Θεματική Εβδομάδα - Σχολικός σύμβουλος - Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών
Θα ήθελα να θίξω το θέμα της διάκρισης που γίνεται απέναντι στα σχολεία της Ομογένειας, όσον αφορά την υλοποίηση κάποιων δράσεων. Για παράδειγμα, η Θεματική Εβδομάδα δεν υλοποιήθηκε καμία χρονιά στο σχολείο, όπου υπηρετώ. Αλλά και δεν γνωρίζω κανένα σχολείο του εξωτερικού στο οποίο να υλοποιήθηκε. Γιατί συμβαίνει αυτό; Οι μαθητές/τριες που φοιτούν στα σχολεία μας έχουν τις ίδιες ανάγκες με τα παιδιά της ημεδαπής και δικαιούνται ίσης μεταχείρισης.
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί του σχολείων του εξωτερικού δεν έχουμε συνήθως πρόσβαση σε σεμινάρια και επιμορφωτικές δράσεις δημοσίων φορέων. Ακόμα και ο αυτονόητος θεσμός του σχολικού συμβούλου, η στοιχειώδης υποστήριξη στο διδακτικό μας έργο, είναι για μας ανύπαρκτος. Για να αντισταθμίσουμε αυτή την έλλειψη από την πλευρά της Πολιτείας, προσπαθούμε να βρούμε εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό υλικό στο διαδίκτυο, το οποίο είναι συχνά αξιόλογο, δεν μπορεί όμως να καλύψει το κενό της επιμόρφωσης. Ούτε, βέβαια, μπορούν οι ομάδες εκπαιδευτικών και τα εκπαιδευτικά ιστολόγια να εκπληρώσουν το ρόλο του σχολικού συμβούλου.
Προτείνω να καθιερωθεί ένα σύστημα τηλεδιασκέψεων, στις οποίες θα συμμετέχουν σχολικοί σύμβουλοι από την Ελλάδα και εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης ειδικότητας από σχολεία του εξωτερικού.
Θεματική Εβδομάδα - Σχολικός σύμβουλος - Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών Θα ήθελα να θίξω το θέμα της διάκρισης που γίνεται απέναντι στα σχολεία της Ομογένειας, όσον αφορά την υλοποίηση κάποιων δράσεων. Για παράδειγμα, η Θεματική Εβδομάδα δεν υλοποιήθηκε καμία χρονιά στο σχολείο, όπου υπηρετώ. Αλλά και δεν γνωρίζω κανένα σχολείο του εξωτερικού στο οποίο να υλοποιήθηκε. Γιατί συμβαίνει αυτό; Οι μαθητές/τριες που φοιτούν στα σχολεία μας έχουν τις ίδιες ανάγκες με τα παιδιά της ημεδαπής και δικαιούνται ίσης μεταχείρισης. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί του σχολείων του εξωτερικού δεν έχουμε συνήθως πρόσβαση σε σεμινάρια και επιμορφωτικές δράσεις δημοσίων φορέων. Ακόμα και ο αυτονόητος θεσμός του σχολικού συμβούλου, η στοιχειώδης υποστήριξη στο διδακτικό μας έργο, είναι για μας ανύπαρκτος. Για να αντισταθμίσουμε αυτή την έλλειψη από την πλευρά της Πολιτείας, προσπαθούμε να βρούμε εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό υλικό στο διαδίκτυο, το οποίο είναι συχνά αξιόλογο, δεν μπορεί όμως να καλύψει το κενό της επιμόρφωσης. Ούτε, βέβαια, μπορούν οι ομάδες εκπαιδευτικών και τα εκπαιδευτικά ιστολόγια να εκπληρώσουν το ρόλο του σχολικού συμβούλου. Προτείνω να καθιερωθεί ένα σύστημα τηλεδιασκέψεων, στις οποίες θα συμμετέχουν σχολικοί σύμβουλοι από την Ελλάδα και εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης ειδικότητας από σχολεία του εξωτερικού.