Καλησπέρα
Με λύπη διαπιστώνω ότι δεν υπάρχει πουθενά αναφορά στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Δράττομαι λοιπόν της ευκαιρίας να προωθήσω τα σχολεία αυτά μέσω των Προτύπων και αυτό γιατί τα καλλιτεχνικά Σχολεία ανήκουν στα Πρότυπα με πολλαπλούς τρόπους: 1) Οι μαθητές/ριες δίνουν εξετάσεις εισαγωγής για να καταταχθούν στην Α΄Γυμνασίου μέσω ειδικών μαθημάτων στον Χορό στη Ζωγραφική και στο Θεάτρο-Κινηματογράφο.2) Οι καθηγητές/ριες των καλλιτεχνικών μαθημάτων είναι υψηλών προσόντων. 3) Οι μέθοδοι διδασκαλίας είναι οι πλέον σύγχρονες στο πλαίσιο της παιδαγωγικής της μετασχηματίζουσας γνώσης, της εξατομίκευσης και της διαμεσολάβησης. 4) Διαφορετικές τάξεις συνεργάζονται, διαφορετικές ειδικότητες δημιουργούν κοινά project 5) Οι μαθητές/ριες συμμετέχουν και διακρίνονται σε διεθνή φεστιβάλ 6) Oι μαθητές/ριες μαζί με τους καθηγητές/ριες και επαγγελματίες καλλιτέχνες συνθέτουν πρωτοποριακά project και εισάγονται έτσι στην αγορά εργασίας. 7) Καλλιτέχνες καθηγητές/ριες συνεργάζονται με πανεπιστήμια και εκπονούν προγράμματα από κοινού. 8) Οι μαθητές/ριες δημιουργούν οπτικοακουστικές αφηγήσεις και χειραφετούνται τόσο καλλιτεχνικά όσο και γνωστικά. όντας δρώντες και παραγωγοί ψηφιακών μύθων μακριά από την παθητική κατανάλωση των εικόνων.
Τα Καλλιτεχνικά Σχολεία δεν είναι ένα parking των "διαφορετικών" νέων, όπως κακόβουλα σχολιάζουν κάποιοι.Ο συναγωνισμός είναι μεγάλος και οι 20 που περνούν σε κάθε ειδικότητα ανά σχολείο, κρίνονται αυστηρά αλλά και με παιδαγωγική και καλλιτεχνική μέριμνα. Τα κριτήρια της Επιτροπής Καλλιτεχνών Εκπαιδευτικών είναι υψηλά γιατί στελεχώνεται, ως επί το πλείστον, με εκπαιδευτικούς που διαθέτουν πολυετή πείρα τόσο στις τέχνες όσο και στην εκπαιδευση, διαθέτοντας ισχυρά ακαδημαϊκά προσόντα.
Ως εκ τούτου τα Καλλιτεχνικά Σχολεία είναι σχολεία που όχι μόνο ανήκουν στη λογική των Προτύπων αλλά και την εκφράζουν μοναδικά μέσα από τη σύνδεση κλασσικών και σύγχρονων τάσεων. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ανοίγουν Καλλιτεχνικά Σχολεία σε όλη την Ελλάδα γιατί δίνουν αξία και νόημα στον όρο "πρότυπα"
Καλησπέρα Με λύπη διαπιστώνω ότι δεν υπάρχει πουθενά αναφορά στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Δράττομαι λοιπόν της ευκαιρίας να προωθήσω τα σχολεία αυτά μέσω των Προτύπων και αυτό γιατί τα καλλιτεχνικά Σχολεία ανήκουν στα Πρότυπα με πολλαπλούς τρόπους: 1) Οι μαθητές/ριες δίνουν εξετάσεις εισαγωγής για να καταταχθούν στην Α΄Γυμνασίου μέσω ειδικών μαθημάτων στον Χορό στη Ζωγραφική και στο Θεάτρο-Κινηματογράφο.2) Οι καθηγητές/ριες των καλλιτεχνικών μαθημάτων είναι υψηλών προσόντων. 3) Οι μέθοδοι διδασκαλίας είναι οι πλέον σύγχρονες στο πλαίσιο της παιδαγωγικής της μετασχηματίζουσας γνώσης, της εξατομίκευσης και της διαμεσολάβησης. 4) Διαφορετικές τάξεις συνεργάζονται, διαφορετικές ειδικότητες δημιουργούν κοινά project 5) Οι μαθητές/ριες συμμετέχουν και διακρίνονται σε διεθνή φεστιβάλ 6) Oι μαθητές/ριες μαζί με τους καθηγητές/ριες και επαγγελματίες καλλιτέχνες συνθέτουν πρωτοποριακά project και εισάγονται έτσι στην αγορά εργασίας. 7) Καλλιτέχνες καθηγητές/ριες συνεργάζονται με πανεπιστήμια και εκπονούν προγράμματα από κοινού. 8) Οι μαθητές/ριες δημιουργούν οπτικοακουστικές αφηγήσεις και χειραφετούνται τόσο καλλιτεχνικά όσο και γνωστικά. όντας δρώντες και παραγωγοί ψηφιακών μύθων μακριά από την παθητική κατανάλωση των εικόνων. Τα Καλλιτεχνικά Σχολεία δεν είναι ένα parking των "διαφορετικών" νέων, όπως κακόβουλα σχολιάζουν κάποιοι.Ο συναγωνισμός είναι μεγάλος και οι 20 που περνούν σε κάθε ειδικότητα ανά σχολείο, κρίνονται αυστηρά αλλά και με παιδαγωγική και καλλιτεχνική μέριμνα. Τα κριτήρια της Επιτροπής Καλλιτεχνών Εκπαιδευτικών είναι υψηλά γιατί στελεχώνεται, ως επί το πλείστον, με εκπαιδευτικούς που διαθέτουν πολυετή πείρα τόσο στις τέχνες όσο και στην εκπαιδευση, διαθέτοντας ισχυρά ακαδημαϊκά προσόντα. Ως εκ τούτου τα Καλλιτεχνικά Σχολεία είναι σχολεία που όχι μόνο ανήκουν στη λογική των Προτύπων αλλά και την εκφράζουν μοναδικά μέσα από τη σύνδεση κλασσικών και σύγχρονων τάσεων. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ανοίγουν Καλλιτεχνικά Σχολεία σε όλη την Ελλάδα γιατί δίνουν αξία και νόημα στον όρο "πρότυπα"