Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Χρήστος | 4 Μαΐου 2020, 09:42
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αφαιρώντας το μάθημα της κοινωνιολογίας από το πρώτο επιστημονικό πεδίο είναι σαν να καταργούμε και να απαξιώνουμε όλες τις Κοινωνικές Επιστήμες. Ειλικρινά αναρωτιέμαι τι θα γινόταν αν το υπουργείο αφαιρούσε από τις πανελλήνιες μαθήματα (μαθηματικά, βιολογία ή οικονομικά) από τα άλλα επιστημονικά πεδία. Διαβάζω τα σχόλια από μερικούς και μου γεννιέται η εξής απορία: το πρώτο επιστημονικό πεδίο είναι κεκτημένο μόνο των φιλολόγων; Τι έχει να προσφέρει ένας φιλόλογος με το μάθημα των λατινικών στους μαθητές που θέλουν να επιλέξουν: Ψυχολογία, Κοινωνιολογία, Πολιτική Επιστήμη, Δημόσια Διοίκηση, Νομική, Ψυχολογία, Διεθνών Σχέσεων, Δημοσιογραφία, Επικοινωνίας και ΜΜΕ, Ανθρωπολογία, Κοινωνική Γεωγραφία Κοινωνική Πολιτική, Κοινωνική Διοίκηση, Εκπαιδευτική Πολιτική, αλλά και Παιδαγωγικά Τμήματα Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης; Η απάντηση είναι εύκολη: ΤΙΠΟΤΑ. Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, οι παραπάνω σχολές δεν μπορούν να σταθούν στο πρώτο επιστημονικό πεδίο όταν απουσιάζει το βασικό τους μάθημα, η κοινωνιολογία. Αν όμως θέλετε να αφαιρέσετε το μάθημα της κοινωνιολογίας από το πρώτο επιστημονικό πεδίο για λόγους πολιτικούς και όχι εκπαιδευτικούς τότε θα πρέπει να αφαιρέσετε και όλες τις παραπάνω σχολές από το πρώτο επιστημονικό πεδίο. Μπορείτε να μεταφέρετε την κοινωνιολογία ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα στην ομάδα προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής, και μαζί να μεταφέρετε και όλες τις παραπάνω σχολές στην ομάδα προσανατολισμού σπουδών Οικονομίας και πληροφορικής. Θέλω τα παιδιά μου να αγαπήσουν το σχολείο και όχι να το μισήσουν, αυτό που θα επιλέξουν να κάνουν στην ζωή τους να έχει συνέχεια και η πολιτεία να είναι δίπλα τους με σωστές εκπαιδευτικές πολιτικές. Δεν το χωράει ανθρώπινος νους πως θα υπάρξουν μαθητές που θα θέλουν να σπουδάσουν Κοινωνικές Επιστήμες και αντί τα παιδιά να έρχονται σε επαφή με τον πλούτο της κοινωνιολογίας και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης να χάνουν τις ώρες τους διαβάζοντας ένα μάθημα (λατινικά) που δεν θα τους χρειαστεί ποτέ στη ζωή τους. Τα λατινικά είναι χρήσιμα μόνο για όσους ακολουθούν φιλολογικές σπουδές. ΌΧΙ στην αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας, ΝΑΙ στην Κοινωνιολογία στις Πανελλαδικές εξετάσεις.