Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Φωτεινή Τσιμπιρίδου | 4 Μαΐου 2020, 13:45
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πρωτοβουλία καταγραφής σημαντικών σημείων σχετικά με τη δημιουργία κοινού κλάδου επαγγελματικών δικαιωμάτων: “Κοινωνικές- Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Σπουδές του Πολιτισμού (Social Sciences-Humanities and Cultural Studies), με αφορμή την πρόθεση αντικατάστασης του μαθήματος της Κοινωνιολογίας. Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ, Στη συγκυρία των έκτακτων νομοθετικών παρεμβάσεων στο χώρο της Παιδείας ακαδημαϊκοί, ερευνητές/τριες, ερευνητές/τριες προερχόμενοι/ες από τις κοινωνικές- ανθρωπιστικές επιστήμες και τις σπουδές του πολιτισμού, απόφοιτοι και απόφοιτες των συναφών Πανεπιστημιακών Τμημάτων διδάσκοντες και διδάσκουσες στη πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αναλάβαμε τη πρωτοβουλία να καταγράψουμε κάποια σημαντικά σημεία σχετικά με τη δημιουργία κοινού κλάδου επαγγελματικών δικαιωμάτων: “Κοινωνικές- Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Σπουδές του Πολιτισμού (Social Sciences-Humanities and Cultural Studies. Το αίτημα κατατίθεται με αφορμή τη διαβούλευση γύρω από την κατάργηση της διδασκαλίας του μαθήματος της κοινωνιολογίας και την αντικατάστασή του από το μάθημα των λατινικών. Θεωρούμε ότι όχι μόνο δεν πρέπει να συμβεί αυτό, αλλά και θα πρέπει να ενισχυθεί ο κλάδος των κοινωνικών επιστημών (βλ. προσθήκη της οπτικής της κοινωνικής ανθρωπολογίας και των σπουδών του πολιτισμού). Εν προκειμένω όμως το θέμα πυροδοτεί προβληματισμούς και προσδοκίες για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων και παθογένειες σχετικές με τη διεκδίκηση και κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων από αντίστοιχα Πανεπιστημιακά Τμήματα καθώς και την αξιοποίηση των αποφοίτων του κλάδου σε σύγχρονα γνωστικά πεδία των κοινωνικών επιστημών και των πολιτισμικών σπουδών, εντός και εκτός του χώρου της εκπαίδευσης. Η επιστολή που ακολουθεί και υπογράφεται από 772 ενδιαφερόμενους αποτελεί μια έκφραση γνώμης προκειμένου να ανοίξει παραγωγικός διάλογος γύρω από τη σημασία και την αναβάθμιση των κοινωνικών επιστημών (βλ. Κοινωνική Ανθρωπολογία και Κοινωνιολογία) στη συνάντησή τους με τις Σπουδές του πολιτισμού (τέχνη, κινηματογράφος, κοινωνική και πολιτισμική ιστορία, σπουδές φύλου κ.ά.), τις πολιτικές και νομικές σπουδές για τη διδασκαλία και ευαισθητοποίηση σε θέματα πολιτειότητας, αλλά και εν γένει στην κληρονομιά και παρακαταθήκη των ανθρωπιστικών επιστημών που δεν μπορεί να περιορίζεται και να μονοπωλείται από τις ομολογουμένως περιορισμένες και παρωχημένες πειθαρχίες της φιλολογίας, των κλασικών και των νεοελληνικών σπουδών. Η επιστολή διαθέσιμη για λήψη εδώ: https://bit.ly/35dZ02o Όσοι/ες έχουν ήδη υπογράψει εμφανίζονται εδώ: https://bit.ly/3f1xwBS