Αξιότιμη κα Υπουργέ,
εκτιμώ ότι η προτεινόμενη διάταξη του Άρθρου 18 είναι εντόνως προβληματική όσον αφορά τη θέσπιση εκ νέου εξετάσεων για την εισαγωγή μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων στα Πρότυπα Λύκεια.
Με την διάταξη αυτή ουσιαστικά μετατρέπεται η Γ' Γυμνασίου των Προτύπων Γυμνασίων σε μια τάξη προθάλαμος εξετάσεων, γεγονός που θα επιφέρει άγχος στους μαθητές και θα υποβαθμίσει εν γένει τη μαθησιακή διαδικασία. Η αριστεία είναι μια συνεχής προσπάθεια που πρέπει να ξεδιπλώνεται απρόσκοπτα. Η συνεχής παρεμβολή εξετάσεων δεν συμβάλλει προς την κατεύθυνση αυτή, υποβαθμίζει την εκπαιδευτική αξία του Προτύπου Γυμνασίου και απαξιώνει τους μαθητές που επιδίωξαν να γίνουν μέτοχοι της αριστείας μέσα από τη συμμετοχή και επιτυχία τους στις απαιτητικές και αδιάβλητες εξετάσεις εισαγωγής τους στα Πρότυπα Γυμνάσια.
Επιπροσθέτως, ξέχωρα από τη θέσπιση ή μη εξετάσεων εισαγωγής των μαθητών Προτύπων Γυμνασίων στα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια -τις οποίες όπως αποτυπώνεται στον σχολιασμό του Άρθρου 18 απορρίπτουμε κατηγορηματικά και καθολικά οι συμμετέχοντες στην άκρως επιτυχημένη από πλευράς συμμετοχής διαβούλευση αυτή- θεωρώ άδικη την έλλειψη διάταξης της Παρ. 10 του Άρθρου 56 η οποία να προβλέπει την εισαγωγή μόνο με ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις στα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια των μαθητών Προτύπων Γυμνασίων που ήδη φοιτούν στην Α'και Β' τάξη αυτών. Πιστεύω ότι απλώς σε οφείλεται σε παράβλεψη του συντάκτη του Άρθρου 56.
Ευχαριστώ για τη δυνατότητα συμμετοχής στη σημαντική διαδικασία της διαβούλευσης.
Παππούς μαθητή Προτύπου Γυμνασίου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Αξιότιμη κα Υπουργέ, εκτιμώ ότι η προτεινόμενη διάταξη του Άρθρου 18 είναι εντόνως προβληματική όσον αφορά τη θέσπιση εκ νέου εξετάσεων για την εισαγωγή μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων στα Πρότυπα Λύκεια. Με την διάταξη αυτή ουσιαστικά μετατρέπεται η Γ' Γυμνασίου των Προτύπων Γυμνασίων σε μια τάξη προθάλαμος εξετάσεων, γεγονός που θα επιφέρει άγχος στους μαθητές και θα υποβαθμίσει εν γένει τη μαθησιακή διαδικασία. Η αριστεία είναι μια συνεχής προσπάθεια που πρέπει να ξεδιπλώνεται απρόσκοπτα. Η συνεχής παρεμβολή εξετάσεων δεν συμβάλλει προς την κατεύθυνση αυτή, υποβαθμίζει την εκπαιδευτική αξία του Προτύπου Γυμνασίου και απαξιώνει τους μαθητές που επιδίωξαν να γίνουν μέτοχοι της αριστείας μέσα από τη συμμετοχή και επιτυχία τους στις απαιτητικές και αδιάβλητες εξετάσεις εισαγωγής τους στα Πρότυπα Γυμνάσια. Επιπροσθέτως, ξέχωρα από τη θέσπιση ή μη εξετάσεων εισαγωγής των μαθητών Προτύπων Γυμνασίων στα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια -τις οποίες όπως αποτυπώνεται στον σχολιασμό του Άρθρου 18 απορρίπτουμε κατηγορηματικά και καθολικά οι συμμετέχοντες στην άκρως επιτυχημένη από πλευράς συμμετοχής διαβούλευση αυτή- θεωρώ άδικη την έλλειψη διάταξης της Παρ. 10 του Άρθρου 56 η οποία να προβλέπει την εισαγωγή μόνο με ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις στα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια των μαθητών Προτύπων Γυμνασίων που ήδη φοιτούν στην Α'και Β' τάξη αυτών. Πιστεύω ότι απλώς σε οφείλεται σε παράβλεψη του συντάκτη του Άρθρου 56. Ευχαριστώ για τη δυνατότητα συμμετοχής στη σημαντική διαδικασία της διαβούλευσης. Παππούς μαθητή Προτύπου Γυμνασίου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης