Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Κάτια Αλιακίζογλου | 4 Μαΐου 2020, 13:21
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το μάθημα του Σχολικού Επαγγελματικού προσανατολισμού απουσιάζει από το πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου παρά τις προεκλογικές και μετεκλογικές εξαγγελίες για ουσιαστική ενίσχυση του θεσμού του επαγγελματικού προσανατολισμού. Εξετάζοντας τα συστήματα Σ.Ε.Π. σε χώρες εντός και εκτός Ευρώπης παρατηρούμε ότι στη βαθμίδα αυτή προβλέπεται ως αναγκαία η εφαρμογή λειτουργιών Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού. Τα οφέλη αλλά και η χρησιμότητα του μαθήματος του ΣΕΠ είναι σημαντικά. Η προσωπική ανάπτυξη εμφανίζεται ως ιδιαίτερα σημαντικός τομέας στην ηλικιακή περίοδο των μαθητών Λυκείου. Η εισαγωγή του μαθήματος του ΣΕΠ στο Λύκειο είναι απαραίτητη, διότι η εφαρμογή του συμβάλλει σημαντικά στην ενημέρωση και τη σύνδεση με την αγορά εργασίας. Η εφαρμογή του ΣΕΠ στο Λύκειο συμβάλλει στην αυτογνωσία, την πληροφόρηση και τη λήψη εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων αλλά και στη μετάβαση με στόχο την προετοιμασία του μαθητή/τριας να περάσει από μια γνωστή κατάσταση σε μια άγνωστη και να πληροφορηθεί για τις αλλαγές που συμβαίνουν γύρω του. Εδώ και δεκαετίες το Λύκειο είναι συνδεδεμένο με το «όραμα» των εξετάσεων». Ο μαθητής της Γ Λυκείου καλείται να επιλέξει σπουδές και να συντάξει μηχανογραφικό απροετοίμαστος και πελαγωμένος. Αλλά και οι μαθητές των Α΄ και Β΄ Λυκείου δυσκολεύονται πολύ στη λήψη των εκπαιδευτικών αποφάσεων που καλούνται να πάρουν. Η αφύπνιση των ενδιαφερόντων των μαθητών, η ανάπτυξη των κλίσεών τους και η αντίληψη που διαμορφώνουν για τον κόσμο συνολικά και ειδικότερα για την κοινωνία και την αγορά εργασίας αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν άμεσα και έμμεσα το μετέπειτα προσανατολισμό τους. Ο Σχολικός Επαγγελματικό Προσανατολισμός μπορεί να βοηθήσει το μαθητή/τρια να εντοπίσει και να συνεκτιμήσει στοιχεία και πληροφορίες για την προσωπικότητά του για να δημιουργήσει μια ρεαλιστική εικόνα για τον εαυτό του και τις δυνάμεις του αλλά και να τον βοηθήσει να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες με συστηματικό και οργανωμένο τρόπο σε θέματα που αφορούν τις εξελίξεις στο εκπαιδευτικό σύστημα, τα επαγγέλματα και την αγορά εργασίας αλλά και τη ζωή γενικά. Το μάθημα μπορούν να το αναλάβουν στα σχολεία εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν επιμορφωθεί σε θέματα ΣΕΠ. Επιπρόσθετα υπάρχουν οι εκπαιδευτικοί με Εξειδίκευση στη Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού των ΚΕΣΥ με γνώσεις και εμπειρία, που μπορούν να αναλάβουν την επιμόρφωση και άλλων εκπαιδευτικών τάξης. Η επανένταξη του θεσμού-μαθήματος του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού αποτελεί επιτακτική ανάγκη κι όχι πολυτέλεια αφού υποστηρίζει τους εφήβους να ανακαλύψουν τον εαυτό τους, να πάρουν τις πρώτες τους εκπαιδευτικές και επαγγελματικές αποφάσεις και να σχεδιάσουν το μέλλον τους.