Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΚΑΛΟΔΗΜΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ | 4 Μαΐου 2020, 06:39
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μια ολοκληρωμένη πρόταση για ωρολόγιο πρόγραμμα Γ Λυκείου και σύστημα εισαγωγής με την 15χρονη εμπειρία ως Υπεύθυνος Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Ωρολόγιο πρόγραμμα Γ Λυκείου Στην Γ Λυκείου: 1]κανένα μάθημα δεν γίνεται περισσότερες από 5 ώρες την εβδομάδα ούτε λιγότερο από 2 2]Τα μαθήματα δεν πρέπει να είναι περισσότερα από 10 3]Τα μαθήματα είναι 3 κατηγοριών: 3.1)Γενικής Παιδείας με 15 ώρες την εβδομάδα 3.2)Προσανατολισμού με 15 ώρες την εβδομάδα 3.3)Επιλογής με 2 ώρες την εβδομάδα Τα Μαθήματα Γενικής Παιδείας (15 ώρες) ΓΠ1) Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία : 5 ΓΠ2) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής : 2 ΓΠ3) Ιστορία : 2 ΓΠ4) Αρχές Φυσικών Επιστημών :2 ΓΠ5) Πληροφορική : 2 ΓΠ6) Φυσική Αγωγή : 2 Μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού (15 ώρες) θα είναι 3 από 5 ώρες το κάθε ένα την εβδομάδα. Δηλαδή θα καλύπτουν 3x5=15 ώρες του εβδομαδιαίου προγράμματος Επιλογής (2 ώρες ): α) Δεύτερη Ξένη γλώσσα (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά), β) Ελεύθερο Σχέδιο & Γραμμικό Σχέδιο, γ) Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών (ΑΟΔΕΥ). δ)Θρησκευτικά Σύστημα Εισαγωγής -Να μετράει κατά 10% ο βαθμός του Απολυτηρίου της Γ Λυκείου. Να μην λαμβάνονται υπόψη οι επιδόσεις στην Α και Β Λυκείου. Η πίεση μαθητών και κηδεμόνων στους εκπαιδευτικούς θα οδηγήσει όλοι οι μαθητές να έχουν βαθμούς πολύ πάνω από την αξία τους. Ας υπάρχει πίεση μόνο στη Γ Λυκείου. Η Τράπεζα Θεμάτων δεν εξασφαλίζει ότι θα γίνεται αντικειμενική αξιολόγηση. Σε κάθε γραπτό μπορεί να μπει ότι βαθμός αποφασίσει ο εκπαιδευτικός που το διορθώνει και όχι ο πραγματικός βαθμός.. Μπορεί το γραπτό να είναι για 3 και να μπει π.χ. βαθμός 6 ή 8 ή 10 . -Σε κάθε τμήμα να οριστεί βάση του 10 σε ένα ή δύο μαθήματα όπως συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια για τα τμήματα Ξένων Γλωσσών, Αρχιτεκτονικής, ΔΕΣ, Τουρισμού κλπ -Κάθε τμήμα να ορίσει συντελεστές βαρύτητας σε ένα ή δύο μαθήματα. -Να περνάς στη ίδια σχολή με πανελλαδικές εξετάσεις στα ΙΔΙΑ Μαθήματα. Πρέπει επιτέλους να σταματήσει αυτή Η τεράστια αδικία να περνάς στην ίδια σχολή με ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ μαθήματα . Βασική αρχή της λογικής είναι ότι δεν μπορεί να συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. -Να σχηματιστεί 5ο Επιστημονικό Πεδίο που θα έχει τις κοινές σχολές και ΟΛΟΙ οι υποψήφιοι να εξετάζονται στα ΙΔΙΑ μαθήματα Γενικής Παιδείας ή Επιλογής. Οι σχολές στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο : Αγωγής και Φροντίδας στην Πρωιμη Παιδική Ηλικία, Παιδαγωγικά Δημοτικής Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικά Προσχολικής Εκπαίδευσης Μουσικών Σπουδών, ΤΕΦΑΑ, Θεάτρου, Κινηματογράφου, Φωτογραφίας. Τα μαθήματα να είναι αυτά που είχε καθορίσει ο νόμος 4186: I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. II. