Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Σ.Ε.Κ | 4 Μαΐου 2020, 04:32
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επιστολή ΣΕΚ προς Πολιτικά Κόμματα: Αθήνα,28/04/2020 Αρ. Πρωτ. 017/2020 Η κοινωνιολογία ως επιστήμη σε συνεργασία με άλλες ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες θέτει τις βάσεις κατανόησης και μελέτης των κοινωνικών φαινομένων και προβλημάτων καθώς και των μεταβολών στις ανθρώπινες σχέσεις και στη συμπεριφορά με προοπτική την διαχείριση των όποιων καταστάσεων προς όφελος του ανθρώπου. Οι ανισότητες, η φτώχεια, η παραβίαση θεμελιωδών αρχών και δικαιωμάτων στο όνομα της οικονομικής κρίσης, η αύξηση της ανεργίας, η εξάρτηση από άυλες μορφές ενημέρωσης, επιμόρφωσης, παροχής υπηρεσιών, αναδεικνύουν στο μέλλον την αναγκαιότητα οι έφηβοι και οι νέοι να ενημερωθούν υπεύθυνα ώστε να συμβάλλουν ως ενσυνείδητοι πολίτες στη διαχείριση αυτών των προβλημάτων. Οι σύγχρονες εξελίξεις όπως αυτές διαμορφώνονται στο πλαίσιο της υγειονομικής κρίσης στη δημόσια υγεία για την διαχείριση του Covid-19, καταγράφουν μια σειρά διαρθρωτικών μεταβολών σε πολλά επίπεδα και ιδιαίτερα στο πεδίο των κοινωνικών και οικογενειακών σχέσεων, της απασχόλησης, της προάσπισης των δικαιωμάτων του ανθρώπου, των ηλικιωμένων, των αναπήρων κ.α. καθώς και στην προσέγγιση των ευπαθών και ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού. Όλες αυτές οι συνταρακτικές αλλαγές στη ζωή μας απαιτούν συστηματική καταγραφή, ανάλυση, μελέτη και σχεδιασμό με επιστημονικά κριτήρια ώστε να οδηγηθεί η κοινωνία και οι άνθρωποι σε ένα ποιοτικό και ασφαλές φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον. Η κοινωνιολογία ως μάθημα που θέτει τα θεμέλια της επιστημονικής γνώσης για την κατανόηση της κοινωνίας, της συμπεριφοράς του ανθρώπου είναι ο καταλύτης για την εγρήγορση των νέων, για την διαμόρφωση υπεύθυνων πολιτών που θα έχουν την δυνατότητα να αξιοποιούν προς κοινό όφελος όλα τα νέα ανατρεπτικά στοιχεία που επιφέρει η εν λόγω υγειονομική κρίση αλλά και όποιες άλλες. Ακόμη η κοινωνιολογία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο να αφυπνίζει τις ασθενέστερες ομάδες και κατηγορίες πληθυσμού ώστε να μειώνονται οι ανισότητες και να ενισχύεται η κριτική και εποικοδομητική στάση έναντι των εξελίξεων ώστε να αποφεύγεται η περιθωριοποίηση μέσα από καταστάσεις μαζικού φόβου, πανικού και χειραφέτησης. Σε μια περίοδο που η εκπαιδευτική κοινότητα προσπαθεί να ανταπεξέλθει στα νέα δεδομένα, το υπουργείο παιδείας ανακοινώνει ένα πολυνομοσχέδιο που αλλάζει τα δεδομένα στην εκπαίδευση. Η διαβούλευση του νομοσχεδίου την συγκεκριμένη χρονική περίοδο είναι εντελώς αδύνατη, δεδομένου ότι οι φορείς δεν έχουν την δυνατότητα συνεύρεσης και συντονισμού, προκειμένου να συζητήσουν και να ζητήσουν διευκρινήσεις για άρθρα που βλάπτουν το κοινωνικό σύνολο. Από την μεριά μας