, με πρόβλεψη σχετικής μεταβατικής διάταξης.
Το πενταμελές συμβούλιο του Β2 τμήματος Ευαγγελικής Σχολής Νέας Σμύρνης
΄Έχοντας διανύσει πάνω από τον μισό χρόνο της φοίτησης στο Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Νέας Σμύρνης, μπορούμε να εκφράσουμε με μεγάλη βεβαιότητα την άποψη πως η αριστεία αποτελεί πάντα για εμάς τους μαθητές του σχολείου αυτού την βασική επιδίωξή μας, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ούτε κατ’ ελάχιστο πνεύμα στείρου ανταγωνισμού μεταξύ μας. Αδιάψευστο μάρτυρας για τα παραπάνω αποτελούν οι πολύ υψηλές επιδόσεις μας (παρά την αυστηρότητα με οποία βαθμολογούν οι καθηγητές μας ο μέσος όρος α’ τριμήνου στο τμήμα μου για το έτος 2019-2020 ήταν 18 4/14, ανάλογη και η επίδοση των υπολοίπων τμημάτων), οι πολλαπλές διακρίσεις μας σε πανελλήνιους μαθητικούς διαγωνισμούς (Μαθηματικών, Πληροφορικής, Ρητορικής, Φυσικής, κλπ.), η καθολική συμμετοχή των συμμαθητών μας στους επιστημονικούς ομίλους του γυμνασίου αλλά παράλληλα το ιδιαίτερα θερμό κλίμα που έχει αναπτυχθεί σχεδόν από την πρώτη στιγμή μεταξύ μας, μέσα στο οποίο δρούμε ως σύνολο με πνεύμα συνεργασίας, αλληλοβοήθειας και αλληλοσεβασμού, χωρίς να περιθωριοποιούμε ποτέ κανέναν και για κανένα λόγο. Με βάση λοιπόν τα παραπάνω θεωρούμε πως η αιφνίδια θέσπιση εξετάσεων για την εισαγωγή μας στο Λύκειο του σχολείου μας όχι μόνο δεν εξυπηρετεί κανένα απολύτως σκοπό, αφού με τις επιδόσεις μας η αριστεία δεν κινδυνεύει, αλλά αντίθετα αποπροσανατολίζει τους μαθητές και τους εκτρέπει από την διαρκή αναζήτηση υψηλού επιπέδου γνώσης, την ευρυμάθεια, την καινοτομία, και την κριτική σκέψη που πρέπει να καλλιεργεί ένα πρότυπο σχολείο στην βιομηχανοποίηση της μάθησης, την αναζήτηση συνταγών επιτυχίας στις επερχόμενες εξετάσεις από τους πάσης φύσεως φροντιστές, στην σταδιακή έλλειψη ενδιαφέροντος για τους ομίλους, την έρευνα, τους διαγωνισμούς και ό,τι διαφοροποιεί το σχολείο μας από όλα τα άλλα σχολεία και, το χειρότερο, στην αντιμετώπιση των συμμαθητών μας σαν ανταγωνιστές στην κούρσα για μια θέση στο Λύκειο, αντί σαν συναγωνιστές, συνοδοιπόρους και πάνω απ’ όλα φίλους. Στα παραπάνω φυσικά να προσθέσουμε το φοβερό άγχος που θα μας συνοδεύει καθ’ όλη την διάρκεια της γ’ γυμνασίου λόγω του ενδεχόμενου μιας αποτυχίας με ό,τι αυτή συνεπάγεται (στιγματισμός, βίαιη αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, αίσθημα αδικίας και αμφισβήτησης των θεσμών και του κράτους δικαίου) αλλά και την οικονομική επιβάρυνση των γονιών μας οι οποίοι καλούνται για δεύτερη φορά να επωμισθούν το κόστος της προετοιμασίας μας στα φροντιστήρια μόνο και μόνο για να συνεχίσουμε να φοιτούμε στο σχολείο στο οποίο εισήλθαμε με μεγάλο κόπο και θυσίες μετά από ιδιαίτερα απαιτητικές εξετάσεις. Για όλους τους παραπάνω λόγους λοιπόν, εκφράζοντας την άποψη όλων των συμμαθητών μας, θεωρούμε α) ότι δεν είναι σκόπιμο να υποβάλλονται οι μαθητές που ήδη φοιτούν σε πρότυπο γυμνάσιο σε εξετάσεις εισαγωγής στο συνδεδεμένο λύκειο και β) ότι, εν πάση περιπτώσει, οι μαθητές της α’ και β’ γυμνασίου που ήδη φοιτούν σε πρότυπο γυμνάσιο, θα πρέπει να εξαιρεθούν από μία τέτοια (νέα) δοκιμασία και να διατηρήσουν τη θέση τους στο συνδεμένο λύκειο, με πρόβλεψη σχετικής μεταβατικής διάταξης. Το πενταμελές συμβούλιο του Β2 τμήματος Ευαγγελικής Σχολής Νέας Σμύρνης