Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΙΝΩNIOΛΟΓΩΝ | 4 Μαΐου 2020, 10:46
O Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων συμμετέχοντας στην Διαβούλευση εν όψει της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία αναφέρει τα εξής : Σε περίοδο που τα προβλήματα κοινωνικής προσαρμογής έχουν φτάσει σε κρίσιμο σημείο, στα χρόνια της οικονομικής και πρόσφατα υγειονομικής κρίσης, οι αιφνίδιες αλλαγές που επιβάλλει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανάμεσά τους και η αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από Πανελλαδικώς εξεταζόμενου, δεν αποτελούν συνεπή και δημοκρατική τακτική απέναντι στην Εκπαιδευτική και Ακαδημαϊκή κοινότητα.Επισημαίνουμε ότι είναι αξιοπερίεργη η αντικατάσταση ενός και μόνου μαθήματος το οποίο προσφατα εισήχθη ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο. Ο Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων θεωρεί αναγκαία την παραμονή του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενου στην ομάδα προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των Ακαδημαϊκών τμημάτων του πεδίου, 183 τμήματα,είναι συνδεδεμένα με τις Κοινωνικές Επιστήμες. Επιβάλλεται λοιπόν η προπαρασκευή και εξέταση του γνωστικού αντικειμένου της Κοινωνιολογίας, διότι μόνο έτσι θα διασφαλισθεί η ισομερής και διεπιστημονική κατανομή των εκπροσωπούμενων ειδικοτήτων, όπως ισχύει στις υπόλοιπες ομάδες προσανατολισμού. Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να παγώσει τις διαδικασίες, προβαίνοντας σε ουσιαστικό διάλογο πριν τη ψήφιση του Πολυνομοσχεδίου, το οποίο παράλληλα με την προκλητική ένταξη των αποφοίτων του τμήματος Εκπαιδευτικής Πολιτικής του ΠΑΜΑΚ στον κλάδο ΠΕ 78, θίγει άμεσα τα επαγγελματικά δικαιώματα και το κύρος των Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημόνων στην πατρίδα μας.