Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά ΣχολείαΣχόλιο του χρήστη Σκίννερ Ανδρέας-Γεώργιος | 4 Μαΐου 2020, 13:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η προτεινόμενη κατανομή του χρόνου διδασκαλίας ανά διδακτικό αντικείμενο στα δημοτικά σχολεία είναι κατανοητή από την άποψη της ανάγκης αύξησης των ωρών διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στις πρώτες δύο τάξεις του Δημοτικού. Από εκεί και πέρα ορισμένες επιπλέον προσαρμογές που θα μπορούσαν να γίνουν είναι οι εξής: αύξηση των ωρών διδασκαλίας των Τεχνολογιών της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας (άλλωστε, τι Υπουργείο έχει τάξει αναβάθμιση της Πληροφορικής), τουλάχιστον στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού, διατήρηση της Θεατρικής Αγωγής και στην Ε' και ΣΤ' τάξη του Δημοτικού, μείωση των ωρών διδασκαλίας των Θρησκευτικών και αύξηση των ωρών της Φυσικής Αγωγής, επανεξέταση συνολικά του αντικειμένου της Ευέλικτης Ζώνης, καθώς «παραδοσιακά» χρησιμοποιείται περισσότερο για κάλυψη κενών, καθώς και η συνολικότερη μετατόπιση του ωραρίου διδασκαλίας του Δημοτικού αργότερα μέσα στη μέρα κατά μία ώρα. Είναι εύκολο να υποθέσει κανείς ότι η εβδομάδα δεν έχει αρκετό «χώρο» για να διδαχθούν όλα τα αναγκαία σε ένα μαθητή δημοτικού. Είναι δύσκολο να βρεθεί ποια ώρα πρέπει να κοπεί για να προστεθεί μία άλλη, ιδίως όταν ορισμένα μαθήματα διδάσκονται για μία ώρα μες στην εβδομάδα. Οπότε είναι δύσκολο να βρεθεί ποιου μαθήματος οι ώρες διδασκαλίας θα μειωθούν για να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας, παραδείγματος χάριν, του Τ.Π.Ε. Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα είναι να υπάρξει αντίληψη του προγράμματος διδασκαλίας όχι μόνο σε εβδομαδιαία βάση αλλά και σε ευρύτερη βάση, σε βάση όλης της σχολικής χρονιάς , δηλαδή να επεκταθούν οι όποιες μεταβολές στο ωρολόγιο πρόγραμμα, ως προς τα διδασκόμενα μαθήματα, κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Τους χειμερινούς μήνες, παραδείγματος χάριν, μπορούν να μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας της φυσικής αγωγής καθώς λόγω του καιρού είναι δύσκολη η πραγματοποίηση του μαθήματος, και αντιθέτως να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας κάποιου άλλο μαθήματος, όπως της Αισθητικής αγωγής ή των Θρησκευτικών. Αντιθέτως τον Απρίλιο και τον Μάιο καλή θα ήταν η αύξηση των ωρών της Φυσικής Αγωγής και η μείωση ωρών μαθημάτων τα οποία έχουν έρθει σε ένα επαρκές επίπεδο γνώσεων και προετοιμασίας για την επόμενη χρονιά. Δηλαδή, παρότι το Τ.Π.Ε. διδάσκεται μία φορά την εβδομάδα, οπότε περίπου 30 ώρες σε όλο το έτος, αν προσεγγιστεί στόχος διδασκαλίας 45 ωρών ανά έτος τα εβδομαδιαία προγράμματα μπορούν να προσαρμοστούν άνα μήνα, τρίμηνο, ή και άλλο χρονικό διάστημα. Η διδασκαλία των Αγγλικών, αλλά και των υπολοίπων Ξένων Γλωσσών, της Πληροφορικής και άλλων μαθημάτων, πρέπει γενικότερα να κανονικοποιηθεί και να ενοποιηθεί στο ελληνικό σχολείο, από την πρώτη τάξη του Δημοτικού μέχρι και την τελευταία τάξη του Λυκείου, ώστε να μην επαναλαμβάνονται τα διδασκόμενα. Συγκεκριμένα, για τις ξένες γλώσσες, πρέπει το επίπεδο γνώσεων που έχει αποκτηθεί από τον μαθητή μέχρι την Γ' Λυκείου να είναι τουλάχιστον επιπέδου B2, ώστε να μη χρειάζεται η επί πληρωμής διδασκαλία αυτών και να αποφεύγεται όσο το δυνατόν περισσότερο η διδασκαλία τέτοιου επιπέδου σε πανεπιστήμια. Τέλος, πιθανώς η αύξηση των ωρών της διδασκαλίας των Αγγλικών να αντισταθμιστεί καλύτερα από μείωση των ωρών διδασκαλίας της Ευέλικτης Ζώνης και όχι της Μελέτης Περιβάλλοντος.