Άρθρο 04
Κάτι το οποίο μας δίδαξε η δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε είναι η ανάγκη του βιολογικού εγγραμματισμού των μαθητών, των πολιτών του αύριο. Πώς είναι δυνατόν ένα μάθημα τόσο σημαντικό όπως η βιολογία να παραμένει μονόωρο στο γυμνάσιο; Πώς περιμένουμε οι μαθητές μας να εκτιμήσουν τα μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο, να συνδέσουν τη γνώση που αποκτούν στο σχολείο με την καθημερινή τους ζωή,όταν ένα μάθημα μέσα από το οποίο γνωρίζουν το σώμα τους και το περιβάλλον, τους προσφέρεται για μία ώρα την εβδομάδα; Για ποιο λόγο να προστίθενται θεματικές εβδομάδες (στο παρελθόν) με θεματικούς άξονες σχετικούς με τη διατροφή και τον εθισμό στο αλκοόλ, τα ναρκωτικά, το κάπνισμα, ή εργαστήρια δεξιοτήτων, όπως σχεδιάζεται, με ενότητες, όπως η αγωγή υγείας και η οικολογία, όταν όλα αυτά μπορούν να προσεγγιστούν μέσα από το μάθημα της βιολογίας στο γυμνάσιο και μάλιστα με τα υπάρχοντα εγχειρίδια; Ειδικά αναφορικά με την προσθήκη της ενότητας της οικολογίας στα εργαστήρια δεξιοτήτων δεν είναι λίγο άστοχη μια τέτοια ενέργεια, ενώ έχει βγει από τη διδακτέα ύλη του γυμνασίου η ενότητα 2.4 με τίτλο "Παρεμβάσεις του ανθρώπου στο περιβάλλον" (καθώς και η αντίστοιχη ενότητα από το εγχειρίδιο της Γ'Λυκείου Γενικής που το σχολικό έτος που διανύουμε διδάσκεται στη Β' Λυκείου); Τίποτα παραπάνω δε χρειάζεται παρά η διδασκαλία του μαθήματος της βιολογίας για δύο ώρες ανά τάξη στο γυμνάσιο, ώστε να προστεθούν σημαντικές ενότητες αλλά και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ04 να έχουν τον χρόνο που απαιτείται για να ολοκληρώσουν την ύλη χωρίς να "τρέχουν", χρησιμοποιώντας κατάλληλες μεθόδους και τεχνικές βιωματικές και μαθητοκεντρικές. Εφόσον το Υπουργείο θεωρεί τη βιολογία σημαντικό μάθημα, ώστε να την "προάγει" σε μάθημα Α' ομάδας, που εξετάζεται σε ενδοσχολικό επίπεδο, θα έπρεπε να μεριμνήσει και για την αύξηση του διδακτικού χρόνου που της αναλογεί.
Άρθρο 04 Κάτι το οποίο μας δίδαξε η δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε είναι η ανάγκη του βιολογικού εγγραμματισμού των μαθητών, των πολιτών του αύριο. Πώς είναι δυνατόν ένα μάθημα τόσο σημαντικό όπως η βιολογία να παραμένει μονόωρο στο γυμνάσιο; Πώς περιμένουμε οι μαθητές μας να εκτιμήσουν τα μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο, να συνδέσουν τη γνώση που αποκτούν στο σχολείο με την καθημερινή τους ζωή,όταν ένα μάθημα μέσα από το οποίο γνωρίζουν το σώμα τους και το περιβάλλον, τους προσφέρεται για μία ώρα την εβδομάδα; Για ποιο λόγο να προστίθενται θεματικές εβδομάδες (στο παρελθόν) με θεματικούς άξονες σχετικούς με τη διατροφή και τον εθισμό στο αλκοόλ, τα ναρκωτικά, το κάπνισμα, ή εργαστήρια δεξιοτήτων, όπως σχεδιάζεται, με ενότητες, όπως η αγωγή υγείας και η οικολογία, όταν όλα αυτά μπορούν να προσεγγιστούν μέσα από το μάθημα της βιολογίας στο γυμνάσιο και μάλιστα με τα υπάρχοντα εγχειρίδια; Ειδικά αναφορικά με την προσθήκη της ενότητας της οικολογίας στα εργαστήρια δεξιοτήτων δεν είναι λίγο άστοχη μια τέτοια ενέργεια, ενώ έχει βγει από τη διδακτέα ύλη του γυμνασίου η ενότητα 2.4 με τίτλο "Παρεμβάσεις του ανθρώπου στο περιβάλλον" (καθώς και η αντίστοιχη ενότητα από το εγχειρίδιο της Γ'Λυκείου Γενικής που το σχολικό έτος που διανύουμε διδάσκεται στη Β' Λυκείου); Τίποτα παραπάνω δε χρειάζεται παρά η διδασκαλία του μαθήματος της βιολογίας για δύο ώρες ανά τάξη στο γυμνάσιο, ώστε να προστεθούν σημαντικές ενότητες αλλά και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ04 να έχουν τον χρόνο που απαιτείται για να ολοκληρώσουν την ύλη χωρίς να "τρέχουν", χρησιμοποιώντας κατάλληλες μεθόδους και τεχνικές βιωματικές και μαθητοκεντρικές. Εφόσον το Υπουργείο θεωρεί τη βιολογία σημαντικό μάθημα, ώστε να την "προάγει" σε μάθημα Α' ομάδας, που εξετάζεται σε ενδοσχολικό επίπεδο, θα έπρεπε να μεριμνήσει και για την αύξηση του διδακτικού χρόνου που της αναλογεί.