Αναρωτιέμαι ποια σκοπιμότητα κρύβεται πίσω από την θεσμοθέτηση νέων εξετάσεων για την εισαγωγή στα Πρότυπα Λύκεια.
Και μιλάω για σκοπιμότητα γιατί λογική εξήγηση δεν μπορεί να δοθεί. Εκτός της καταφανέστατης αδικίας για τους μαθητές που φοιτούν ήδη στην α' ή β΄γυμνασίου των Π.Σ. που είναι εγκλωβισμένοι σε ένα σύστημα που δεν γνώριζαν, είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι τα γυμνάσια των Π.Σ. θα αποδυναμωθούν μετατρεπόμενα σε συνοικιακά γυμνάσια, σε σχολεία της γειτονιάς όπως όλα τα άλλα, εφόσον, κανένας σχεδόν γονιός δεν θα θελήσει να υποβάλλει το παιδί του σε διπλές εξετάσεις, να το κάνει μπαλάκι από το ένα περιβάλλον στο άλλο (και ενδεχομένως πάλι στο πρώτο), να πληρώσει διπλά φροντιστήρια, να αλλάξει τη ζωή και τις συνήθειες του παιδιού και της οικογένειάς του.
Προς τι να ρισκάρει να καταλήξει να έχει ένα παιδί στιγματισμένο από μια πιθανή αποτυχία; Για να κερδίσει τι;
Την καινοτομία και την δημιουργικότητα; Πάνε περίπατο όλα αυτά. Το μυαλό όλων θα είναι στα φροντιστήρια. Τις νέες παρέες; Μα, μπορεί να τις χάσει κι αυτές. Συμμαθητές υψηλών ακαδημαϊκών στάνταρντ; Όχι, φυσικά, γιατί στα γυμνάσια των Π.Σ. δεν θα συνεχίσουν να φοιτούν άριστοι.
Στο Λύκειο; Εκεί ναι, γιατί το βάρος θα πέσει στις δεύτερες εξετάσεις, αυτές έχουν πλέον το ενδιαφέρον, εκεί θα πάνε όλοι κατ' ευθείαν χωρίς κίνδυνο άσκοπων πήγαινε-έλα, αφού αυτό που κυρίως ενδιαφέρει είναι ένα καλό εκπαιδευτικό πλαίσιο στον δρόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Συμπέρασμα: Τα γυμνάσια των Π.Σ. γίνονται σχολεία της γειτονιάς και την αριστεία ξεχάστε την. Και ας ιδρυθούν 24 πρότυπα!
Και επιστρέφω στο αρχικό ερώτημα. Ποια είναι η σκοπιμότητα;
Αναρωτιέμαι ποια σκοπιμότητα κρύβεται πίσω από την θεσμοθέτηση νέων εξετάσεων για την εισαγωγή στα Πρότυπα Λύκεια. Και μιλάω για σκοπιμότητα γιατί λογική εξήγηση δεν μπορεί να δοθεί. Εκτός της καταφανέστατης αδικίας για τους μαθητές που φοιτούν ήδη στην α' ή β΄γυμνασίου των Π.Σ. που είναι εγκλωβισμένοι σε ένα σύστημα που δεν γνώριζαν, είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι τα γυμνάσια των Π.Σ. θα αποδυναμωθούν μετατρεπόμενα σε συνοικιακά γυμνάσια, σε σχολεία της γειτονιάς όπως όλα τα άλλα, εφόσον, κανένας σχεδόν γονιός δεν θα θελήσει να υποβάλλει το παιδί του σε διπλές εξετάσεις, να το κάνει μπαλάκι από το ένα περιβάλλον στο άλλο (και ενδεχομένως πάλι στο πρώτο), να πληρώσει διπλά φροντιστήρια, να αλλάξει τη ζωή και τις συνήθειες του παιδιού και της οικογένειάς του. Προς τι να ρισκάρει να καταλήξει να έχει ένα παιδί στιγματισμένο από μια πιθανή αποτυχία; Για να κερδίσει τι; Την καινοτομία και την δημιουργικότητα; Πάνε περίπατο όλα αυτά. Το μυαλό όλων θα είναι στα φροντιστήρια. Τις νέες παρέες; Μα, μπορεί να τις χάσει κι αυτές. Συμμαθητές υψηλών ακαδημαϊκών στάνταρντ; Όχι, φυσικά, γιατί στα γυμνάσια των Π.Σ. δεν θα συνεχίσουν να φοιτούν άριστοι. Στο Λύκειο; Εκεί ναι, γιατί το βάρος θα πέσει στις δεύτερες εξετάσεις, αυτές έχουν πλέον το ενδιαφέρον, εκεί θα πάνε όλοι κατ' ευθείαν χωρίς κίνδυνο άσκοπων πήγαινε-έλα, αφού αυτό που κυρίως ενδιαφέρει είναι ένα καλό εκπαιδευτικό πλαίσιο στον δρόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συμπέρασμα: Τα γυμνάσια των Π.Σ. γίνονται σχολεία της γειτονιάς και την αριστεία ξεχάστε την. Και ας ιδρυθούν 24 πρότυπα! Και επιστρέφω στο αρχικό ερώτημα. Ποια είναι η σκοπιμότητα;