Εχοντας στο στενό οικογενειακό μου περιβάλλον, τρία παιδιά μαθητές του Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων, κατανοώ απόλυτα την αγωνία αλλά και το αίσθημα αδικίας των παιδιών σχετικά με τα όσα προβλέπει το άρθρο 18, για διενέργεια εξετάσεων για την εισαγωγή στο αντίστοιχο Λύκειο των μαθητών Γυμνασίου των Προτύπων σχολείων.
Το σχετικό άρθρο είναι άστοχο και, κατά κάποιο τρόπο, τιμωρεί εφήβους που έχοντας μπει σε μια διαδικασία σκληρή και ανταγωνιστική, τηρώντας όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις του νόμου που την προέβλεπε, λαμβάνοντας μέρος και επιτυγχάνοντας σε εξαιρετικά δύσκολες εισαγωγικές εξετάσεις στην ηλικία των 12 και προσβλέποντας επακολούθως στην ανταμοιβή των κόπων τους, ήτοι στην αδιατάραχτη φοίτησή τους έως και το τέλος της Γ΄ Λυκείου στο σχετικό πρότυπο σχολείο, ξαφνικά και αδόκητα αναγκάζονται να διεκδικήσουν την παραμονή τους σε αυτό και συνεπακόλουθα τη διατήρηση των κεκτημένων δικαιωμάτων τους για την εξυπηρέτηση του στόχου του Υπουργείου, που είναι « η παροχή της δυνατότητας ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού, που φοιτά σε Πρότυπα Σχολεία, ώστε να δίνεται έτσι η ευκαιρία σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών να διεκδικούν την εισαγωγή τους στον συγκεκριμένο τύπο σχολείου » διότι «η συνακόλουθη κινητικότητα στις εισαγωγικές τάξεις του Πρότυπου Γυμνασίου και του Πρότυπου Λυκείου προάγει έτι περαιτέρω την ισότητα ευκαιριών, συμβάλλοντας παράλληλα στη διασφάλιση των κατάλληλων εκείνων συνθηκών και προϋποθέσεων, ώστε τα εν λόγω σχολεία να συνεχίσουν να επιτελούν τον ρόλο τους».
Στόχος λοιπόν του Υπουργείου είναι η δυνατότητα ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού και η δημιουργία κινητικότητας στα πρότυπα σχολεία για να προαχθεί η ισότητα των ευκαιριών. Λέει επομένως το Υπουργείου στους ήδη φοιτούντες μαθητές της α΄και β΄γυμνασίου των Προτύπων σχολείων, ότι αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού προς το επαχθέστερο γι΄αυτούς, γιατί αποφάσισε να τους βάλει και πάλι στη διαδικασία να ανταγωνισθούν, μεταξύ τους πλέον, προκειμένου να διατηρήσουν το δικαίωμα παραμονής τους στο σχολείο τους. Τους λέει ότι αν δεν αποδείξουν και πάλι, για δεύτερη φορά, την αξία τους, τότε θα έρθουν άλλοι μαθητές να τους πάρουν τη θέση, για να προαχθεί με τον τρόπο αυτό η ισότητα ευκαιριών…. Όμως για ποια ισότητα ευκαιριών συζητάμε … Υπάρχουν αρκετές νέες θέσεις τις οποίες μπορούν να διεκδικήσουν οι νέοι μαθητές που επιθυμούν να εισαχθούν σε ένα πρότυπο Λύκειο, καθώς από 5 τα πρότυπα με το νέο νομοσχέδιο αυξάνονται σε 24 . Θεωρείται απαραίτητο επομένως αυτοί οι συγκεκριμένοι μαθητές της α΄και β΄γυμνασίου των Προτύπων σχολείων να κληθούν να αγωνιστούν για τη διατήρηση των κεκτημένων τους δικαιωμάτων, την ίδια στιγμή που σε άλλους μαθητές, των πρώην Πειραματικών σχολείων που μετατρέπονται σε Πρότυπα, παρέχεται απλόχερα δικαίωμα συνέχισης των σπουδών τους στο Λύκειο, χωρίς τη διεξαγωγή εξετάσεων;
Αυτή είναι η έννοια της ισότητας;
