Διαβάζοντας όλο το Κείμενο της Δημόσιας Διαβούλευσης καθώς και πολλά από τα σχόλια, καταρχήν θα ήθελα να αναφέρω πως το κείμενο den μπορεί να αποτελέσει βάση διαλόγου, καθώς δεν διασφαλίζει το ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ της ΠΑΙΔΕΙΑΣ και την σχετική συνταγματική επιταγή. Επισημαίνω τα εξής:
• Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να συνδέεται με την εισαγωγή διδάκτρων. Ακόμα και κάποια μεταπτυχιακά που πληρώνουμε σήμερα, πρέπει να παρέχονται δωρεάν. Η ποιότητα οποιουδήποτε αγαθού δε συσχετίζεται με την τιμή του. Πόσο περισσότερου ενός δημόσιου αγαθού.
• «Οι υπηρετούντες σήμερα μόνιμοι καθηγητές αξιολογούνται μετά από αίτησή τους» Απαράδεκτο. Προτείνω οι υπηρετούντες σήμερα μόνιμοι καθηγητές να αξιολογούνται σε σταθερή βάση.
• Διαφωνώ με την παράλληλη υπηρέτηση σε ΑΕΙ ελληνικό και άλλης χώρας. Δώστε κίνητρα στους εκπαιδευτικούς να διδάσκει ο καθένας στη Σχολή του.
• Διαφωνώ με την αναστολή καθηκόντων. Είναι δυνατόν να λείπει κάποιος από τη δουλειά του για 5 έτη όπως προτείνεται το μέγιστο διάστημα; Και να καταργείτε αυτούς που έκαναν τη δουλειά όταν οι καθηγητές αυτοί έλειπαν; Προτείνω το μέγιστο διάστημα να είναι το 1 έτος άνευ αποδοχών.
• Δωρεές προς τα Ιδρύματα: Θα εφαρμοστεί κάποιο πρόγραμμα για να προωθηθούν οι δωρεές στα Ιδρύματα; Θα υπάρχει κάποια υπηρεσία αρμόδια για τις δωρεές; Πρέπει να προβλεφθεί κάτι από το Υπουργείο και να γίνει μια συντονισμένη προσπάθεια.
• Υπηρεσίες υποστήριξης φοιτητών. Διαφωνώ με την έκδοση ηλεκτρονικής κάρτας, δε βλέπω τη χρησιμότητα και προβλέπω πολλά λεφτά χωρίς να υπάρχει ουσιώδης αιτία. Μια χαρά πρόσβαση είχαμε σα φοιτητές με τη φοιτητική μας ταυτότητα.
• Παροχές προς τους φοιτητές: Να υπάρξει διαφάνεια στην επιλογή των συνεργαζόμενων φορέων του ιδιωτικού τομέα και δημοσίευση στο διαδίκτυο.
• Συνενώσεις Ιδρυμάτων: Πρώτα ανοίγετε τμήματα και μετά τα κλείνετε ή αλλιώς τα συνενώνετε.. Ωραία λογική. Διαφωνώ κάθετα με την πρόταση αυτή, καθώς είναι η χειρότερη οικονομική περίοδος για να καταργηθούν τμήματα της επαρχίας. Προτείνω να γίνει πρώτα μια πολύ καλή αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης και κατόπιν, όταν έχετε εμπεριστατωμένη και σαφή αιτιολόγηση, τότε να προχωρήσετε σε συνενώσεις. Σε καμία περίπτωση με την παρούσα οικονομική κατάσταση.
• Εισαγωγή σε Σχολή και όχι σε Τμήμα: Διαφωνώ. Η εξειδίκευση των ελληνικών Πανεπιστημίων θεωρώ ότι είναι πολύ καλύτερη από κάποια Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Το ότι δεν υπάρχει μετέπειτα απορρόφηση στην αγορά εργασίας είναι άλλο θέμα.. Μια λύση στο πρόβλημα της ατυχούς επιλογής Τμήματος θα ήταν καλύτερες κατευθυντήριες γραμμές από το Λύκειο και καλύτερο πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού.
