Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά ΣχολείαΣχόλιο του χρήστη Φίλιππος Κουτσάκας | 4 Μαΐου 2020, 02:04
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μονόωρο μάθημα στην Α’ και την Β’ τάξη Δημοτικού και αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Πληροφορικής σε δύο ώρες για τις Γ’-Δ’-Ε’-ΣΤ’ τάξεις του Δημοτικού με αποκλειστική ανάθεση του μαθήματος σε εκπαιδευτικούς Πληροφορικής. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την ανακατανομή των ωρών διδασκαλίας και σε συνδυασμό με τις ώρες διδασκαλίας της ευέλικτης ζώνης. Εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού και των δικτύων των εργαστηρίων όπου αυτό απαιτείται. Θεσμοθέτηση υπεύθυνου εργαστηρίου με μείωση διδακτικού ωραρίου τουλάχιστον 2 ωρών για τη συντήρηση του λογισμικού – υλικού των υπολογιστών με δεδομένο ότι ο υπεύθυνος βιβλιοθήκης έχει 3 ώρες. Ένταξη μαθήματος ρομποτικής - STEM, λογικής σκέψης – προγραμματισμού αλλά και διερευνητικά projects τα οποία έχουν ύψιστο ενδιαφέρον για τα παιδιά στο πλαίσιο του μαθήματος Ευέλικτης ζώνης. Από τη μία, ο προγραμματισμός αποτελεί το κλειδί για την ανάπτυξη της σύνθετης σκέψης όπου συνδυάζονται: μαθηματικά, φυσική, γλώσσα, εικαστικά, μουσική και γενικά όλα τα γνωστικά αντικείμενα για τη σύλληψη, οργάνωση, λήψη αποφάσεων και υλοποίηση ιδεών. Από την άλλη, η εκπαιδευτική ρομποτική συνδυάζει: κατανόηση λειτουργίας αισθητήρων, σύλληψη προβλήματος προς λύση, δημιουργική σκέψη, φαντασία, δημιουργία, αλγόριθμων, υλοποίηση διαδικασιών με εντολές, κατανόηση της λειτουργίας του πραγματικού κόσμου. Όπως και στο Γυμνάσιο έτσι και στο Δημοτικό προκειμένου να γίνεται πιο αποτελεσματικό το μάθημα και δεδομένου της έλλειψης εξοπλισμού στα εργαστήρια να χωρίζεται το τμήμα στα δύο. Η κατάσταση που επικρατεί στη πλειοψηφία των εργαστηρίων σήμερα είναι να κάθονται το λιγότερο δύο μαθητές ανά υπολογιστή γεγονός που δυσχεραίνει την εκπαιδευτική - μαθησιακή διαδικασία. Αλλαγή ονομασίας μαθήματος από ΤΠΕ σε ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ. Επικαιροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών με εισαγωγή νέων διδακτικών αντικειμένων (ενδεικτικά: ρομποτική, STEM, κ.ά.). Συνεχής επιμόρφωση εκπαιδευτικών Πληροφορικής με περιεχόμενο που προάγει τις πραγματικές διδακτικές και τεχνολογίες αιχμής και την σύγχρονη διδακτική.