Δεν θα πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις για τους μαθητές που φοιτούν στα πρότυπα Γυμνάσια προκειμένου να εισαχθούν στο αντίστοιχο πρότυπο Λύκειο. Οι μαθητές αυτοί αφού έδωσαν εξετάσεις και εισήχθησαν στο πρότυπο Γυμνάσιο, φοίτησαν, έκαναν παρέες συναναστροφές και δεσμούς, καλούνται να επανεξεταστούν για να μπορούν να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στο σχολείο τους, με τους συμμαθητές τους (αντιπαιδαγωγικό).
Επιπρόσθετα, αναφερόμενος στους ήδη φοιτούντες μαθητές των προτύπων Γυμνασίων, επέλεξαν τη φοίτησή τους στα σχολεία αυτά, γνωρίζοντας ότι δεν θα χρειαστεί να ξαναδώσουν εξετάσεις για την εισαγωγή τους στο αντίστοιχο πρότυπο Λύκειο, αφού ο ισχύων νόμος τους εξασφαλίζει αυτό το δικαίωμα. Δεν μπορεί στη μέση των σπουδών τους να αλλάζουν οι συνθήκες και να καλούνται να δώσουν εξετάσεις για εισαγωγή στο Λύκειο. Αν το γνώριζαν αυτό από πριν, είναι πιθανό να μην έκαναν την ίδια επιλογή, αφού για πολλούς (γονείς) η ομαλή σχολική ζωή (των παιδιών τους) είναι σημαντικός παράγοντας επιλογής του σχολείου φοίτησης.
Δεν θα πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις για τους μαθητές που φοιτούν στα πρότυπα Γυμνάσια προκειμένου να εισαχθούν στο αντίστοιχο πρότυπο Λύκειο. Οι μαθητές αυτοί αφού έδωσαν εξετάσεις και εισήχθησαν στο πρότυπο Γυμνάσιο, φοίτησαν, έκαναν παρέες συναναστροφές και δεσμούς, καλούνται να επανεξεταστούν για να μπορούν να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στο σχολείο τους, με τους συμμαθητές τους (αντιπαιδαγωγικό). Επιπρόσθετα, αναφερόμενος στους ήδη φοιτούντες μαθητές των προτύπων Γυμνασίων, επέλεξαν τη φοίτησή τους στα σχολεία αυτά, γνωρίζοντας ότι δεν θα χρειαστεί να ξαναδώσουν εξετάσεις για την εισαγωγή τους στο αντίστοιχο πρότυπο Λύκειο, αφού ο ισχύων νόμος τους εξασφαλίζει αυτό το δικαίωμα. Δεν μπορεί στη μέση των σπουδών τους να αλλάζουν οι συνθήκες και να καλούνται να δώσουν εξετάσεις για εισαγωγή στο Λύκειο. Αν το γνώριζαν αυτό από πριν, είναι πιθανό να μην έκαναν την ίδια επιλογή, αφού για πολλούς (γονείς) η ομαλή σχολική ζωή (των παιδιών τους) είναι σημαντικός παράγοντας επιλογής του σχολείου φοίτησης.