• Σχόλιο του χρήστη 'Ευγενία Πατάκη' | 3 Μαΐου 2020, 23:58

    Ο εξοστρακισμός του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων είναι μία ατεκμηρίωτη επιστημονικά απόφαση. Χωρίς αυτό το μάθημα ένας μεγάλος αριθμός πανεπιστημιακών τμημάτων Κοινωνικών, Πολιτικών, Νομικών και Παιδαγωγικών Επιστημών θα δεχθεί πρωτοετείς φοιτητές χωρίς σχετικό επιστημονικό υπόβαθρο από το Λύκειο.   Το περιεχόμενο του μαθήματος της Κοινωνιολογίας εναρμονίζεται και ταυτίζεται πλήρως με τους στόχους των σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων. Ενδεικτικά αναφέρω: Με την αξιοποίηση της κοινωνιολογικής σκέψης και των κοινωνιολογικών εργαλείων επιτυγχάνεται η βαθύτερη κατανόηση της δυναμικής της κοινωνίας, αναπτύσσεται η αυτογνωσία και η κοινωνική συνείδηση, με απώτερο στόχο τη δημιουργική ένταξη και παρέμβαση σε ένα πολυπολιτισμικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό περιβάλλον. Αναπτύσσονται κοινωνικές ικανότητες, γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις, ώστε να πραγματοποιηθεί η ένταξη των μαθητών σε μια σύγχρονη δημοκρατική, πλουραλιστική και υπό εξέλιξη πολυπολιτισμική κοινωνία. Οι μαθητές διαμορφώνουν κοινωνική συνείδηση και μπορούν να υιοθετήσουν συλλογικές πρακτικές για την πρόληψη και αντιμετώπιση των κοινωνικών προβλημάτων που απειλούν τον τόπο, την κοινωνία, τον κόσμο και τον πλανήτη μας. Με την Κοινωνιολογία οι μαθητές μαθαίνουν να σκέφτονται ανεξάρτητα. Σε μια εποχή όπου κυριαρχεί ο φόβος που δημιουργεί η οικονομική ανασφάλεια και κάθε λογής κοινωνικές παθογένειες εντείνονται (ρατσισμός, ακραίος ανταγωνισμός, αποχή από την κοινωνική και πολιτική ζωή). Μέσα από το μάθημα της κοινωνιολογίας αναγνωρίζονται και καταπολεμούνται στερεότυπα, γενικεύσεις και προκαταλήψεις.   Η Κοινωνιολογία είναι αναπόσπαστο τμήμα του εκπαιδευτικού συστήματος.   Είναι αναγκαίο η Κοινωνιολογία να παραμείνει στα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων, τόσο εξαιτίας της αποσύνδεσης που θα επέλθει μεταξύ των εξεταζόμενων μαθημάτων με πληθώρα πανεπιστημιακών τμημάτων που την εμπεριέχουν στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών τους, όσο και από το πολύτιμο περιεχόμενο του ίδιου του μαθήματος στο εκπαιδευτικό σύστημα.