• Σχόλιο του χρήστη 'Πολύβιος Σιμόπουλος' | 4 Μαΐου 2020, 12:25

    Το συγκεκριμένο άρθρο (όπως και το άρθρο 52) πρέπει να αφαιρεθεί γιατί παραβιάζει την αρχή της ισότητας του Συντάγματος, την αρχή της μη διάκρισης της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, καθώς και την Οικουμενική Διακήρυξη για τα ανθρωπινά δικαιώματα του Ο.Η.Ε. Η δε αναφορά στην αιτιολογική έκθεση ότι το μέγιστο ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ. έχει σκοπό την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού είναι απαράδεκτη, στοχοποιεί ευθέως τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ., αφού (σε αντίθεση με τα ΓΕ.Λ.) υπονοεί ότι οι μεγαλύτεροι των 17 ετών μαθητές των ΕΠΑ.Λ. ασκούν βία προς τους μικρότερους, και δεν τεκμηριώνεται επιστημονικά. Αντίθετα, έρευνες δείχνουν ότι η σχολική βία εκδηλώνεται σε μεγαλύτερο βαθμό στις ηλικίες έως 17 ετών. Ενδεικτικά, σε επιστημονική έρευνα της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας για τη σχολική βία, που δημοσιεύθηκε το 2014, διαβάζουμε: «τα περιστατικά σχολικής βίας εκδηλώνονται με μεγαλύτερη συχνότητα κατά τη διάρκεια της εφηβείας, καθώς αυξάνονται στο γυμνάσιο σε σχέση με το δημοτικό, αλλά υπάρχει μία μικρή μείωση στο λύκειο. Η διαπίστωση αυτή συνάδει και με τα αποτελέσματα άλλων ερευνών, τόσο ελληνικών όσο και διεθνών (Κοκκέβη και συν., 2011. Πανούσης, 2006. Fuchs, 2008)» «ο Fuchs (2008) σε μία διαχρονική έρευνα που πραγματοποίησε στη Βαυαρία με δείγμα 4000 μαθητών διαπίστωσε ότι τα φαινόμενα βίας εκδηλώνονται κυρίως μεταξύ των ηλικιών 14-17 ετών, ενώ σε μικρότερο ποσοστό εμπλέκονται οι μικρότεροι και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές» «Επιπλέον, άλλοι ερευνητές (Brame, Nagin & Tremblay, 2001. Scheithauer et al., 2006) διαπίστωσαν ότι η εκδήλωση φυσικής βίας φτάνει στην κορύφωσή της κατά τη μέση παιδική ηλικία (που συμπίπτει περίπου με τη φοίτηση στο γυμνάσιο στην Ελλάδα) και ακολουθεί φθίνουσα πορεία με την πάροδο της ηλικίας, ενώ σύμφωνα με τους Espelage, Meban, & Swearer (2004) συγκεκριμένες μορφές επιθετικής συμπεριφοράς αυξάνονται μεταξύ 11 και 15 ετών, ηλικίες στις οποίες οι μαθητές βιώνουν τις εξελικτικές αλλαγές της εφηβείας».