Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,
Είμαι γονέας δύο μαθητών που φοιτούν στην Α΄ και Β΄ τάξη Προτύπου Γυμνασίου και επιθυμώ να εκφράσω την έντονη δυσαρέσκειά μου όσον αφορά στην επαναξιολόγηση των μαθητών στην Γ Λυκείου, προκειμένου να προαχθούν στο Λύκειο .
Αρχικά, να διαβεβαιώσω για το ότι τα παιδιά που φοιτούν σε Πρότυπα Σχολεία καταβάλλουν ήδη τεράστια προσπάθεια καθημερινά για να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις και απαιτήσεις των σχολικών προγραμμάτων αλλά και ιδιαίτερα απαιτητικών καθηγητών τους. Κατ΄ αρχάς τα παιδιά που πήραν μια τόσο σημαντική απόφαση (να δώσουν εισαγωγικές εξετάσεις στην ΣΤ Δημοτικού) σε πολύ τρυφερή ηλικία, όταν θα μπορούσαν να ασχοληθούν με το παιχνίδι, με τους φίλους τους, με ξεκούραση, τον ελεύθερο τους χρόνο, στερήθηκαν πολλά για 9 μήνες τουλάχιστον ώστε να μπορέσουν να προετοιμαστούν κατάλληλα, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις παιδιών που προετοιμάζονταν ακόμη και για δύο σχολικές χρονιές.
Η διαφορά όμως είναι πως αυτά τα παιδιά δεσμεύθηκαν με την αρχική του επιλογή, να περάσουν δηλαδή τα χρόνια του Γυμνασίου αλλά και του Λυκείου στο Πρότυπο Σχολείο. Είναι σίγουρο, πως πολλά από αυτά θα αρνούνταν να κάνουν έστω μια προσπάθεια με τη σκέψη πως ύστερα από 3 χρόνια θα έμπαιναν ξανά στη διαδικασία εισαγωγικών εξετάσεων.
Έτσι, οι μαθητές της Ά και ΄Β τάξης Γυμνασίου αδικούνται περισσότερο από όλους, καθώς όροι της «συμφωνίας» που έκαναν καταπατούνται.
Επίσης, να υπενθυμίσω πως πάνω από το 95% των μαθητών των Προτύπων Σχολείων αριστεύουν κάθε χρονιά, δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό και είναι αφοσιωμένα στον στόχο τους, δηλαδή την επιτυχία τους στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και την εισαγωγή τους στη Σχολή που επιθυμούν. Είναι βέβαιο, πως όσοι δεν καταφέρνουν να αντέξουν την πίεση και το άγχος της συγκεκριμένης καθημερινότητας, δεν έχουν άλλη επιλογή από το να αποχωρίσουν και να επιστρέψουν στο σχολείο της γειτονιάς τους. Αν θεωρείτε πως πολλοί από τους μαθητές επαναπαύονται και δεν δείχνουν το ίδιο ενδιαφέρον με εκείνο από όταν ξεκίνησαν αυτή τους τη σταδιοδρομία, μπορείτε να τους αξιολογήσετε με βάση τον Μέσο Όρο των μαθητών του κάθε σχολείου.
Προσθέτοντας ακόμη μια ενδιάμεση εξεταστική διαδικασία στην Γ΄ Γυμνασίου, θεωρώ ότι το μόνο που θα επιτευχθεί, θα είναι η πλήρης αφοσίωση των μαθητών στα μαθήματα τα οποία θα δώσουν τις προαγωγικές εξετάσεις, παραμελώντας ή έστω θέτοντας σε δεύτερη μοίρα τα υπόλοιπα μαθήματα (το παράδειγμα της Γ΄ Λυκείου είναι αδιαμφισβήτητο)
Για τους γονείς το πιθανότερο είναι να επωμισθούν άλλο ένα δυσβάστακτο οικονομικό κόστος αφού η αναζήτηση πρόσθετης βοήθειας (φροντιστήρια) θα είναι μονόδρομος, καθώς όπως αναμένεται ο συναγωνισμός (ή καλύτερα ανταγωνισμός) μεταξύ των υποψηφίων αναμένεται πολύ μεγάλος, όπως άλλωστε και στην ΣΤ Δημοτικού.
Είναι αδιαμφισβήτητο πως τα παιδιά αυτά είναι άξια, αφού όχι μόνο δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό στις υποχρεώσεις τους όσον αφορά στο σχολικό τους περιβάλλον, αλλά έχουν μια πολύ ώριμη στάση, καθώς ξυπνούν πολύ νωρίτερα από τα παιδιά της ηλικίας τους που μεταβαίνουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, κάτι το οποίο, σε συνάρτηση με τις ατελείωτες ώρες διαβάσματος στο σπίτι μέχρι αργά, οδηγεί σε έλλειψη ύπνου και σημαντική κούραση. Πιστεύω, έτσι, πως αυτοί οι μαθητές αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του ονομαζόμενου Προτύπου Σχολείου, δείχνοντας αδιάκοπα τη θέλησή τους για εκμάθηση και αριστεία. Πώς, λοιπόν, οι μαθητές αυτοί να θέλουν να συνεχίσουν, αφού αντί να επιβραβεύονται, τιμωρούνται, ουσιαστικά, με συνεχείς εξετάσεις;
Εν κατακλείδι, ελπίζουμε να λάβετε υπόψη του κόπου που έχουν ήδη καταβάλει τα παιδιά για να εισαχθούν στα Πρότυπα Σχολεία και να μην αποτελέσει το εν λόγω νομοσχέδιο τροχοπέδη για τα όνειρά τους.