ως εκπρόσωποι των Κοινωνιολόγων της Ελλάδας θεωρούμε ότι κάποιες διευκρινίσεις πρέπει να δοθούν άμεσα, πριν την κατάθεση του εν λόγω νομοσχεδίου που βλάπτει τον κλάδο των ΠΕ78 στον οποίο συμμετέχουν και άλλες ειδικότητες πέραν των κοινωνιολόγων. Δεν είναι δυνατόν πριν ακόμα γράψουν οι μαθητές μετά από δεκαετίες ξανά πανελλαδικώς το μάθημα, αυτό να εξοστρακίζεται και μαζί του να εξοστρακίζονται και οι κοινωνικοί επιστήμονες.Φαίνεται πως ενοχλεί η προετοιμασία εγγράμματων πολιτών καθώς προπαγανδίστηκε από συντηρητικούς κύκλους πως συνδέεται με συγκεκριμένες ιδεολογίες.Η κοινωνιολογία πρέπει να παραμείνει ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα γιατί: 1. Συμβάλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων στον μαθητή για την κατανόηση του κοινωνικού γίγνεσθαι, καθώς μελετά κοινωνικά φαινόμενα και γεγονότα. 2. Αναπτύσσει την κριτική σκέψη και διαμορφώνει πολύπλευρες οπτικές για κάθε τι που συμβαίνει γύρω του. 3. Βελτιώνει τον προφορικό και γραπτό λόγο του μαθητή και καλύπτει εκτενέστερα θεματικές ενότητες της γλώσσας και άλλων μαθημάτων όπως ιστορίας, θρησκευτικών και πολιτικής παιδείας. 4. Οδηγεί στην αναγνώριση στερεοτύπων, προκαταλήψεων και ρατσισμού με στόχο την μείωση και εξάλειψη τους. 5. Οι μαθητές μαθαίνουν να σέβονται τα δικαιώματα κάθε ανθρώπου, την αποδοχή του διαφορετικού, ευαισθητοποιώντας κοινωνικά προκειμένου να υπάρχει κοινωνική δικαιοσύνη, αλληλεγγύη και κοινωνική συνοχή. 6. Ασχολείται με τη δομή και την οργάνωση της εξουσίας και προετοιμάζει τους μαθητές να αναπτύξουν πολιτική και εκλογική συμπεριφορά σε μια κοινωνία ενεργών πολιτών. 7. Διδάσκεται σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες και αποτελεί κλειδί για την εισαγωγή στις ανθρωπιστικές σχολές όπως αυτή τη στιγμή γίνεται και στη χώρα μας. 8. Με την Κοινωνιολογία ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα κατεύθυνσης ενισχύεται η διεπιστημονική προσέγγιση στην εκπαίδευση που είναι και το ζητούμενο στη σύγχρονη εποχή που ζούμε. Ως κοινωνικοί επιστήμονες διεκδικούμε από το υπουργείο που τόσες φορές αρνήθηκε, συναντήσεις μαζί μας για έναν εποικοδομητικό διάλογο, δηλώνοντας ότι η μάχη αυτή δεν αφορά το μάθημα των Λατινικών και άλλους επιστημονικούς κλάδους, αλλά την εδραίωση και την αποκατάσταση του κύρους της Κοινωνιολογίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και συγκεκριμένα στη Γ Λυκείου. Σας ζητάμε λοιπόν να σταθείτε αρωγοί σε αυτή τη συγκυρία, να στηρίξετε την προσπάθεια μας και να συμμετέχετε στον διάλογο για το μέλλον του μαθήματος της Κοινωνιολογίας στην Γ Λυκείου που δίνει τα εφόδια στους μαθητές ώστε να κατανοήσουν τον κόσμο, την κοινωνία και να γίνουν σωστοί πολίτες. Με εκτίμηση Για το Δ.Σ. του Σ.Ε.Κ Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΥ.ΤΣΑΠΑΤΣΑΡΗ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Β.ΓΕΩΡΓΑΚΗ