Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Λίγο πριν από τη λήξη της πρώτης φάσης της διαβούλευσης, επαναλαβάνω την έκκληση σχεδόν όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας προς το Υπουργείο, ως προς την εξέλιξη του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού. Η εξέλιξη πρέπει να παραμείνει αυτόνομη, να βασίζεται στο διδακτικό και ερευνητικό έργο καθενός, και να μην εξαρτάται από την εξέλιξη ή μη άλλων μελών ΔΕΠ. "Ιπτάμενες" προτάσεις περί μετατροπής των θέσεων ΔΕΠ σε "οργανικές θέσεις" και δυνατότητας εξέλιξης ενός μέλους ΔΕΠ μόνον εφόσον υπάρχει κενή θέση ανώτερης βαθμίδας, είναι απολύτως ασυμβίβαστες με την έννοια και τη λειτουργία του Πανεπιστημίου, όπως τη γνωρίζει όλος ο πολιτισμένος κόσμος. Κριτήριο για την εξέλιξη ενός πανεπιστημιακού δασκάλου, πρέπει να είναι η προσωπική του ικανότητα και μόνον. Η αντίθετη λύση, μπορεί να εξυπηρετεί ορισμένα συμφέροντα, που διαρκώς πιέζουν προς αυτήν την κατεύθυνση, αλλά θα ισοπεδώσει κάθε ενδιαφέρον για διδασκαλία και έρευνα στα ΑΕΙ. Θα είναι μάλιστα πρωτοφανής σε όλο το δημόσιο τομέα: ακόμη και στο στρατό, ένας λοχίας μπορεί να γίνει επιλοχίας, χωρίς να απαιτείται να "κενωθεί θέση επιλοχία". Εάν υιοθετηθούν οι προτάσεις περί "οργανικών θέσεων στα ΑΕΙ" ένας επίκουρος καθηγητής με θητεία, θα βρίσκεται σε χειρότερη κατάσταση από το λοχία του παραδείγματος: θα κοιτάζει αν στο τέλος της θητείας του συνταξιοδοτείται κανένας αναπληρωτής και, σε αρνητική περίπτωση, θα τα παρατάει μόνος του. Δεν θα κάνει καν τον κόπο να καταθέσει αίτηση εξέλιξης, που θα απορριφθεί "Ελλείψει κενής οργανικής θέσεως"!!!