Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΔΑΒΙΔΟΠΟΥΛΟΣ Δ. | 4 Μαΐου 2020, 09:38
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΝΑΙ στην επαναφορά των λατινικών! "Η Νομική Σχολή του ΕΚΠΑ εκφράζει τη διαφωνία της με την αποσπασματική αντιμετώπιση σοβαρών θεμάτων χωρίς προηγούμενη σοβαρή επεξεργασία και διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, όπως υπήρξε και η εξαγγελία της κατάργησης των λατινικών ως εξεταστέου μαθήματος στις πανελλαδικές εξετάσεις στο επιστημονικό πεδίο ανθρωπιστικών και νομικών επιστημών. Η κατάργηση των λατινικών ως εξεταστέου μαθήματος δημιουργεί σοβαρά προβλήματα όχι μόνο ως προς τα κριτήρια αξιολόγησης για το πεδίο ανθρωπιστικών επιστημών, καθώς και γενικότερα για τις δυνατότητες επιλογής των υποψηφίων για το πεδίο ανθρωπιστικών και νομικών επιστημών. Αλλά, και ειδικά ως προς τους υποψηφίους για νομικές σπουδές, η κατάργηση των λατινικών στερεί από τους φοιτητές νομικών σπουδών τις βάσεις για την κατανόηση της λατινικής νομικής ορολογίας που διατρέχει τα συγγράμματα όλων των κλάδων του σύγχρονου δικαίου. Τα λατινικά επιτρέπουν τη διατύπωση νομικών εννοιών και εκφράσεων που συμπυκνώνουν διεθνώς χρησιμοποιούμενους νομικούς κανόνες με ακρίβεια, λακωνικότητα και περιεκτικότητα. Η λατινική νομική ορολογία, στην οποία αντικατοπτρίζονται πολλές φάσεις της πορείας του ευρωπαϊκού δικαίου, έχει καθιερωθεί στον δυτικό κόσμο ως κοινό επιστημονικό εργαλείο· πρόκειται για “κώδικα” επικοινωνίας, ο οποίος διευκολύνει τη συνεννόηση μεταξύ νομικών, προερχόμενων από διαφορετικές χώρες και διαφορετικά νομικά συστήματα, πρακτική “χρησιμότητα”, τη σημασία της οποίας δεν αντιλαμβάνονται πλήρως οι μη νομικοί. Η εμπειρία της διδασκαλίας στη Νομική Σχολή Αθηνών καταδεικνύει ότι η στοιχειώδης γνώση των λατινικών από τους φοιτητές αποτελεί πολύτιμο εφόδιο ανθρωπιστικής παιδείας και καλλιέργειας, που (πρέπει να) χαρακτηρίζει τον ολοκληρωμένο νομικό επιστήμονα. Οι πολλαπλές διακρίσεις των φοιτητών της Νομικής Σχολής τού Ε.Κ.Π.Α. σε διεθνείς διαγωνισμούς εικονικής δίκης Ρωμαϊκού Δικαίου, με αντίπαλους πανεπιστήμια με μακρά παράδοση, επιβεβαιώνουν ότι η γνώση των λατινικών, στα οποία έχουν διατυπωθεί σημαντικά κείμενα της ευρωπαϊκής νομικής παράδοσης, βοηθά στην εμβάθυνση της νομικής και κριτικής τους σκέψης. Η κατάργηση της διδασκαλίας των λατινικών στο Λύκειο αποτελεί βήμα οπισθοδρόμησης για την κλασική παιδεία και ζητούμε την άμεση απόσυρσή της. Είναι άλλο ζήτημα, βεβαίως, ότι επιβάλλεται να αναμορφωθεί ο τρόπος, με τον οποίο διδάσκονται τα λατινικά, έτσι ώστε ο μαθητής να εξοικειώνεται τόσο με τη γλώσσα όσο και με τα μνημεία της λατινικής