• «Οι φοιτητές εντάσσονται στα επιμέρους προγράμματα σπουδών της Σχολής, μετά από το τέλος του πρώτου έτους, ανάλογα με τις επιδόσεις και τις προτιμήσεις τους»
Διαφωνώ. Προτείνω να μην υπάρχουν και άλλες εξετάσεις ένα μόλις χρόνο μετά τις πανελλήνιες. Έλεος πια. Εξετάσεις συνέχεια, τρομερή ταλαιπωρία και άγχος τόσων χρόνων για να μένουμε τελικά άνεργοι.
• Τι ακριβώς είναι τα προγράμματα σπουδών μονοετούς και διετούς διάρκειας;
• Τι ακριβώς είναι το Εθνικό πλαίσιο προσόντων Ανώτατης εκπαίδευσης;
• Αναβάθμιση περιεχομένου συγγραμμάτων και σε καμία περίπτωση επιβολή κόστους.
• Τα κόμματα στα ΑΕΙ δε νομίζω ότι απέχουν πολύ από τους διάφορους συλλόγους στα πανεπιστήμια του εξωτερικού (βλ. Πανεπιστήμια της Αμερικής) Παντού η ίδια λογική. Αν δε θέλει κάποιος να συμμετέχει σε αυτά, δεν τον αναγκάζει κανένας. Αν διαπιστώνονται αδικίες είναι όφελος του καθενός να παίρνει θέση και ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ! Διαφωνώ με τις απόψεις που διάβασα περί κατάργησης των φοιτητικών παρατάξεων. Είναι βαθιά αντιδημοκρατικές και κατευθυνόμενες και οδηγούν στην παθητικότητα και την φίμωση των φοιτητών.
• Τέλος, επειδή διάβασα διάφορα σχόλια περί ασύλου, μάλλον η μνήμη του Έλληνα είναι τελικά περιορισμένης χρονικής διάρκειας. Σε περίπτωση που σκέφτεστε να γίνει άρση του ασύλου, θα επιμείνω στη διατήρηση του.
Διαβάζοντας όλο το Κείμενο της Δημόσιας Διαβούλευσης καθώς και πολλά από τα σχόλια, καταρχήν θα ήθελα να αναφέρω πως το κείμενο den μπορεί να αποτελέσει βάση διαλόγου, καθώς δεν διασφαλίζει το ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ της ΠΑΙΔΕΙΑΣ και την σχετική συνταγματική επιταγή. Επισημαίνω τα εξής: • Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να συνδέεται με την εισαγωγή διδάκτρων. Ακόμα και κάποια μεταπτυχιακά που πληρώνουμε σήμερα, πρέπει να παρέχονται δωρεάν. Η ποιότητα οποιουδήποτε αγαθού δε συσχετίζεται με την τιμή του. Πόσο περισσότερου ενός δημόσιου αγαθού. • «Οι υπηρετούντες σήμερα μόνιμοι καθηγητές αξιολογούνται μετά από αίτησή τους» Απαράδεκτο. Προτείνω οι υπηρετούντες σήμερα μόνιμοι καθηγητές να αξιολογούνται σε σταθερή βάση. • Διαφωνώ με την παράλληλη υπηρέτηση σε ΑΕΙ ελληνικό και άλλης χώρας. Δώστε κίνητρα στους εκπαιδευτικούς να διδάσκει ο καθένας στη Σχολή του. • Διαφωνώ με την αναστολή καθηκόντων. Είναι δυνατόν να λείπει κάποιος από τη δουλειά του για 5 έτη όπως προτείνεται το μέγιστο διάστημα; Και να καταργείτε αυτούς που έκαναν τη δουλειά όταν οι καθηγητές αυτοί έλειπαν; Προτείνω το μέγιστο διάστημα να είναι το 1 έτος άνευ αποδοχών. • Δωρεές προς τα Ιδρύματα: Θα εφαρμοστεί κάποιο πρόγραμμα για να προωθηθούν οι δωρεές στα Ιδρύματα; Θα υπάρχει κάποια υπηρεσία αρμόδια για τις δωρεές; Πρέπει να