Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΡΑΒΟΡΙΖΟΥ | 3 Μαΐου 2020, 23:04
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εντύπωση προκαλεί το παρόν υπό διαβούλευση άρθρο που θέτει ως ηλικιακό όριο για εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ τα 17 έτη! Να σημειωθεί ότι το ηλικιακό όριο στα ΓΕΛ είναι 20!! Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η αιτιολόγηση της αλλαγής αυτής κατά την οποία προβάλλεται ως σκοπός η αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών, καθώς και η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή. Για κανένα από τα δύο επιχειρήματα δεν υπάρχει επιστημονικά τεκμηριωμένη βάση ούτε εμπειρική επιβεβαίωση. Ως προς την αριθμητική σχέση μαθητών – εκπαιδευτικών η λογική αντιμετώπιση για ένα κράτος που έχει ως προτεραιότητα την παιδεία των πολιτών του είναι να δημιουργήσει όσα τμήματα απαιτούνται ώστε να εξορθολογιστεί η σχέση αυτή και όχι να αποκλείσει τους μαθητές από την εκπαίδευση! Η επιβολή δε αυτού του ορίου ηλικίας εγγραφής στο επαγγελματικό σχολείο είναι άδικη και αντισυνταγματική, καθώς στερεί το θεμελιώδες δικαίωμα στην εκπαίδευση μεγαλύτερων ατόμων που λόγω του ανελαστικού συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων ή άλλων προσωπικών ή οικογενειακών αιτίων αναζητούν μία δεύτερη ευκαιρία, ώστε να συνδράμουν εν τέλει την ελληνική αγορά εργασίας! Αντίκειται μάλιστα και στην «Αρχή της μη Διακριτής Μεταχείρισης» της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στόχος της οποίας είναι να παρέχει σε όλα τα άτομα ίση και δίκαιη προοπτική πρόσβασης στις ευκαιρίες που διατίθενται στην εκάστοτε κοινωνία» Η πολύχρονη εμπειρία κατά τη διδασκαλία σε μεικτά τμήματα ανήλικων και ενήλικων μαθητών στα ΕΠΑΛ έχει δείξει ότι όχι μόνο δεν αποτελούν στοιχεία βίας και εκφοβισμού, αλλά αντιθέτως λειτουργούν εξισορροπιστικά και κατευναστικά απέναντι σε κάθε είδους ένταση που μπορεί να προκύψει μεταξύ των ανήλικων μαθητών. Οι ενήλικες μαθητές, άνθρωποι που άδραξαν μία δεύτερη ευκαιρία στη ζωή, πολλοί από αυτούς οικογενειάρχες αποτελούν συχνά πρότυπα υπευθυνότητας και μόχθου για τους μικρότερους μαθητές και σε κάθε περίπτωση ενισχύουν αβίαστα και με σοβαρότητα το ήρεμο κλίμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η βιβλιογραφία έχει να αναδείξει πληθώρα επιστημονικών άρθρων όπου διαφαίνεται η μείωση των φαινομένων σχολικής βίας με την αύξηση της ηλικίας, αλλά και ο εξισορροπιστικός ρόλος των ενήλικων παρατηρητών, πράγμα που οι συμβουλευτικές επιστημονικές επιτροπές του υπουργείου Παιδείας σίγουρα το γνωρίζουν. Πλήθος ευρωπαϊκών χωρών δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στο επαγγελματικό σχολείο, στο οποίο δίδεται η ευκαιρία και σε ενήλικες να αποκτήσουν απολυτήριο ή να πάρουν ένα ή και παραπάνω πτυχία ειδικότητας , έχοντας ταυτόχρονα την ευκαιρία να αναβαθμίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στη Δανία όχι μόνο δε γίνεται περικοπή εγγραφών των μαθητών για «εξορθολογισμό αναλογιών», αντιθέτως αυτοί ενθαρρύνονται να ακολουθήσουν την επαγγελματική εκπαίδευση, επιδοτούμενοι μάλιστα οικονομικά! Πώς να μην ανατρέξει κανείς - μειδιώντας με απογοήτευση - σε επιθυμία παλαιότερου Έλληνα πρωθυπουργού να γίνει η Ελλάδα «Η Δανία του Νότου»….!