ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Στην Πάτρα, η φοίτηση στο Πειραματικό Νηπιαγωγείου, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο Σχολείου, του Πανεπιστημίου Πατρών, αποτελεί εδώ και δεκαετίες κεντρική οικογενειακή επιλογή κατοίκων της Πάτρας και των γύρω περιοχών. Εθελοντικά έλαβαν μέρος τα παιδιά τους στη σχετική κλήρωση επιλογής και επιλέχθηκαν τυχαία για τη συμμετοχή τους στην Πειραματική Εκπαίδευση. Η επιλογή τους για φοίτηση στα Σχολεία αυτά διαμόρφωσε στη συνέχεια τα εξής:
(α) Τον οικογενειακό προγραμματισμό σε βάθος τουλάχιστον 12ετίας (14 έτη, αν επιλέχθηκαν στο Νηπιαγωγείο) τόσο για τις επιμέρους οικογενειακές και επαγγελματικές δραστηριότητες και ωράρια των γονέων, όσο και για τον τρόπο μετακίνησης στις καθημερινές δραστηριότητες γονέων και μαθητών (μετακινήσεις, επιλογές εξωσχολικών εκπαιδευτικών και αθλητικών δραστηριοτήτων σε γειτονικές περιοχές κλπ.), γεγονός το οποίο ήταν πολλές φορές ιδιαίτερα σύνθετο στην υλοποίηση, λόγω του τόπου κατοικίας που μπορεί να είναι και δεκάδες χιλιόμετρα μακριά από το Σχολείο.
(β) Τη βεβαιότητα ότι τα παιδιά-μαθητές θα υποστηριχθούν μέχρι και τη Γ’ Λυκείου από τις ωφέλειες και τα αποτελέσματα της Πειραματικής Εκπαίδευσης και μάλιστα υπό την φροντίδα του Πανεπιστημίου Πατρών, λόγος πρωταρχικός για την αρχική υποβολή υποψηφιότητας για επιλογή στα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Πατρών.
(γ) Τη σημαντική οικονομική επιβάρυνση για την εξυπηρέτηση όλων των παραπάνω [(βλ. σημείο (α)], η οποία θεωρήθηκε από όλους τους γονείς και κηδεμόνες ως επένδυση στην εκπαίδευση των παιδιών τους και αποζημιώνεται από την εξασφάλιση της Πειραματικής Εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες μέχρι και τη Γ’ Λυκείου.
(δ) Το δεδομένο, για τα παιδιά-μαθητές, της διατήρησης των μεταξύ τους κοινωνικών επαφών και σχέσεων για τα επόμενα σχολικά χρόνια, χωρίς την υποψία της όποιας διαταραχής φιλικών σχέσεων, κοινωνικών ομάδων και συναναστροφών κλπ., από εξωγενή παράμετρο, όπως η παρούσα μετατροπή των σχολείων τους.
Για τους παραπάνω λόγους, με το παρόν ζητείται:
(i) Η μη διατάραξη της εκπαιδευτικής συνέχειας της Πειραματικής Εκπαίδευσης, του οικογενειακού προγραμματισμού και του σχολικού περιβάλλοντος των μαθητών όλων των βαθμίδων των Πειραματικών Σχολείων του Πανεπιστημίου Πατρών.
(ii) Η συνέχιση της λειτουργίας των Πειραματικών Σχολείων του Πανεπιστημίου Πατρών και
(iii) Η συνέχιση της διασύνδεσης όλων των βαθμίδων των Πειραματικών Σχολείων του Πανεπιστημίου Πατρών (από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο).
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ Στην Πάτρα, η φοίτηση στο Πειραματικό Νηπιαγωγείου, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο Σχολείου, του Πανεπιστημίου Πατρών, αποτελεί εδώ και δεκαετίες κεντρική οικογενειακή επιλογή κατοίκων της Πάτρας και των γύρω περιοχών. Εθελοντικά έλαβαν μέρος τα παιδιά τους στη σχετική κλήρωση επιλογής και επιλέχθηκαν τυχαία για τη συμμετοχή τους στην Πειραματική Εκπαίδευση. Η επιλογή τους για φοίτηση στα Σχολεία αυτά διαμόρφωσε στη συνέχεια τα εξής: (α) Τον οικογενειακό προγραμματισμό σε βάθος τουλάχιστον 12ετίας (14 έτη, αν επιλέχθηκαν στο Νηπιαγωγείο) τόσο για τις επιμέρους οικογενειακές και επαγγελματικές δραστηριότητες και ωράρια των γονέων, όσο και για τον τρόπο μετακίνησης στις καθημερινές δραστηριότητες γονέων και μαθητών (μετακινήσεις, επιλογές εξωσχολικών εκπαιδευτικών και αθλητικών δραστηριοτήτων σε γειτονικές περιοχές κλπ.), γεγονός το οποίο ήταν πολλές φορές ιδιαίτερα σύνθετο στην υλοποίηση, λόγω του τόπου κατοικίας που μπορεί να είναι και δεκάδες χιλιόμετρα μακριά από το Σχολείο. (β) Τη βεβαιότητα ότι τα παιδιά-μαθητές θα υποστηριχθούν μέχρι και τη Γ’ Λυκείου από τις ωφέλειες και τα αποτελέσματα της Πειραματικής Εκπαίδευσης και μάλιστα υπό την φροντίδα του Πανεπιστημίου Πατρών, λόγος πρωταρχικός για την αρχική υποβολή υποψηφιότητας για επιλογή στα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Πατρών. (γ) Τη σημαντική οικονομική επιβάρυνση για την εξυπηρέτηση όλων των παραπάνω [(βλ. σημείο (α)], η οποία θεωρήθηκε από όλους τους γονείς και κηδεμόνες ως επένδυση στην εκπαίδευση των παιδιών τους και αποζημιώνεται από την εξασφάλιση της Πειραματικής Εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες μέχρι και τη Γ’ Λυκείου. (δ) Το δεδομένο, για τα παιδιά-μαθητές, της διατήρησης των μεταξύ τους κοινωνικών επαφών και σχέσεων για τα επόμενα σχολικά χρόνια, χωρίς την υποψία της όποιας διαταραχής φιλικών σχέσεων, κοινωνικών ομάδων και συναναστροφών κλπ., από εξωγενή παράμετρο, όπως η παρούσα μετατροπή των σχολείων τους. Για τους παραπάνω λόγους, με το παρόν ζητείται: (i) Η μη διατάραξη της εκπαιδευτικής συνέχειας της Πειραματικής Εκπαίδευσης, του οικογενειακού προγραμματισμού και του σχολικού περιβάλλοντος των μαθητών όλων των βαθμίδων των Πειραματικών Σχολείων του Πανεπιστημίου Πατρών. (ii) Η συνέχιση της λειτουργίας των Πειραματικών Σχολείων του Πανεπιστημίου Πατρών και (iii) Η συνέχιση της διασύνδεσης όλων των βαθμίδων των Πειραματικών Σχολείων του Πανεπιστημίου Πατρών (από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο).