Θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος και σαφής διατυπώνοντας κάποιες σκέψεις για τα "πτυχία με αντίκρυσμα":
1/ η προετοιμασία ενός ατόμου για την άσκηση ΚΛΙΝΙΚΟΥ επαγγέλματος πρέπει να είναι κατά το δυνατόν άρτια τόσο από θεωρητική όσο και από κλινική πλευρά - μιλώ για την παθολογία και θεραπεία του λόγου, της φωνής, της ομιλίας και των διαταραχών κατάποσης (λογοθεραπευτής ή λογοπαθολόγος στα αγγλοσαξωνικά κράτη, λογοπεδικός στην ηπειρωτική Ευρώπη - στην Γαλλία και 'ορθοφωνικός')
2/ ΑΤΕΙ λογοθεραπείας έχουν ιδρυθεί σε Πάτρα, Ιωάννινα, Καλαμάτα. Ο μεγάλος αριθμός εισακτέων σε κάποια από αυτά είναι εξ' ορισμού ασύμβατος με την επαρκή θεωρητική ΚΑΙ, ιδιαίτερα, κλινική εκπαίδευση.
3/ θα πρέπει να προσέξετε ιδιαίτερα το θέμα των κλινικών εποπτών των φοιτητών. Κλινική εμπειρία λ.χ δυο ετών ή/και ένα μονοετές μεταπτυχιακό με ή χωρίς εισαγωγικά δεν αρκούν για να είναι κανείς επόπτης φοιτητών.
4/ επίσης, θα πρέπει να υπάρχουν κατευθυντήριες γραμμές για την ανάγκη εποπτείας και σε νέους συναδέλφους που ασκούν ιδιωτικά το επάγγελμα, χωρίς την αρωγή διεπιστημονικής ομάδας - αν και αυτό από μόνο του δεν αρκεί.
5/ η Πολιτεία θα πρέπει, επίσης, να κατανοήσει την ανάγκη ύπαρξης λογοθεραπευτών και σε "κανονικά" σχολεία αλλά και σε πλαίσια ειδικής αγωγής, σε σταθερή βάση και όχι περιστασιακά.
6/ η Πολιτεία θα πρέπει, επίσης, να κατανοήσει την ανάγκη ύπαρξης λογοθεραπευτών και σε νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς.
7/ η Πολιτεία θα πρέπει, επίσης, να κατανοήσει την ανάγκη ύπαρξης λογοθεραπευτών και σε νοσοκομεία
8/ ίσως είναι περιττό να το επισημάνω, αλλά τα 5/-6/-7/ θα πρέπει να καθιστούν άμεσα κατανοητή την ανάγκη, όχι την πολυτέλεια, για κατά το δυνατόν άρτια θεωρητική ΚΑΙ κλινική εκπαίδευση
9/ η ίδρυση σχολής λογοθεραπείας σε ΑΕΙ δεν θα βλάψει αλλά θα ωφελήσει. Πως είναι δυνατόν μια διεπιστημονική θεωρητική και κλινική αυτόνομη οντότητα να ανήκει σε έναν "τεχνολογικό" χώρο;
10/ αν χρειάζεστε τεμηρίωση για τα προαναφερθέντα, ρίξτε μια ματιά στις χωρες- μέλη της ευρωπαϊκής ένωσης. Επισκεφθείτε λ.χ τον ιστότοπο του Royal College of Speech and Language Therapists ή το www.cplol.eu ή, σε άλλη ήπειρο, το speech pathology australia ή την american speech and hearing association - asha ή την www.ialp.org.
11/ σίγουρα θα μπορούσαν να προστεθούν και άλλα σχόλια αλλά πόσα θα διαβάσει κανείς; (αν τα διαβάσει κανείς)
Ευ χαρις στω
Θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος και σαφής διατυπώνοντας κάποιες σκέψεις για τα "πτυχία με αντίκρυσμα": 1/ η προετοιμασία ενός ατόμου για την άσκηση ΚΛΙΝΙΚΟΥ επαγγέλματος πρέπει να είναι κατά το δυνατόν άρτια τόσο από θεωρητική όσο και από κλινική πλευρά - μιλώ για την παθολογία και θεραπεία του λόγου, της φωνής, της ομιλίας και των διαταραχών κατάποσης (λογοθεραπευτής ή λογοπαθολόγος στα αγγλοσαξωνικά κράτη, λογοπεδικός στην ηπειρωτική Ευρώπη - στην Γαλλία και 'ορθοφωνικός') 2/ ΑΤΕΙ λογοθεραπείας έχουν ιδρυθεί σε Πάτρα, Ιωάννινα, Καλαμάτα. Ο μεγάλος αριθμός εισακτέων σε κάποια από αυτά είναι εξ' ορισμού ασύμβατος με την επαρκή θεωρητική ΚΑΙ, ιδιαίτερα, κλινική εκπαίδευση. 3/ θα πρέπει να προσέξετε ιδιαίτερα το θέμα των κλινικών εποπτών των φοιτητών. Κλινική εμπειρία λ.χ δυο ετών ή/και ένα μονοετές μεταπτυχιακό με ή χωρίς εισαγωγικά δεν αρκούν για να είναι κανείς επόπτης φοιτητών. 4/ επίσης, θα πρέπει να υπάρχουν κατευθυντήριες γραμμές για την ανάγκη εποπτείας και σε νέους συναδέλφους που ασκούν ιδιωτικά το επάγγελμα, χωρίς την αρωγή διεπιστημονικής ομάδας - αν και αυτό από μόνο του δεν αρκεί. 5/ η Πολιτεία θα πρέπει, επίσης, να κατανοήσει την ανάγκη ύπαρξης λογοθεραπευτών και σε "κανονικά" σχολεία αλλά και σε πλαίσια ειδικής αγωγής, σε σταθερή βάση και όχι περιστασιακά. 6/ η Πολιτεία θα πρέπει, επίσης, να κατανοήσει την ανάγκη ύπαρξης λογοθεραπευτών και σε νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς. 7/ η Πολιτεία θα πρέπει, επίσης, να κατανοήσει την ανάγκη ύπαρξης λογοθεραπευτών και σε νοσοκομεία 8/ ίσως είναι περιττό να το επισημάνω, αλλά τα 5/-6/-7/ θα πρέπει να καθιστούν άμεσα κατανοητή την ανάγκη, όχι την πολυτέλεια, για κατά το δυνατόν άρτια θεωρητική ΚΑΙ κλινική εκπαίδευση 9/ η ίδρυση σχολής λογοθεραπείας σε ΑΕΙ δεν θα βλάψει αλλά θα ωφελήσει. Πως είναι δυνατόν μια διεπιστημονική θεωρητική και κλινική αυτόνομη οντότητα να ανήκει σε έναν "τεχνολογικό" χώρο; 10/ αν χρειάζεστε τεμηρίωση για τα προαναφερθέντα, ρίξτε μια ματιά στις χωρες- μέλη της ευρωπαϊκής ένωσης. Επισκεφθείτε λ.χ τον ιστότοπο του Royal College of Speech and Language Therapists ή το www.cplol.eu ή, σε άλλη ήπειρο, το speech pathology australia ή την american speech and hearing association - asha ή την www.ialp.org. 11/ σίγουρα θα μπορούσαν να προστεθούν και άλλα σχόλια αλλά πόσα θα διαβάσει κανείς; (αν τα διαβάσει κανείς) Ευ χαρις στω