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής. III. Ιστορία και IV. Αρχές Φυσικών Επιστημών. Στο ίδιο Πεδίο πεδίο θα μπορούσαν και τα παρακάτω ένστολα: ΣΤΕ και τα Ένστολα: Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό, ΑΕΝ & Στρατός (εκτός ΣΣΑΣ, ΣΑΝ, ΣΜΑ). -Κάθε υποψήφιος της κάθε Ομάδας Προσανατολισμού μπορεί να διεκδικεί ΕΝΑ Επιστημονικό Πεδίο με 4 μαθήματα Πανελλαδικά Εξεταζόμενα και με 4+3=7 μαθήματα Πανελλαδικά Εξεταζόμενα μπορεί να διεκδικήσει επιπλέον το 5ο Επιστημονικό Πεδίο πού είναι κοινό σε όλους. Π.χ Υποψήφιος της ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών που τον ενδιαφέρουν οι Φιλολογίες, Νομικές, Ψυχολογίες θα εξετάζεται πανελλαδικά σε 4 μαθήματα και αν τον ενδιαφέρουν επιπλέον τα Παιδαγωγικά και τα Ένστολα θα εξετάζεται πανελλαδικά σε 3 επιπλέον μαθήματα Γενικής Παιδείας ή Επιλογής . -Να υπάρχει 2η κατανομή επιτυχόντων όπως στην Κύπρο. Υπάρχουν χιλιάδες φοιτητές που διεκδικούν για 2ή ή και 3ή φορά΄( κατηγορίες 90%, 6% & 4%) μια σχολή αν και έχουν γραφτεί ήδη σε κάποια άλλη. Εκτιμώ πως χιλιάδες επιτυχόντες την 2ή ή 3ή φορά δεν γράφονται στην νέα σχολή επιτυχίας. Αυτές οι σχολές χάνονται. Για να μη χάνονται αυτές οι θέσεις θα πρέπει κάθε χρόνο 15 μέρες μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της 1ης κατανομής να δηλώσουν αν επιθυμούν τη νέα σχολή επιτυχίας και να διαγράφονται από τη θέση που ήδη κατέχουν.. Όσες θέσεις δεν δηλωθούν και όσες απελευθερωθούν να συμμετέχουν στην 2ή κατανομή. -Η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια Ευρώπης στο ποσοστό φοιτητών που φεύγει για προπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό κυρίως σε υψηλόβαθμες σχολές (Ιατρική, Φαρμακευτική, Νομική κλπ). Ένα μέτρο που θα μείωνε δραστικά αυτή τη ροή θα ήταν η υπάρξη πληρωμένων προπτυχιακών από ΔΗΜΟΣΙΑ πανεπιστήμια με κριτήριο την επίδοση στις Πανελλαδικές. Όπως υπάρχουν πληρωμένα μεταπτυχιακά από ΔΗΜΌΣΙΑ πανεπιστήμια να υπάρχουν και πληρωμένα προπτυχιακά. Έτσι θα δημιουργουνταν πολλές θέσεις εργασίας στη Ελλάδα, θα έμειναν πολλά εκατομμύρια ευρώ στη χώρα μας και το σπουδαιότερο θα είχαμε υψηλού επιπέδου φοιτητές. Ένα παράδειγμα : οι 7 ιατρικές στην Ελλάδα προσφέρουν περίπου 1000 θέσεις εισακτέων και η ελάχιστη βάση εισαγωγής το 2019 ήταν 18123 μόρια. Προφανώς κάποιος με 18122- 17000 μόρια μπορεί κάλλιστα να γίνει γιατρός. Στο εξωτερικό σπουδάζουν και με πολύ χαμηλότερες επιδόσεις. Θα μπορούσαν να παρέχονται επιπλέον άλλες 1000 θέσεις για αυτά τα παιδιά με δίδακτρα 8000 ευρώ το χρόνο όσο στα Αγγλόφωνα της Βουλγαρίας. Δεν θα ήταν καλύτερο να βάζουμε εμείς τους κανόνες και όχι οι Βούλγαροι, οι Ρουμάνοι, οι Τσέχοι, οι Κύπριοι κλπ ; -Να γίνεται ΜΙΑ ενιαία αίτηση για όλες τις σχολές ενστόλων. Ταλαιπωρούνται κάθε χρόνο χιλιάδες υποψήφιοι και γονείς με τι ξεχωριστές αιτήσεις σε κάθε σχολή. Ένας υποψήφιος μπορεί να κάνει και 5 διαφορετικές αιτήσεις: Στρατό, Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό, ΑΕΝ!!!! Καλοδήμος Δ. Φυσικός Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥ Φθιώτιδας