Αρχική Εθνική Στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση3. Ενίσχυση του διεθνούς χαρακτήρα και της διεθνούς παρουσίας των ιδρυμάτων, σε άμεση σύνδεση με το νέο πρότυπο ανάπτυξης της χώρας: ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική για τη διεθνοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Μαρία | 14 Ιανουαρίου 2011, 14:17
Χαίρετε και καλή χρονιά! Σχετικά με την εκλογή μελών ΔΕΠ προτείνω τα εξής:Θα πρέπει να αποσαφηνιστεί και ο ρόλος τους, διότι περιορίζεται κυρίως στην τεχνοκρατική διδασκαλία στα τμήματα και στην αφοσίωση τους στις προσωπικές επιδιώξεις της έρευνάς τους. Αν ζητάμε πολλά από τους διδάσκοντες, πώς θα έχουν το χρόνο να στοχαστούν πώς να διδάξουν τους φοιτητές αφενός και να ξεφύγουν από το μπακαλίστικο, δασκαλοκεντρικό μονόλογο στη διδασκαλία τους;;;Αφετέρου, αν έχουν ταυτόχρονα τις διαδικασίες εκπόνησης των προσωπικών ερευνών, πώς θα έχουν το χρόνο να στοχαστούν πώς να μυήσουν τους φοιτητές ή /καισυνεργάτες τους στη νοοτροπία και στο μεράκι της έρευνας; Κοντολογίς προτείνω για αρχή να ξεκαθαρίσει το τοπίο ως προς την υπό κατασκευή νέα ταυτότητα των διδασκόντων στα πανεπιστήμια.Τι ακριβώς ζητάμε από αυτούς; Τους θέλουμε επαγγελματίες διδάσκοντες ή τους θέλουμε μονολογούντες παραδότες μιας ύλης μέσα από μια διαδικασία διδασκαλίας χωρίς παιδαγωγική κατάρτιση,μπολιασμένη με κομματικούς προσυλητισμούς και πελατιακές σχέσεις ( για τα οποία φυσικά δεν ευθύνονται αποκλειστικά οι ίδιοι);Τους θέλουμε ερευνητές αξιόλογους ή μπακάληδες που τρέχουν να προλάβουν έρευνες, παραδόσεις, διαδικαστικά του επαγγέλματος, να αρθρογραφήσουν, να αναδείξουν το πανεπιστήμιό τους ΄στην κοινωνία, να συνεργαστούν με άλλους φορείς, να τρέξουν να βρουν χρηματοδοτήσεις, συν οικογενειακές υποχρεώσεις ( γιατί και αυτοί άνθρωποι είναι, και μην ξεχνάμε ότι πολλοί δεν κάνουν μόνο δέκα λεπτά για να πάνε στη δουλειά τους, αλλά διανύουν μεγάλες, ενεργοβόρες και δαπανηρές αποστάσεις...);Οι καθηγητές δεν είναι στην απέναντι μεριά, είναι κομμάτι της κοινωνίας μας, είναι συγγενείς, φίλοι, κλπ και αξίζουν να βρίσκονται σε μία θέση που να τους αξίζει, αλλά και που να τιμά όσους επαφίενται στις υπηρεσίες τους. Πολλοί έχουμε πολλέςςςςςςςς αρνητικές εμπειρίες, αλλά δεν υπάρχει εμείς και αυτοί, υπάρχει κατά τη γνώμη μου διάθεση για διάλογο, δουλειά και υπευθυνότητα από ό λ ο υ ς πάνω σ'αυτό! Τελικά τι ζητάμε από τους διδάσκοντες και ποια η θέση των άλλων σε σχέση μαζί τους ; Ευχαριστώ!