Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής ΚατάρτισηςΣχόλιο του χρήστη Ντόλου Άννα | 4 Μαΐου 2020, 13:08
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο μόνος ουσιαστικός λόγος δημιουργίας ενός νέου μητρώου είναι αν με την κατάρτισή του δημιουργείται έγκυρος και διασταυρωμένος ως προς τα στοιχεία του, ηλεκτρονικός φάκελος για κάθε δυνητικό εκπαιδευτή με σκοπό να καταργηθεί η κατάθεση δικαιολογητικών (πτυχίων, βεβαιώσεων και άλλων εγγράφων) σε κάθε ΙΕΚ κάθε εξάμηνο με την ανάθεση ωρών. Αν το νέο μητρώο δεν φέρει αυτή την καινοτομία δεν κατανοώ τι θα πρόσφερε η σύνταξη ενός νέου μητρώου ιδιαίτερα καθώς τώρα και για πολλούς μήνες θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε καθημερινά την πρόκληση της προσαρμογής με επιτυχία σε μια νέα δύσκολη πραγματικότητα η οποία πρέπει να ακολουθηθεί από πιο επείγουσες μεταρρυθμίσεις για την προστασία όλων μας στο σύνολο των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού μητρώου πρέπει να στοχεύει στην συγκέντρωση ικανών μελών προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να στηρίζεται σε αξιοκρατικές και διαφανείς διαδικασίες. Λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της επαγγελματικής κατάρτισης και πιο συγκεκριμένα των ΔΙΕΚ είναι απαραίτητο να προσδίδεται ισότιμη βαρύτητα στα ακαδημαϊκά προσόντα, στην επαγγελματική εμπειρία καθώς και στην εκπαιδευτική εμπειρία κατά τη δημιουργία του μητρώου. Πιο συγκεκριμένα μερικά μόνο από τα σημαντικότερα σημεία για ένα μητρώο είναι: • Να προσμετρώνται τα ακαδημαϊκά κριτήρια (σπουδές, επιμόρφωση, κ.α.). • Να προσμετράται το συνολικό πάσης φύσεως επαγγελματικό έργο στον αντίστοιχο κλάδο και ειδικότητα. • Να προσμετράται η εκπαιδευτική (διδακτική) εμπειρία στην κατάρτιση ανεξαρτήτως του αντικειμένου της διδακτικής ενότητας στην οποία αποχτήθηκε. • Να μπορούν να ενταχθούν όλα τα φυσικά πρόσωπα ανεξάρτητα από την ιδιότητά τους εφόσον είναι ικανά να παράγουν εκπαιδευτικό έργο. • Να προσμετρώνται οι σπουδές και η επιμόρφωση στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη δια βίου μάθηση. • Να μην ισχύουν οι ενοποιημένοι κλάδοι προκειμένου να κατατάσσονται τα μέλη του μητρώου σε πλήθος διακριτών ειδικοτήτων. • Σε περίπτωση που ίσως μελλοντικά για οποιοδήποτε λόγο δε δημοσιευτεί προκήρυξη για την επιλογή εκπαιδευτών ΔΙΕΚ, τότε να μη μπορεί να γίνει τυχαία επιλογή εκπαιδευτή μόνο επειδή συμπεριλαμβάνεται στο μητρώο. Η κατάταξη να πραγματοποιείται με σειρά προτεραιότητας (βάση προσόντων) ανά ειδικότητα, η οποία να τηρείται αυστηρά κατά την επιλογή τους. • Να παραμένει ανοικτό ή να ανοίγει τουλάχιστον 1 φορά το χρόνο ώστε να μπορούν τα μέλη του να επικαιροποιούν τα στοιχεία τους και να πραγματοποιούνται νέες εγγραφές. • Να μην επιβαρύνει οικονομικά τους συμμετέχοντες η κατάρτισή του. Τέλος το αναφερόμενο μητρώο θα αφορά μόνο τα ΔΙΕΚ (όπως αναφέρουν οι 4 παράγραφοι) ή όλους τους Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης (όπως αναγράφει ο τίτλος του άρθρου);