Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος | 4 Μαΐου 2020, 13:22
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα να καταθέσω τρεις σκέψεις-προτάσεις με αφορμή και τα σχόλια που έχουν διατυπωθεί: 1. Και τα δύο μαθήματα είναι χρήσιμα καθένα με τον δικό του τρόπο. Αμφιβάλλω, όμως, αν η Κοινωνιολογία, όπως και η Ιστορία σε μικρότερο βαθμό, συμβάλλει πραγματικά στην κριτική σκέψη και τον προβληματισμό γύρω από σύγχρονα προβλήματα, όταν οι μαθητές πιέζονται να ολοκληρώσουν την ύλη και σκέφτονται μόνο όλους τους δυνατούς τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να τους ζητηθεί ένα κομμάτι της ύλης στις εξετάσεις. Η Κοινωνιολογία ως μάθημα σε άλλη τάξη στην Γενική Παιδεία θα μπορούσε να προσφέρει περισσότερα στους μαθητές. Στα Λατινικά αντίθετα η παπαγαλία αφορούσε κυρίως τις μεταφράσεις, κάτι που πρέπει να αλλάξει, καθώς η γνώση της γραμματικής και του συντακτικού μιας γλώσσας δεν επιτυγχάνεται απλά μέσω παπαγαλίας. Και σε αυτό το πεδίο, βέβαια, ασκήσεις μετατροπών, η αιτιολόγηση απαντήσεων ή η εξέταση απλού (και βασισμένου στο λεξιλόγιο των διδαχθέντων κειμένων) αδίδακτου κειμένου μπορούν να συμβάλουν στην αποφυγή αυτής της πρακτικής. 2. Όσοι αναφέρουν ότι τα Πανεπιστημιακά Τμήματα που διδάσκουν Κοινωνιολογία είναι περισσότερα από εκείνα που διδάσκουν τη Λατινική Φιλολογία, δεν πρέπει να σκέφτονται μόνο με αριθμούς. Όπως ήδη έχει αναφερθεί, η εκμάθηση μιας γλώσσας δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσα σε ένα εξάμηνο σε αμφιθέατρα των 200 (+/-) φοιτητών. Τα Τμήματα Φιλολογίας καλούνται να διδάξουν την Ρωμαϊκή Λογοτεχνία κι όχι το λατινικό αλφάβητο. Αντίθετα βασικές γνώσεις περί Κοινωνικών Επιστημών και Κοινωνιολογίας μπορεί -νομίζω- να αποκτήσει κανείς μέσω ενός εισαγωγικού μαθήματος, όπως συμβαίνει με άλλα μαθήματα-επιστήμες, όπως «Εισαγωγή στην Παιδαγωγική» κ.λπ. 3. Εξ όσων ακούω έχουν κατατεθεί προτάσεις στο Υπουργείο Παιδείας και υπάρχουν σχέδια για νέα εγχειρίδια από παλιά. Οι Λατινιστές της χώρας μας είναι διεθνούς κύρους επιστήμονες και μπορούν να συμβάλουν στην αναβάθμιση του μαθήματος. Ήδη διαθέτουμε σπουδαία βιβλία όπως «Η Ρώμη και ο Κόσμος της», ιδανικό για μαθητές, ή το ηλεκτρονικό σύγγραμμα Lingua Latina, το οποίο φυσικά θα πρέπει να προσαρμοστεί στις ανάγκες και το επίπεδο των μαθητών Λυκείου.