Αν η Πολιτεία θεωρεί ότι υπάρχει ανάγκη εξέτασης των μαθητών των προτύπων γυμνασίων - οι οποίοι μόλις τρία χρόνια νωρίτερα είχαν επιλεχθεί ως άριστοι - για την εισαγωγή τους στην Α' λυκείου στην πραγματικότητα αμφισβητεί την αποτελεσματικότητα των προτύπων σχολείων ως κέντρα προώθησης και ανάπτυξης της αριστείας και, τελικά, το λόγο ύπαρξής τους.
Αν στη διάρκεια των τριών ετών του γυμνασίου, οι άριστοι παύουν να είναι άριστοι, προφανώς το σύστημα χρειάζεται αλλαγή, όχι οι μαθητές.
Το επιχείρημα, δε, περί ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού δεν έχει καμία λογική βάση. Η λύση στο πρόβλημα του μικρού αριθμού προτύπων σχολείων δεν είναι αλλάζουμε τους μαθητές για να πάρουν όλοι/περισσότεροι "μια γεύση από πρότυπο" αλλά δημιουργούμε περισσότερα πρότυπα σχολεία, τουλάχιστον ένα ανά νομό, όπως είχε διακηρύξει προεκλογικά το κυβερνόν κόμμα και είχε γίνει δεκτό με ικανοποίηση απ' όλους τους άμεσα και έμμεσα ενδιαφερομένους.
Αν η Πολιτεία θεωρεί ότι υπάρχει ανάγκη εξέτασης των μαθητών των προτύπων γυμνασίων - οι οποίοι μόλις τρία χρόνια νωρίτερα είχαν επιλεχθεί ως άριστοι - για την εισαγωγή τους στην Α' λυκείου στην πραγματικότητα αμφισβητεί την αποτελεσματικότητα των προτύπων σχολείων ως κέντρα προώθησης και ανάπτυξης της αριστείας και, τελικά, το λόγο ύπαρξής τους. Αν στη διάρκεια των τριών ετών του γυμνασίου, οι άριστοι παύουν να είναι άριστοι, προφανώς το σύστημα χρειάζεται αλλαγή, όχι οι μαθητές. Το επιχείρημα, δε, περί ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού δεν έχει καμία λογική βάση. Η λύση στο πρόβλημα του μικρού αριθμού προτύπων σχολείων δεν είναι αλλάζουμε τους μαθητές για να πάρουν όλοι/περισσότεροι "μια γεύση από πρότυπο" αλλά δημιουργούμε περισσότερα πρότυπα σχολεία, τουλάχιστον ένα ανά νομό, όπως είχε διακηρύξει προεκλογικά το κυβερνόν κόμμα και είχε γίνει δεκτό με ικανοποίηση απ' όλους τους άμεσα και έμμεσα ενδιαφερομένους.