Με εκτίμηση,
Δημήτρης Παπαθανασίου
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ, Είμαι γονέας δύο μαθητών που φοιτούν στην Α΄ και Β΄ τάξη Προτύπου Γυμνασίου και επιθυμώ να εκφράσω την έντονη δυσαρέσκειά μου όσον αφορά στην επαναξιολόγηση των μαθητών στην Γ Λυκείου, προκειμένου να προαχθούν στο Λύκειο . Αρχικά, να διαβεβαιώσω για το ότι τα παιδιά που φοιτούν σε Πρότυπα Σχολεία καταβάλλουν ήδη τεράστια προσπάθεια καθημερινά για να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις και απαιτήσεις των σχολικών προγραμμάτων αλλά και ιδιαίτερα απαιτητικών καθηγητών τους. Κατ΄ αρχάς τα παιδιά που πήραν μια τόσο σημαντική απόφαση (να δώσουν εισαγωγικές εξετάσεις στην ΣΤ Δημοτικού) σε πολύ τρυφερή ηλικία, όταν θα μπορούσαν να ασχοληθούν με το παιχνίδι, με τους φίλους τους, με ξεκούραση, τον ελεύθερο τους χρόνο, στερήθηκαν πολλά για 9 μήνες τουλάχιστον ώστε να μπορέσουν να προετοιμαστούν κατάλληλα, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις παιδιών που προετοιμάζονταν ακόμη και για δύο σχολικές χρονιές. Η διαφορά όμως είναι πως αυτά τα παιδιά δεσμεύθηκαν με την αρχική του επιλογή, να περάσουν δηλαδή τα χρόνια του Γυμνασίου αλλά και του Λυκείου στο Πρότυπο Σχολείο. Είναι σίγουρο, πως πολλά από αυτά θα αρνούνταν να κάνουν έστω μια προσπάθεια με τη σκέψη πως ύστερα από 3 χρόνια θα έμπαιναν ξανά στη διαδικασία εισαγωγικών εξετάσεων. Έτσι, οι μαθητές της Ά και ΄Β τάξης Γυμνασίου αδικούνται περισσότερο από όλους, καθώς όροι της «συμφωνίας» που έκαναν καταπατούνται. Επίσης, να υπενθυμίσω πως πάνω από το 95% των μαθητών των Προτύπων Σχολείων αριστεύουν κάθε χρονιά, δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό και είναι αφοσιωμένα στον στόχο τους, δηλαδή την επιτυχία τους στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και την εισαγωγή τους στη Σχολή που επιθυμούν. Είναι βέβαιο, πως όσοι δεν καταφέρνουν να αντέξουν την πίεση και το άγχος της συγκεκριμένης καθημερινότητας, δεν έχουν άλλη επιλογή από το να αποχωρίσουν και να επιστρέψουν στο σχολείο της γειτονιάς τους. Αν θεωρείτε πως πολλοί από τους μαθητές επαναπαύονται και δεν δείχνουν το ίδιο ενδιαφέρον με εκείνο από όταν ξεκίνησαν αυτή τους τη σταδιοδρομία, μπορείτε να τους αξιολογήσετε με βάση τον Μέσο Όρο των μαθητών του κάθε σχολείου. Προσθέτοντας ακόμη μια ενδιάμεση εξεταστική διαδικασία στην Γ΄ Γυμνασίου, θεωρώ ότι το μόνο που θα επιτευχθεί, θα είναι η πλήρης αφοσίωση των μαθητών στα μαθήματα τα οποία θα δώσουν τις προαγωγικές εξετάσεις, παραμελώντας ή έστω θέτοντας σε δεύτερη μοίρα τα υπόλοιπα μαθήματα (το παράδειγμα της Γ΄ Λυκείου είναι αδιαμφισβήτητο) Για τους γονείς το πιθανότερο είναι να επωμισθούν άλλο ένα δυσβάστακτο οικονομικό κόστος αφού η αναζήτηση πρόσθετης βοήθειας (φροντιστήρια) θα είναι μονόδρομος, καθώς όπως αναμένεται ο συναγωνισμός (ή καλύτερα ανταγωνισμός) μεταξύ των υποψηφίων αναμένεται πολύ μεγάλος, όπως άλλωστε και στην ΣΤ Δημοτικού. Είναι αδιαμφισβήτητο πως τα παιδιά αυτά είναι άξια, αφού όχι μόνο δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό στις υποχρεώσεις τους όσον αφορά στο σχολικό τους περιβάλλον, αλλά έχουν μια πολύ ώριμη στάση, καθώς ξυπνούν πολύ νωρίτερα από τα παιδιά της ηλικίας τους που μεταβαίνουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, κάτι το οποίο, σε συνάρτηση με τις ατελείωτες ώρες διαβάσματος στο σπίτι μέχρι αργά, οδηγεί σε έλλειψη ύπνου και σημαντική κούραση. Πιστεύω, έτσι, πως αυτοί οι μαθητές αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του ονομαζόμενου Προτύπου Σχολείου, δείχνοντας αδιάκοπα τη θέλησή τους για εκμάθηση και αριστεία. Πώς, λοιπόν, οι μαθητές αυτοί να θέλουν να συνεχίσουν, αφού αντί να επιβραβεύονται, τιμωρούνται, ουσιαστικά, με συνεχείς εξετάσεις; Εν κατακλείδι, ελπίζουμε να λάβετε υπόψη του κόπου που έχουν ήδη καταβάλει τα παιδιά για να εισαχθούν στα Πρότυπα Σχολεία και να μην αποτελέσει το εν λόγω νομοσχέδιο τροχοπέδη για τα όνειρά τους. Με εκτίμηση, Δημήτρης Παπαθανασίου