Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά ΣχολείαΣχόλιο του χρήστη x.n | 4 Μαΐου 2020, 02:21
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μονόωρο μάθημα από το Νηπιαγωγείο μέχρι και την Β’ τάξη Δημοτικού και αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Πληροφορικής σε δύο ώρες για τις Γ’-Δ’-Ε’-ΣΤ’ τάξεις του Δημοτικού με αποκλειστική ανάθεση του μαθήματος σε εκπαιδευτικούς Πληροφορικής. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την ανακατανομή των ωρών διδασκαλίας και σε συνδυασμό με τις ώρες διδασκαλίας της ευέλικτης ζώνης που πραγματικά τις περισσότερες φορές δεν αξιοποιούνται με το σωστό τρόπο. Συγγραφή διδακτικών εγχειριδίων για το Δημοτικό με έμφαση σε θεμελιώδεις έννοιες και προσαρμοσμένα στην ηλικία των μικρότερων και μεγαλύτερων [3] τάξεων με κατάλληλες θεματικές και δομημένες ενότητες ώστε στο τέλος του Γυμνασίου να αποκτούν το Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής. Θεσμοθέτηση Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής που να ξεκινάει δομημένα σωστά από το Δημοτικό ώστε στο τέλος του Γυμνασίου να δίνουν εξετάσεις. Εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού και των δικτύων των εργαστηρίων όπου αυτό απαιτείται. Θεσμοθέτηση υπεύθυνου εργαστηρίου με μείωση διδακτικού ωραρίου τουλάχιστον 2 ωρών για τη συντήρηση του λογισμικού – υλικού των υπολογιστών με δεδομένο ότι ο υπεύθυνος βιβλιοθήκης έχει 3 ώρες. Ένταξη μαθήματος ρομποτικής - STEM, λογικής σκέψης – προγραμματισμού αλλά και διερευνητικά projects τα οποία έχουν ύψιστο ενδιαφέρον για τα παιδιά στο πλαίσιο του μαθήματος Ευέλικτης ζώνης. Από τη μία, ο προγραμματισμός αποτελεί το κλειδί για την ανάπτυξη της σύνθετης σκέψης όπου συνδυάζονται: μαθηματικά, φυσική, γλώσσα, εικαστικά, μουσική και γενικά όλα τα γνωστικά αντικείμενα για τη σύλληψη, οργάνωση, λήψη αποφάσεων και υλοποίηση ιδεών. Από την άλλη, η εκπαιδευτική ρομποτική συνδυάζει: κατανόηση λειτουργίας αισθητήρων, σύλληψη προβλήματος προς λύση, δημιουργική σκέψη, φαντασία, δημιουργία, αλγόριθμων, υλοποίηση διαδικασιών με εντολές, κατανόηση της λειτουργίας του πραγματικού κόσμου. Πραγματική δυνατότητα διεκδίκησης θέσεων ευθύνης (υποδιευθυντή, διευθυντή) στους εκπαιδευτικούς πληροφορικής και όχι φαινομενική δεδομένου ότι εμείς στηρίζουμε την σχολική μονάδα σε όλα τα τεχνικά θέματα (διαχείριση myschool, ηλεκτρονική αλληλογραφία, δημιουργία και συντήρηση σχολικής ιστοσελίδας, συντήρηση όλου του υλικοτεχνικού εξοπλισμού της σχολικής μονάδας). Αλλαγή ονομασίας μαθήματος από ΤΠΕ σε ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ. [4] Επικαιροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών με εισαγωγή νέων διδακτικών αντικειμένων (ενδεικτικά: ρομποτική, STEM, κ.ά.). Συνεχής επιμόρφωση εκπαιδευτικών Πληροφορικής με περιεχόμενο που προάγει τις πραγματικές διδακτικές και τεχνολογίες αιχμής και την σύγχρονη διδακτική.