Αξιότιμη κ. Υπουργέ,
Αντιλαμβάνομαι την αναγκαιότητα αναβάθμισης των εκπαιδευτικών δομών και πόσο μάλλον των Πειραματικών Σχολείων. Σε αυτο νομίζω ειμαστε όλοι σύμφωνοι. Λέμε ναι στην αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών λέμε ναι στην ενίσχυση διασύνδεσης τους και συνεργασίας με τα Πανεπιστήμια μέσω ερευνητικών προγραμμάτων και καινοτόμων δράσεων.
Ωστόσο, Θα ήθελα να εκφράσω την ανησυχια μου και την αντίθεσή μου στην κατάργηση της διασύνδεσης μεταξύ της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα τρία μοναδικά ενιαία Πειραματικά Σχολεία της χώρας μας (το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης – ΠΣΠΘ, το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών – ΠΣΠΑ και το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Πατρών – ΠΣΠΠ) όπως αυτή προτείνεται στο άρθρο 13 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».
Τα συγκεκριμένα σχολεια έχουν συγκεκριμένη στοχοθεσία την οποία υπηρετούν πολλά χρονια τώρα, προκειται για ιστορικα σχολεία των οποίων ο ιδιαίτερος χαρακτήρας τους έγκειται ακριβώς σε αυτή τη διασύνδεση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε κοινές και ενιαίες δομές και στην συνεργασία με την πανεπιστημιακή κοινοτητα. Με αυτή τη διασύνδεση εξασφαλίζεται ο πειραματικός χαρακτήρας των συγκεκριμένων σχολείων, με αυτή τη διασύνδεση παρακολουθείται και αξιολογείται το εκπαιδευτικό έργο και τα αποτελέσματα του. Αυτή η διασύνδεση στα 3 ενιαία Πειραματικά Σχολεία θα πρέπει να διασφαλιστεί και να ενισχυθεί η συνέργια με την τριτοβάθμια εκπαιδευση.
Με τιμή,
Ε. Γιαμά
Δρ. Μηχανολόγος Μηχανικός, MSc, ΕΔΙΠ
Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ
Αξιότιμη κ. Υπουργέ, Αντιλαμβάνομαι την αναγκαιότητα αναβάθμισης των εκπαιδευτικών δομών και πόσο μάλλον των Πειραματικών Σχολείων. Σε αυτο νομίζω ειμαστε όλοι σύμφωνοι. Λέμε ναι στην αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών λέμε ναι στην ενίσχυση διασύνδεσης τους και συνεργασίας με τα Πανεπιστήμια μέσω ερευνητικών προγραμμάτων και καινοτόμων δράσεων. Ωστόσο, Θα ήθελα να εκφράσω την ανησυχια μου και την αντίθεσή μου στην κατάργηση της διασύνδεσης μεταξύ της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα τρία μοναδικά ενιαία Πειραματικά Σχολεία της χώρας μας (το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης – ΠΣΠΘ, το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών – ΠΣΠΑ και το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Πατρών – ΠΣΠΠ) όπως αυτή προτείνεται στο άρθρο 13 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Τα συγκεκριμένα σχολεια έχουν συγκεκριμένη στοχοθεσία την οποία υπηρετούν πολλά χρονια τώρα, προκειται για ιστορικα σχολεία των οποίων ο ιδιαίτερος χαρακτήρας τους έγκειται ακριβώς σε αυτή τη διασύνδεση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε κοινές και ενιαίες δομές και στην συνεργασία με την πανεπιστημιακή κοινοτητα. Με αυτή τη διασύνδεση εξασφαλίζεται ο πειραματικός χαρακτήρας των συγκεκριμένων σχολείων, με αυτή τη διασύνδεση παρακολουθείται και αξιολογείται το εκπαιδευτικό έργο και τα αποτελέσματα του. Αυτή η διασύνδεση στα 3 ενιαία Πειραματικά Σχολεία θα πρέπει να διασφαλιστεί και να ενισχυθεί η συνέργια με την τριτοβάθμια εκπαιδευση. Με τιμή, Ε. Γιαμά Δρ. Μηχανολόγος Μηχανικός, MSc, ΕΔΙΠ Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