γραμματείας". πηγή:Η Νομική Σχολή του ΕΚΠΑ εκφράζει τη διαφωνία της με την αποσπασματική αντιμετώπιση σοβαρών θεμάτων χωρίς προηγούμενη σοβαρή επεξεργασία και διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, όπως υπήρξε και η εξαγγελία της κατάργησης των λατινικών ως εξεταστέου μαθήματος στις πανελλαδικές εξετάσεις στο επιστημονικό πεδίο ανθρωπιστικών και νομικών επιστημών. Η κατάργηση των λατινικών ως εξεταστέου μαθήματος δημιουργεί σοβαρά προβλήματα όχι μόνο ως προς τα κριτήρια αξιολόγησης για το πεδίο ανθρωπιστικών επιστημών, καθώς και γενικότερα για τις δυνατότητες επιλογής των υποψηφίων για το πεδίο ανθρωπιστικών και νομικών επιστημών. Αλλά, και ειδικά ως προς τους υποψηφίους για νομικές σπουδές, η κατάργηση των λατινικών στερεί από τους φοιτητές νομικών σπουδών τις βάσεις για την κατανόηση της λατινικής νομικής ορολογίας που διατρέχει τα συγγράμματα όλων των κλάδων του σύγχρονου δικαίου. Τα λατινικά επιτρέπουν τη διατύπωση νομικών εννοιών και εκφράσεων που συμπυκνώνουν διεθνώς χρησιμοποιούμενους νομικούς κανόνες με ακρίβεια, λακωνικότητα και περιεκτικότητα. Η λατινική νομική ορολογία, στην οποία αντικατοπτρίζονται πολλές φάσεις της πορείας του ευρωπαϊκού δικαίου, έχει καθιερωθεί στον δυτικό κόσμο ως κοινό επιστημονικό εργαλείο· πρόκειται για “κώδικα” επικοινωνίας, ο οποίος διευκολύνει τη συνεννόηση μεταξύ νομικών, προερχόμενων από διαφορετικές χώρες και διαφορετικά νομικά συστήματα, πρακτική “χρησιμότητα”, τη σημασία της οποίας δεν αντιλαμβάνονται πλήρως οι μη νομικοί. Η εμπειρία της διδασκαλίας στη Νομική Σχολή Αθηνών καταδεικνύει ότι η στοιχειώδης γνώση των λατινικών από τους φοιτητές αποτελεί πολύτιμο εφόδιο ανθρωπιστικής παιδείας και καλλιέργειας, που (πρέπει να) χαρακτηρίζει τον ολοκληρωμένο νομικό επιστήμονα. Οι πολλαπλές διακρίσεις των φοιτητών της Νομικής Σχολής τού Ε.Κ.Π.Α. σε διεθνείς διαγωνισμούς εικονικής δίκης Ρωμαϊκού Δικαίου, με αντίπαλους πανεπιστήμια με μακρά παράδοση, επιβεβαιώνουν ότι η γνώση των λατινικών, στα οποία έχουν διατυπωθεί σημαντικά κείμενα της ευρωπαϊκής νομικής παράδοσης, βοηθά στην εμβάθυνση της νομικής και κριτικής τους σκέψης. Η κατάργηση της διδασκαλίας των λατινικών στο Λύκειο αποτελεί βήμα οπισθοδρόμησης για την κλασική παιδεία και ζητούμε την άμεση απόσυρσή της. Είναι άλλο ζήτημα, βεβαίως, ότι επιβάλλεται να αναμορφωθεί ο τρόπος, με τον οποίο διδάσκονται τα λατινικά, έτσι ώστε ο μαθητής να εξοικειώνεται τόσο με τη γλώσσα όσο και με τα μνημεία της λατινικής γραμματείας". πηγή: ΝΟΜΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ https://www.filologikos-istotopos.gr/2018/09/26/i-nomiki-sxoli-athinon-gia-tin-katargisi-ton-latinikon/