• Σχόλιο του χρήστη 'Πιπερίδου Αργυρή' | 4 Μαΐου 2020, 13:47

    Ονομάζομαι Πιπερίδου Αργυρή και είμαι εκπαιδευτικός ειδικότητας Αισθητικής ΠΕ8703 με οργανική θέση στο ΕΠΑΛ Κουφαλίων Θεσσαλονίκης. Δηλώνω ότι διαφωνώ κάθετα με την απαγόρευση εγγραφών των μαθητών άνω των 17 ετών.Και θα αναλύσω παρακάτω τους λόγους αυτής της διαφωνίας. Πρώτον. Ας σκεφτούμε τους μαθητές που ολοκλήρωσαν τον κύκλο σπουδών τους σε κάποια ειδικότητα του ΕΠΑΛ, πήραν το πτυχίο τους και αποφασίζουν να παρακολουθήσουν εκ νέου, μια δεύτερη ειδικότητα του ίδιου ή άλλου τομέα.Αυτούς τους αποκλείουμε λόγω ηλικίας. Δεύτερο αποκλείουμε άτομα που έχουν τελειώσει Γενικό Λύκειο και αποφασίζουν να πάνε σε ΕΠΑΛ για να πάρουν πτυχίο σε μια ειδικότητα που επέλεξαν. Και δεν αντιπαραθέτουμε εδώ τα ΙΕΚ κάτι που άκουσα από διάφορους, διότι ΙΕΚ υπάρχουν λίγα και στα πιο μεγάλα αστικά κέντρα. Στην επαρχία τα ΙΕΚ είναι μετρημένα και με μικρή δυνατότητα απορρόφησης σπουδαστών. Για παράδειγμα στον νομό Ημαθίας υπάρχουν τρία ΕΠΑΛ (Βέροιας, Αλεξάνδρειας, Νάουσας), υπάρχει όμως μόνο ένα ΙΕΚ στην Βέροια (το οποίο δεν μπορεί να απορροφήσει όλους τους ενδιαφερόμενους άνω των 17 του νομού Ημαθίας). Τρίτον καταργείται η ΜΑΘΗΤΕΙΑ, αφού τα παιδιά της Μαθητείας είναι άνω των 17 ετών. Τέταρτον αφαιρείται το δικαίωμα, σε μεγάλο αριθμό ατόμων άνω των 17 ετών να δώσουν εισαγωγικές εξετάσεις για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πέμπτον αφαιρείται το δικαίωμα σε άτομα μεγαλύτερα ηλικιακά, που για διάφορους λόγους τελειώσαν το Γυμνάσιο που ήταν υποχρεωτικό παλαιότερα, αλλά δεν συνέχισαν στο Λύκειο (το οποίο δεν ήταν υποχρεωτικό), να σπουδάσουν και να αποκτήσουν απολυτήριο λυκείου και ταυτόχρονα κάποιο πτυχίο που θα τους επιτρέψει να εργασθούν σαν εξειδικευμένοι τεχνίτες (και στην περίπτωση αυτή, πάλι,δεν μπορούμε να αντιπαραθέσουμε τα ΙΕΚ τα οποία είναι μεταλυκειακά). Έκτο, τι γίνεται με τους ήδη μαθητές του ΕΠΑΛ που για διάφορους λόγους (υγείας, επιβίωσης κ.α.) αναγκάστηκαν να σταματήσουν για ένα ή δύο χρόνια το σχολείο και αποφασίζουν να το συνεχίσουν για να ολοκληρώσουν τον κύκλο σπουδών και να πάρουν το πτυχίο τους. Τι γίνεται επίσης με τους μαθητές τις Γ΄τάξης που έχουν χάσει την τάξη από απουσίες και θέλουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους την επόμενη ή κάποια επόμενη χρονιά. Σκέφτομαι ότι πριν εφτά χρόνια καταργήσανε όλες τις ειδικότητες υγείας με σκοπό να τις περάσουν στα ΙΕΚ, από όπου σαφώς δεν υπήρχε πρόσβαση στην τριτοβάθμια. Τελικά μας επανέφεραν και όπως αποδείχθηκε αυτές οι ειδικότητες μαζεύουν ιδιαίτερα πολλούς μαθητές, και μεγάλο αριθμό παιδιών που αποσκοπεί στην είσοδό του στις σχολές υγείας της Τριτοβάθμιας. Εδώ και δύο χρόνια δε που έχουν την δυνατότητα περάσουν σε Πανεπιστημιακές σχολές , τα ΕΠΑΛ έχουν να υποδείξουν επιτυχίες ακόμη και σε σχολές που απαιτούν υψηλό αριθμό μορίων, όπως Ιατρική, Κτηνιατρική κ.α. Και διερωτώμαι. Μήπως υπάρχει κάποιο σχέδιο αποδυνάμωσης του Επαγγελματικού σχολείου σε σχέση με την Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Μήπως η Ελλάδα εν αντιθέσει με όλες τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, βάζει σε πολύ κατώτερη μοίρα την Επαγγελματική εκπαίδευση και προσπαθεί να προωθήσει μόνο την Γενική;