Κυρία Υπουργέ, πιστεύω ως μητέρα παιδιού στην Α' τάξη Προτύπου Γυμνασίου, ότι θα πρέπει οι ανθρωποι του υπουργείου παιδείας να κατανοήσουν βαθύτερα την ψυχολογία των παιδιών που με μεγάλη προσπάθεια και κόπο πέρασαν τις εξετάσεις για το Πρότυπο Γυμνάσιο. Η ψυχική και σωματική δύναμη που κατέβαλαν ήταν πολύ μεγάλη, πιστέψτε με, γιατί ήταν πολύ ψηλό το όριο για την εισαγωγή τους. Στις περισσότερες οικογένειες κόστισε και οικονομικά, πράγμα που μπορεί να επαναληφθεί για τις επιπλέον εξετάσεις για το Λύκειο.
Έχει πολύ μεγάλη σημασία να υπενθυμίσουμε ότι όλα ξεκίνησαν έχοντας υπ' όψιν ότι θα προχωρήσουν στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο. Αυτό ήταν που έγραφε η προκήρυξη των εισαγωγικών εξετάσεων. Αν γνωρίζαμε κάτι άλλο από αυτό, θα προγραμματίζαμε όλη την πορεία της οικογενείας μας διαφορετικά. Πολλοί γονείς θα παρότρυναν τα παιδιά τους να πάνε στο Γυμνάσιο της περιοχής τους όπου πήγαν οι περισσότεροι συμμαθητές τους. Γνωρίζουμε ότι είναι πολύ σημαντική η μη αλλαγή περιβάλλοντος για την ψυχική υγεία του εφήβου. Σας παρακαλούμε να σκεφτείτε τη δύσκολη κατάσταση που μπορεί να βρεθεί ένα παιδί που λόγω μιας αστοχίας, δεν θα καταφέρει να περάσει στο Πρότυπο Λύκειο, όπου είναι όλοι οι συμμαθητές του στα τρία χρόνια του Γυμνασίου σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία που τα παιδιά δημιουργούν φιλίες που τα σημαδεύουν.
Επειδή διακρίνουμε ότι δίνετε μεγάλη σημασία στον σχολικό εκφοβισμό, τονίζουμε ότι αν ένα παιδί από Πρότυπο έρθει στο Λύκειο της γειτονιάς του, θα δεχθεί μια απίστευτα μεγάλη πίεση από τα άλλα παιδιά. Ήδη μερικά δεν θέλουν να έχουν επαφή με τους πολύ λίγους παλιούς συμμαθητές τους που πήγαν σε Πρότυπο. Τα παιδιά στην ηλικία των 12-15 χρόνων, σε μια πιθανή αποτυχία θα καταρρακωθούν με όλες τις σχετικές συνέπειες. Κι αυτό, ενώ μεσα στα Πρότυπα δίνουν όλη τους τη δύναμη για να φοιτήσουν, το επίπεδο είναι πράγματι ψηλό και οι καθηγητές έχουν διάθεση να προσφέρουν έργο για τους μαθητές. Το σχολείο μας κάνει εξετάσεις για επιπλέον τάξη στο Λύκειο. Γιατί θα πρέπει τα ήδη φοιτώντα παιδιά να φύγουν από εκεί, ενώ στα Πειραματικά και πουθενά σε Γυμνάσιο-Λύκειο δεν γίνεται αυτό; Όλη η κατάσταση δείχνει ότι το πρόβλημα βρίσκεται στον μικρό αριθμό των Προτύπων Σχολείων. Είναι πολύ εύστοχο που προγραμματίζετε την δημιουργία νέων Προτύπων και σας παρακαλούμε σκεφτείτε τις λύσεις σχετικά με τα θέματα που συζητάμε.
Ευχαριστώ
Κυρία Υπουργέ, πιστεύω ως μητέρα παιδιού στην Α' τάξη Προτύπου Γυμνασίου, ότι θα πρέπει οι ανθρωποι του υπουργείου παιδείας να κατανοήσουν βαθύτερα την ψυχολογία των παιδιών που με μεγάλη προσπάθεια και κόπο πέρασαν τις εξετάσεις για το Πρότυπο Γυμνάσιο. Η ψυχική και σωματική δύναμη που κατέβαλαν ήταν πολύ μεγάλη, πιστέψτε με, γιατί ήταν πολύ ψηλό το όριο για την εισαγωγή τους. Στις περισσότερες οικογένειες κόστισε και οικονομικά, πράγμα που μπορεί να επαναληφθεί για τις επιπλέον εξετάσεις για το Λύκειο. Έχει πολύ μεγάλη σημασία να υπενθυμίσουμε ότι όλα ξεκίνησαν έχοντας υπ' όψιν ότι θα προχωρήσουν στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο. Αυτό ήταν που έγραφε η προκήρυξη των εισαγωγικών εξετάσεων. Αν γνωρίζαμε κάτι άλλο από αυτό, θα προγραμματίζαμε όλη την πορεία της οικογενείας μας διαφορετικά. Πολλοί γονείς θα παρότρυναν τα παιδιά τους να πάνε στο Γυμνάσιο της περιοχής τους όπου πήγαν οι περισσότεροι συμμαθητές τους. Γνωρίζουμε ότι είναι πολύ σημαντική η μη αλλαγή περιβάλλοντος για την ψυχική υγεία του εφήβου. Σας παρακαλούμε να σκεφτείτε τη δύσκολη κατάσταση που μπορεί να βρεθεί ένα παιδί που λόγω μιας αστοχίας, δεν θα καταφέρει να περάσει στο Πρότυπο Λύκειο, όπου είναι όλοι οι συμμαθητές του στα τρία χρόνια του Γυμνασίου σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία που τα παιδιά δημιουργούν φιλίες που τα σημαδεύουν. Επειδή διακρίνουμε ότι δίνετε μεγάλη σημασία στον σχολικό εκφοβισμό, τονίζουμε ότι αν ένα παιδί από Πρότυπο έρθει στο Λύκειο της γειτονιάς του, θα δεχθεί μια απίστευτα μεγάλη πίεση από τα άλλα παιδιά. Ήδη μερικά δεν θέλουν να έχουν επαφή με τους πολύ λίγους παλιούς συμμαθητές τους που πήγαν σε Πρότυπο. Τα παιδιά στην ηλικία των 12-15 χρόνων, σε μια πιθανή αποτυχία θα καταρρακωθούν με όλες τις σχετικές συνέπειες. Κι αυτό, ενώ μεσα στα Πρότυπα δίνουν όλη τους τη δύναμη για να φοιτήσουν, το επίπεδο είναι πράγματι ψηλό και οι καθηγητές έχουν διάθεση να προσφέρουν έργο για τους μαθητές. Το σχολείο μας κάνει εξετάσεις για επιπλέον τάξη στο Λύκειο. Γιατί θα πρέπει τα ήδη φοιτώντα παιδιά να φύγουν από εκεί, ενώ στα Πειραματικά και πουθενά σε Γυμνάσιο-Λύκειο δεν γίνεται αυτό; Όλη η κατάσταση δείχνει ότι το πρόβλημα βρίσκεται στον μικρό αριθμό των Προτύπων Σχολείων. Είναι πολύ εύστοχο που προγραμματίζετε την δημιουργία νέων Προτύπων και σας παρακαλούμε σκεφτείτε τις λύσεις σχετικά με τα θέματα που συζητάμε. Ευχαριστώ