προβλεφθεί κάτι από το Υπουργείο και να γίνει μια συντονισμένη προσπάθεια. • Υπηρεσίες υποστήριξης φοιτητών. Διαφωνώ με την έκδοση ηλεκτρονικής κάρτας, δε βλέπω τη χρησιμότητα και προβλέπω πολλά λεφτά χωρίς να υπάρχει ουσιώδης αιτία. Μια χαρά πρόσβαση είχαμε σα φοιτητές με τη φοιτητική μας ταυτότητα. • Παροχές προς τους φοιτητές: Να υπάρξει διαφάνεια στην επιλογή των συνεργαζόμενων φορέων του ιδιωτικού τομέα και δημοσίευση στο διαδίκτυο. • Συνενώσεις Ιδρυμάτων: Πρώτα ανοίγετε τμήματα και μετά τα κλείνετε ή αλλιώς τα συνενώνετε.. Ωραία λογική. Διαφωνώ κάθετα με την πρόταση αυτή, καθώς είναι η χειρότερη οικονομική περίοδος για να καταργηθούν τμήματα της επαρχίας. Προτείνω να γίνει πρώτα μια πολύ καλή αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης και κατόπιν, όταν έχετε εμπεριστατωμένη και σαφή αιτιολόγηση, τότε να προχωρήσετε σε συνενώσεις. Σε καμία περίπτωση με την παρούσα οικονομική κατάσταση. • Εισαγωγή σε Σχολή και όχι σε Τμήμα: Διαφωνώ. Η εξειδίκευση των ελληνικών Πανεπιστημίων θεωρώ ότι είναι πολύ καλύτερη από κάποια Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Το ότι δεν υπάρχει μετέπειτα απορρόφηση στην αγορά εργασίας είναι άλλο θέμα.. Μια λύση στο πρόβλημα της ατυχούς επιλογής Τμήματος θα ήταν καλύτερες κατευθυντήριες γραμμές από το Λύκειο και καλύτερο πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού. • «Οι φοιτητές εντάσσονται στα επιμέρους προγράμματα σπουδών της Σχολής, μετά από το τέλος του πρώτου έτους, ανάλογα με τις επιδόσεις και τις προτιμήσεις τους» Διαφωνώ. Προτείνω να μην υπάρχουν και άλλες εξετάσεις ένα μόλις χρόνο μετά τις πανελλήνιες. Έλεος πια. Εξετάσεις συνέχεια, τρομερή ταλαιπωρία και άγχος τόσων χρόνων για να μένουμε τελικά άνεργοι. • Τι ακριβώς είναι τα προγράμματα σπουδών μονοετούς και διετούς διάρκειας; • Τι ακριβώς είναι το Εθνικό πλαίσιο προσόντων Ανώτατης εκπαίδευσης; • Αναβάθμιση περιεχομένου συγγραμμάτων και σε καμία περίπτωση επιβολή κόστους. • Τα κόμματα στα ΑΕΙ δε νομίζω ότι απέχουν πολύ από τους διάφορους συλλόγους στα πανεπιστήμια του εξωτερικού (βλ. Πανεπιστήμια της Αμερικής) Παντού η ίδια λογική. Αν δε θέλει κάποιος να συμμετέχει σε αυτά, δεν τον αναγκάζει κανένας. Αν διαπιστώνονται αδικίες είναι όφελος του καθενός να παίρνει θέση και ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ! Διαφωνώ με τις απόψεις που διάβασα περί κατάργησης των φοιτητικών παρατάξεων. Είναι βαθιά αντιδημοκρατικές και κατευθυνόμενες και οδηγούν στην παθητικότητα και την φίμωση των φοιτητών. • Τέλος, επειδή διάβασα διάφορα σχόλια περί ασύλου, μάλλον η μνήμη του Έλληνα είναι τελικά περιορισμένης χρονικής διάρκειας. Σε περίπτωση που σκέφτεστε να γίνει άρση του ασύλου, θα επιμείνω στη διατήρηση του.