Εχοντας στο στενό οικογενειακό μου περιβάλλον, τρία παιδιά μαθητές του Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων, κατανοώ απόλυτα την αγωνία αλλά και το αίσθημα αδικίας των παιδιών σχετικά με τα όσα προβλέπει το άρθρο 18, για διενέργεια εξετάσεων για την εισαγωγή στο αντίστοιχο Λύκειο των μαθητών Γυμνασίου των Προτύπων σχολείων. Το σχετικό άρθρο είναι άστοχο και, κατά κάποιο τρόπο, τιμωρεί εφήβους που έχοντας μπει σε μια διαδικασία σκληρή και ανταγωνιστική, τηρώντας όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις του νόμου που την προέβλεπε, λαμβάνοντας μέρος και επιτυγχάνοντας σε εξαιρετικά δύσκολες εισαγωγικές εξετάσεις στην ηλικία των 12 και προσβλέποντας επακολούθως στην ανταμοιβή των κόπων τους, ήτοι στην αδιατάραχτη φοίτησή τους έως και το τέλος της Γ΄ Λυκείου στο σχετικό πρότυπο σχολείο, ξαφνικά και αδόκητα αναγκάζονται να διεκδικήσουν την παραμονή τους σε αυτό και συνεπακόλουθα τη διατήρηση των κεκτημένων δικαιωμάτων τους για την εξυπηρέτηση του στόχου του Υπουργείου, που είναι « η παροχή της δυνατότητας ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού, που φοιτά σε Πρότυπα Σχολεία, ώστε να δίνεται έτσι η ευκαιρία σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών να διεκδικούν την εισαγωγή τους στον συγκεκριμένο τύπο σχολείου » διότι «η συνακόλουθη κινητικότητα στις εισαγωγικές τάξεις του Πρότυπου Γυμνασίου και του Πρότυπου Λυκείου προάγει έτι περαιτέρω την ισότητα ευκαιριών, συμβάλλοντας παράλληλα στη διασφάλιση των κατάλληλων εκείνων συνθηκών και προϋποθέσεων, ώστε τα εν λόγω σχολεία να συνεχίσουν να επιτελούν τον ρόλο τους». Στόχος λοιπόν του Υπουργείου είναι η δυνατότητα ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού και η δημιουργία κινητικότητας στα πρότυπα σχολεία για να προαχθεί η ισότητα των ευκαιριών. Λέει επομένως το Υπουργείου στους ήδη φοιτούντες μαθητές της α΄και β΄γυμνασίου των Προτύπων σχολείων, ότι αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού προς το επαχθέστερο γι΄αυτούς, γιατί αποφάσισε να τους βάλει και πάλι στη διαδικασία να ανταγωνισθούν, μεταξύ τους πλέον, προκειμένου να διατηρήσουν το δικαίωμα παραμονής τους στο σχολείο τους. Τους λέει ότι αν δεν αποδείξουν και πάλι, για δεύτερη φορά, την αξία τους, τότε θα έρθουν άλλοι μαθητές να τους πάρουν τη θέση, για να προαχθεί με τον τρόπο αυτό η ισότητα ευκαιριών…. Όμως για ποια ισότητα ευκαιριών συζητάμε … Υπάρχουν αρκετές νέες θέσεις τις οποίες μπορούν να διεκδικήσουν οι νέοι μαθητές που επιθυμούν να εισαχθούν σε ένα πρότυπο Λύκειο, καθώς από 5 τα πρότυπα με το νέο νομοσχέδιο αυξάνονται σε 24 . Θεωρείται απαραίτητο επομένως αυτοί οι συγκεκριμένοι μαθητές της α΄και β΄γυμνασίου των Προτύπων σχολείων να κληθούν να αγωνιστούν για τη διατήρηση των κεκτημένων τους δικαιωμάτων, την ίδια στιγμή που σε άλλους μαθητές, των πρώην Πειραματικών σχολείων που μετατρέπονται σε Πρότυπα, παρέχεται απλόχερα δικαίωμα συνέχισης των σπουδών τους στο Λύκειο, χωρίς τη διεξαγωγή εξετάσεων; Αυτή είναι η έννοια της ισότητας;